Mislio sam da želim Tandžir, Lengston Hjuz

Mislio sam da želim Tandžir, Lengston Hjuz





Sada znam
Da je Noterdam u Parizu,
I Sena je sada za mene
Više od krivudave linije na mapi
I imena iz priča putnika.

Sada znam
Da postoji Kristalna Palata i u Antverpu
Gde stotine žena prodaje svoja naga tela,
I da noćne dame
Čekaju mornare na dokovima Đenove.
Sada znam
Da se veliki zlatni mesec
Zaista uzdiže iznad šumaraka palmi
U Africi
I da se zvuci tam-tama čuju
Na seoskim trgovima ispod stabala manga.

Sada znam
Da je Venecija puna crkvenih kupola
I mreža kanala,
A da je Tandžir belina ispod sunca.

Mislio sam
Da želim Tandžir,
Ili gargojle Noterdama,
Ili Kristalnu Palatu u Antverpu,
Ili zlatni mesec u Africi,
Ili crkvene kupole i mrežu kanala.

Sreća se nigde ne da pronaći,
Jedna stara budala je rekla,
Ako je čovek ne nosi u sebi.

Sigurno je da je
Noterdam u Parizu,
Ali mislio sam da je Tandžir ono što želim.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".