Gluvo doba, Dragan Marković

Gluvo doba, Dragan Marković



NADOMAK SAVRŠENSTVA


Ti si Bog a ja tužni sam klesar,
mekani grumen smrdljivog zlata
u naručje uzmem, ridam i pevam,
žena mi kotrljanka crn adresar
utuvi, i gluv od vrata do vrata
sopstveni podvig, sitničav, ismevam.

A kad se susretnemo Sizife, dušmanine,
tvoj ćemo hrapav kamen, grumičak rudarski,
grudvu dečiju, ovim voskom mirišljavim,
ovim zlatom žeženim, ovim asfaltom vrelim,
ovom balegom savršenom, optočiti,
i čekaćemo da se zatravi visoravan
na koju neće kročiti ni beg ni bog,
ni balegar, žigosan slovnim belegom.


HRAST SAMOUBICA I BESMRTNA PTICA


Urašću za noć u kamen, ptico,
a ti iščezni obdanicom.

Još nismo zreli za smeli raskid,
srsi nam mrsi plav, rajski brid.

Ne mari, zar i mi sami nismo
čivije za čije poslednje pismo.

Kome ću kad te ne bude bilo
ispovediti klonulo krilo?

I s kim ću kad mi let zvezde strune
proplesti fine harfine strune?

Ćuti, ja ću ti biti pra-mera
kad nas uspava muzika sfera.


DEDALOVINA


Mladić bezruk i beznog,
raspet na krst, pevuši:
...i da poletim htedoh
kada mi trk presuši...

Zenit vri – sunce dozreva,
svisi se ludi Ikare!
Oče moj, stid me ogreva,
dok krila ne iskrilare.



ENO, EVO, ETO

Eno, pauk silazi do bezube bube,
i strpljivo je opliće,
buba se vrpolji, visi tumbe,
i kida vida končiće.

Evo, od zlopepela oslepela lastavica
tanušnog trebi svetlaca,
u vru čela gnezdi se, lampica
treperav žerav baca.


Fejsbuk profil autora


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".