Pesma za mog oca i pastrmku, Dragan Jovanović Danilov

Pesma za mog oca i pastrmku, Dragan Jovanović Danilov



Bejah dečak od možda nekih sedam godina
kad prvi put ugledah golemu pastrmku koju je
moj otac bio ulovio, mušičareći na nekoj brzoj,
planinskoj vodi, što govori uvek različitim glasom.
I dok joj se primicah rukom, misleći da je već
savladana, ta nimalo priprosta beštija poče žestoko
da se trza i giba, kao da je ne dotiče misao
o kratkovečnosti – tek, malo je nedostajalo da me
poseče oštrim perajem; nakon par minuta kada je
već bila mrzovoljna i skoro obamrla, jer škrge
u vrelini tromog popodneva više nisu uvlačile
kiseonik, mogao sam da osmotrim njeno elegantno
telo: pegice živih, vlažnih boja, izbuljene oči,
krljušt srazmerno sitnu; još uvek krkljala je
u svom gospodskom očaju, ne pristajući da je napusti
životni dah; tad u gubici, začudo, primetih još dve
krupne udice što, gotovo urasle u meso, govoraše da se
najmanje dva puta otimala smrti; sećaš se, moj oče,
molio sam te da je pustiš i ti si pristao kada si je
video onako ukočenu i samosažaljivu, kao da u njenim
očima više nije bilo mesta za još jedan zalazak
sunca; zašto mi se uvek iznova u svest vraća prizor
te pastrmke, smrtno uplašene, oče, kralju nad kraljevima?
Možda zato što me je i tvoje lice, dok si, u užičkoj
bolnici krkljao posle trećeg moždanog udara,
podsetilo na mrgodno lice pastrmke što se (kao i tvoje
srce posle toliko gibanja) najzad umirila na udici
bolno zabijenoj u čeljust, a onda najednom oživela,
jednako kao i ti, u mom srcu, u ovim rečima bez dna.


Slika: Big Blackfoot River Photograph - A River Runs Through It by Thomas Schoeller





Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".