Poezija, Trivun Kalaba

Poezija, Trivun Kalaba




Pogledi


Bilo te je strah. 
Drhtala si.

Krišom si me pogledala, 
na jedno oko 
i ptica je poletjela 
u plavo nebo.

Nije bilo strašno, 
udahnula si hrabo, 
i stegla mi ruku.

Pogledala si me i drugim okom, 
iz njega je iskočilo sunce.

I to je ljubav.

Oči su se otvorile, 
sloboda i svjetlost, 
nema mraka.

Žmurimo opet u mraku, 
bojimo se pogleda.

Volimo se u strahu, 
i ne otvaramo oči, 
da se ne povrijedimo. 

Plašiš se da otvoriš oči. 
Ima li još ptica? 
Ima li još sunca?

U Tebi, 
Meni, 
Nama.

Ljubavi.




Sparta


Prekasno izvuče mač iz korica,
na pola puta ruka je stala, bez krika,
za tren ga uze oštrica britka,
i teški oklopnik lagano zemlji pada,
shvatiš; jednom se rodi i jednom se mre,
a bezbroj puta te u životu rane.

Nema oklopa ni toga štita,
koji može da te osigura,
iz željezne košulje vire žice,
borba za dah, iz rane curi krv crna.

Njegov mač ostao je nijem u prašini,
u zadnjem mahu vazduh je sjek`o,
kao izdajicu rđa ga jede u tišini,
dok su neprijatelji iza njih daleko.

Stala je svaka borba,
između smrti i života, 
duša nebu, tijelo ide zemlji,
a pored njih neprijatelji.

Čega se latiš,
od toga i gineš,
od čega bježiš,
tome i stigneš!


Vuk


Uhvaćen u zamku vješto sakrivenu,
tužno zavija, gorski predator i ubica,
i dok mu pogled pada na mrlju crvenu,
proganja ga savjest i krivica,
što je davno kao u igri nekoj,
dugo mučio jednu srnu ljupku,
život joj prekinu u jednom jauku.
Sada dok umire, zavija u zimskome huku,
Oprosti mi srno, oprosti, oprosti svome vuku ...

Zla ćud opšivena oštrom dlakom,
zauvijek se gasi u sniježnom pokrivaču,
al` oči smeđe još se ne lede,
još uvijek za ljupkom srnom plaču.



Lađa lađana


Jednu isprekidanu nit,
spajam i sastavljam.

Opet, po stoti put,
vežem u čvorove jake,
nadam se Gordijevi biće.

Trajaće vječno,
i neće odnijeti vjetri,
lađu moju,
vitku i sjajnu.

Moje srce mirna je luka,
tiho spava,
u mom zagrljaju ukotvljena.

Poput pera pluta,
njen osmijeh,
treperi mi na dlanu.

Odmaram na suncu i volim,
svoju lađu i lađanu.






Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".