I snilo mi se to i snivaće mi se... Arsenije Tarkovski

I snilo mi se to i snivaće mi se... Arsenije Tarkovski

 




I snilo mi se to i snivaće mi se,
I opet će mi se to nekad sniti,
I isponova tako sve, sve ovaplotiti,
I vama prisniće se, ono što mi dođe u sne.

Tamo, podaleko, na drugoj strani svijeta,
Talas za talasom hodi, bijući o hridi litica,
A na njemu zvijezda, čovjek i ptica,
I java i sni, i smrt – talas preko talasa.

Datost vremena ne treba meni: bio sam, jesam, i biću,
Život – čudo posred čuda je, i ja začuđen kleknuću,
Samotan, kao sirotan, ničice pašću i ležaću,

Samcit posve među ogledalima – okružen pričinama
Mora i gradova, što buktinjaju u dimnom čadu,
A matera suzna dok dijete u naručje sopstveno uzima.

1974.


Presabrao sa ruskog za Hiperboreju Radomir D. Mitrić
Na slici Arsenije sa sinom Andrejem, 1934. 

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".