Poezija, Irena Jekić

Poezija, Irena Jekić




Erinije


oprosti mi ljubavi-mesaru,
jednom si bila ona prava,
sad plaćam sopstvenim mesom
kidaš me na komade
uklanjaš mršave kosti
sečeš domali prst
na kome nikada neće zasijati burma

Crna kutija


možda to nije ljubav
ova tuga što ne prolazi
dok mislim na nas

sve je ostalo u crnoj kutiji
čuvaru našeg pada


Oklopnik



njega ne interesuje psihologija
ne čitamo iste knjige
za poeziju koja se ne rimuje
kaže to nije poezija

mene ne zanima broj obrtaja motora
vozačku imam, sredili su da dobijem
za kacigu i bajkerku
nekad sam prevrtala očima

ne interesuje me njegova muzika
koju ne razumem od buke
njega ne zanima moj gramofon
ni šuštanje starih ploča

ipak sedimo jedno do drugog
i ćutimo
sa zanimanjem biologa
koji gleda vilinskog oklopnika
 

Balzak

da nisi čitao Balzaka, tata
ne bih tražila drugog oca,
u kritičaru ne bih našla
brata, prijatelja i ljubavnika


Padre de familia



sedimo u kolima
prozori su zatvoreni
da ne slušamo

dan kada izlazimo na groblje
čekamo te da obuzdaš furiju
ko je ta žena?

pravimo se gluvi
pravimo se slepi
čekamo te gluvi, slepi i nemi

čekaju nas mrtvi
 

Čista pesmo


izrasla na smetlištu dana koji su me ranili
slika koje sam posmatrala
hladnog pogleda

ti ostaješ da me štitiš
umesto majke koju nisam imala


Fotografija: Jakov Simović


Irena Jekić rođena je 1983. godine u Čačku. Diplomirala je francuski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu. Posle završenih osnovnih studija edukovala se u psihoterapijskom modalitetu transakciona analiza. Sertifikovani je praktičar transakcione analize, trener emocionalne pismenosti i terapijskog pisanja. Piše prozu i poeziju. Živi i radi u Beogradu.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".