Crnci protiv Amerike, Risto Ratković

Crnci protiv Amerike, Risto Ratković








vri baldahinska noć


pod glavom gorkom će poteći kamenje da kao sjenka svijesti

prolazim kroz nepokretne riječi



mjesto ijedne pjesme

ja predosjećam tragove sopstvene što kao sunđerom dahom apsolutnim znake brišem



počekam nemarno

a stvari same gunđaju svoje ime iz tamnice sna ...

(to znači: Afrika! Afrika!)

... cvile krokodili

da spasim crnačko pleme da spasim crnačku noć



i evo

rado svoj mozak dajem



da na zvijezdama pečenog pojede ga Bahala

Bahala crna igračica

samo da nožna njena mržnja na bijelog fijuče boga



(i na žutog i na žutog Bahala!)

klonem od nepostojanja bolesti i zdravlja preplićem linije oko vrata

zamku pravim zamku pravim jao ho jao

više se ne kitim cvijećem ljubavi



uvijek sam na pragu dveri nevidljivih a hoću da samo što vidim čekam



govorim

to vezem glasno

tijela moga čudnu mapu

svaki je moj pogled slomljen cvijet svaki je moj korak neispunjen san gle vidim grozno plav oblak

što koračam gadno!

mada me predvodi krilat muk zvijezde zvijezde



zvijezde i sira



zvijezde zvijezde mjesec na izvoru

niz nebo visi bijelo platno ao puno puno puno platna!



ala ćemo da crtamo

da crtamo cvijeće mraka cvijeće mraka lavež



i košulje da pravimo

da nam cvijeće ne ozebe da nam lavež ne zamrzne

da nam cvijeće mraka ne umre ako umre saranićemo

he he poješćemo ih crnčiće crnčiće male a ja

ja ću grozno da pjevam da pjevam očajno



zbor zborila skupina



koje suncu bješe ime panter pas al jaguar ili ris ili lav

medvjed ili zmijski car



najednom ustade ona gola u tigru

ustade i reče



čujte

sunce je svinja

ne valja odvrati zbor vrućina je svinja se ne jede ne valja ne valja



otada Crnci nijesu djecožderi otada počinje moje sa njom o gola u tigru

o genijalna zvjerožderko otada počinje moje s tobom vjenčanje metafizičko



od praiskona ishod lova ti čekam o genijalna zvjerožderko

o gola u tigru

čeznem čeznem urnebesno tugo moja čeznem

da me boju naučiš svakom


jedini božanski da vidim štit od crnog dijamanta trbuh tvoj



srce zveči srce zveči ko je u prašumi

stoj



moja je zemlja krilat grob vaša je zemlja krilato nebo crna braćo moja

vaše je srce bijel golub golub na krovu tijela moga



Slika, kolaž, Ratkovićee večeri poezije

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".