Poezija, Marija Bujanjska

Poezija, Marija Bujanjska


Tizian, Ecce Homo


U PLANETARIJUMU

“Dragi ljudi, već ste zreli i spremni za skok.
Primamo vas u Carstvo nebesko” - izjavljuju Jov i Saturn.
Velika medvedica smeška se podrugljivo, ispod oka.
Doktor Sirius navlači hirurške rukavice.
“Kloniraćemo vas sa zvezdama, sijaćete, bićete naše svetiljke”.
“Na poklon od nas dobićete velike, sumanute oči...
Naučićete nas ljubavi i plođenju dece.
Naučićete nas ratovanju i ubijanju
Veoma smo umorne... naučićete nas umiranju...”
Šapuću zvezde, zatvarajući umorne kapke...


POGLED S PROZORA

Sa mog prozora vidi se Evropa, zimi smrznuta,
sa šarenom maramom na glavi. Veoma je stara, znam,
da je tek nedavno krštena...
Za doručak pije belu kafu i jede kifle.
Na njenim ramenima sede anđeo i đavo...
Anđeo u klin, đavo u ploču.
Ima problema s izborom pravca, slepa je, a i ne čuje...
U poslednje vreme dobila Nobelovu nagradu za dugovečnost
i osmeh na licu koji joj nikada ne silazi.


BOŽIĆ

Na slami u Vitlajemu leži novi Hrist.
Ima meku kožu i nežne prstiće.
Njegov mozak ispunjen je zlatom i mudrošću...
Da li je to Mesija?-pitaju znatiželjni.
Na slami leži novi Hrist.
Majka ga doji mlekom s medom i majčinom dušicom...
Biće to drvo sreće, sneg će posuti njegovo mršavo telo.
Na glavi će imati kapu nevidimku.
Da li ćemo ga prepoznati u zbrci ulica,
u dupke punim tramvajima?
Da li ćemo mu podići krst,
kada mu naglo i neočekivano padne na zemlju?


ŠKORPION

Zajedno sa životom iz mene je na svet izmileo škorpion.
U prvi mah bejaše nevin, kasnije se razulario u mom telu.
Lučio otrove u srce, jetru, slezinu...
Škorpion me pratio na putovanjima.
Voli putovanja vozom, boji se aviona...
Njegove očice veselo skroziraju svet, valja se od smeha, kada ronim suze.
Kada se smejem, škorpion plače.
Povezani smo, preporučujem ga Bogu na čuvanje.
Da mi je da večno sa mnom živi..

CRNI ANĐEO

Crni anđeo zagrađuje mi prolaz u tišinu, u enklavu
višanja bordo boje...
Izađi iz moje senke, stalno me u stopu pratiš...
zahtevaš od mene platu za zaštitu i podršku,
mada na ulici prosim za malo ljubavi i hrane za tebe...


DOLCE VITA

Moj život je sladak, posut ružama...
Moj život je gorak kao pelin i slačica...
Čitam bajke o Aladinovoj lampi...
Verujem u čuda i ljubav prema Bogu...
Ja sma ateistkinja, biram Sartra, verujem u zlatnu nijansu pšenice...
Zapravo to su suprotnosti, s kojima ne umem da se izborim...

Marija Bujanjska

Ovdje, 403-405/2002 (XXXIII)   

S poljskog prevela
Biserka Rajčić

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".