Hram, Tanja Ristić

Hram, Tanja Ristić




Hram



Pogledaj se u ogledalo
Moj gospodine
Vidiš li sebe
Ili je to
Neki drugi lik

Noć između 13. i 14. oktobra 94.



***


Svet je velika meka postelja
Atelje za stvaranje
Gde ostavljah tragove
Da bi postao
Stanovnik beskraja
I zato
Puštah nek strast vlada
Nek upravlja
Mojom dušom
Telom
Osećajući tako najmanju lepotu
Postojanje
Ljubav
Sa kojom želiš da
Uđeš u moju utrobu
Da je nosim kao žena

22. maj 95.



***


tvoj zagrljaj je moja postelja
mesto gde jedino mogu usnuti
dosegnuti smiraj
poput onog u hramu
ispunjen mirisom tamjana
u njemu je sigurnost
kao što ima dete u ženi
u njemu mogu ispustiti uzdah
kao olakšanje,
kao kad vam neko uzme teret
u njemu mogu tkati reči
gajiti nadu
tvoj zagrljaj je moja postelja
jedina u kojoj mogu usnuti
nas

17. januar 2011.



IME KOJE NE SMEM ZNATI


Noć kad poklopi dan
Platno i na njemu
Ime koje ne smem videti
Pokloni pažnje
Za nekog ko je
Pred tobom stao
S lica kap i
I oproštaj Valentina
A onda
Ime koje ne smem znati
Lik koji ne smem videti
Koliko takvih priča za praštanja
Zajedno na peronu
Gubim vas
Jer ne stane sve u zaborav

Decembar 91.



***


Dugo ne napisah reč
U bezumlju ovom
Tražih čoveka da vidim
Kad ste mi
Pokazali sva zverstva
Ispričali najgore Patnje
Kad ste mi
Podrum uma stavili na dlan saznadoh tad za granicu zla
Što htede da caruje
Smrt, zaborav, smrt
Jedno za drugim
Talog da vekovi šljaku stvore
Sav nedužni plač
Jauci preklinjanja
Ko bumerang pustinjaka
Vratiće se bacaču
Pravila postoje
Zlu zlu,
Dobro dobru ide
Usmrtiti Božje ne možete
Mišica kmetska i mučenika
Nije poklekla pred tim oltarom
Ne slušaju oni to pojanje
Kratkog ste veka

Nada moja
Da od čoveka čovek nastane
Ne postojaše samo u mašti

Maj 93.



HRAM


Težak hram je nada mnom
Tu je gde sam i ja
A putovao je i s tobom
Zajedno smo ga izgradili
Treba da si sa mnom
Učio si me slobodi
A kakva je ona bez tebe
Zatvorena u samoći ispod kupole
Bez svetlosti i toplote tvoje
Čeznem i molitvom te zovem
Dopire li do tebe
Ili je možda tiho izgovaram

13. septembar 94.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".