Čitalački manifest, Oksimoron

Čitalački manifest, Oksimoron






Mi, čitaoci:

Ne pristajemo na plitkoumnu površnost, na prosek i prostakluk.

Ne pristajemo na sakaćenje duha, amputiranje mašte, anesteziranje duše.

Odbijamo da se vučemo po pustoši rijalitija i šoping molova.

Život je nešto mnogo više i važnije od omamljivanja, kupovine, zabave.

Svet je mnogo širi od monitora i ekrana. Mnogo uzbudljiviji i raskošniji od onoga što se u njihovim skučenim okvirima nudi.

Odbijamo da nas uokvire, stesne, sputaju. Ne dopuštamo im da nas uspavaju i umrtve.

Biramo beskrajna prostranstva knjige. Biramo uzbuđenja koja nam tajne tih prostranstava nose.

Biramo polet i uzlet.

Biramo izazov.

Čuvamo oštrinu svesti, dubinu doživljaja, uzavrelost mašte.

Mi, posvećenici velike tajne čitanja.

Mi, ilegalci u civilizaciji koja svakodnevno, sa zastrašujućom lakomislenošću, satire ono najbolje što ima.

Mi, koji znamo da je čudo još uvek moguće i koji svakim čitanjem to čudo prizivamo.

Mi, koji se i dalje opiremo.

Mi, koji se nismo predali.

Mi, koje nisu uspeli ni da kupe, ni da otupe, ni da samelju, ni da zastraše.

Mi, koje nisu uspeli da uliju u svoje kalupe, uteraju u svoje tamnice.

Mi, koji ne pristajemo na ništavilo.

Mi, čitaoci.

Knjiga je naše carstvo.

Knjizi pripada srž i svetlost sveta.



Udruženje „Oksimoron“

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".