Iz Kaskadije*, Sem Hamil

Iz Kaskadije*, Sem Hamil




Došao sam ovdje prije skoro četrdeset godina,
napola i posve skrhan, birajući
kaljugu, put zemljani, jovin polen
i stotine avenija sive što mreže nebesa
da mi učitelji budu i muze.
Odabrao sam hram od riječi, zavjet sam dao.

Zagrebah život u slaništu**. Ako sam plakao
za milost ili u ushitu
bilo je to stoga što sam bio čovjekom
koji je pažljivo birao svoj put i svoje riječi, uzrastajući
polako poput stabala kedrova
u osunčanom vrtu.

Neka paprat i mahovina pamte
što sam izgubio ili volio, za teret taj
pokude nemam, niti žudnje da živim to
sve isponova. Ne mogu sve učiniti boljim
nego što bilo je ili kako će opet biti
kada se godišnja doba obrnu u srcu starčevom

što skreće u nostalgiju dok svoje vino ispija sam.
Živio sam u Kaskadiji, bez raja
iliti kakva pakla, ali sa oba odjedared sačinjen,
kako Elitis reče, od iste materije.
Jadni poeta, učio se ratu i miru -
Ali Kaskadija je ono što me načini.


*Kaskadija - zemlja na krajnjem američkom zapadu, karakterističnog biodiverziteta, nastala iz određenih težnji za nezavisnost, sastoji se od dijelova država Vašington, Oregon i Britanske Kolumbije
**zemljište nastalo na presahlom pustinjskom jezeru


Preveo Radomir D. Mitrić

Slika, varijacija na temu zastave Kaskadije, Džil Blis

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".