Doručak se služi čitavog dana, Nemanja Stanišić

Doručak se služi čitavog dana, Nemanja Stanišić




Ovo je mala zemlja


ako hoćeš da
dočaraš bedu predgrađa
moraš uzeti blato 
u ruke

nikada nisam bio 
u predgrađu

a često si me zvala 
dođi, dođi
pokazaću ti bare
dozvoliću ti da uđeš 
go

strah me je držao
u središtu
prigradsek invazije
animal printa
na žilavim butinama

zažmuri čvrsto

pojaviće se London i Maroko
scenografija predstave
o tome da ona ima
samo jedan život

ja sam ih imao mnogo
većina je odbačena
suviše lako da bi
se iko bavio brojanjem

o tome
i još o koječemu
mislim dok 
nezavršene kuće lete
pored mene

neće proći mnogo
otvoriću kapiju
i povikati
ima li koga!

kad se pojaviš
pozvaću te da mi
budeš žena

da se ubiješ

tek kad umrem
ispod debelog jorgana

spokojan




ptsp


poput rupe u koju su bacali
leševe nepodobnih
uvek se otvorim kad ne treba

ugojen i veseo
nepristojno živ

sve ode đavolu u ruke
kad me nezgodno udari projektil
na drumskoj raskrsnici

Beograd je zimski grad
samo se snega sećam
i mirisa dima

ne ratujem više
pijem laka piva
i ljubim u obraz
ženu koja brine da
ne umrem ponovo

lepo ste me ispratili
niko više neće moći tako

kao i svaka kukavica
maštao sam o pesku, soli
i vodi na trideset metara
od kuće
sad ne izlazim iz hlada

albino aligator bez osećaja
za skadinavsko uređenje
enterijera psuje majku
svima a da se ne seti

u koliko je noći mogao
da obrne brojčanik i
pozove se na konvenciju o
pravima idiota koji veruju da
se doručak služi čitavog dana

rekonstruišem te u
tvrdoj forenzičkoj tradiciji
levo oko i desni crni pramen
pogled kroz nišan

mogao sam biti bilo ko
pacifista sa suicidnim nagonima
ili omraženi gringo stanodavac

a izabrao sam da
svakoga jutra pišem
pisma u kojima stoji


da, istina je
tvoj komandant je živ

a nijedne adrese


da se setim



Malibu ispod Ibra


uzimala je lego kockice
slagala jednu po jednu
u glamurozne priče o tome
kako život vredi jedino
ako letiš i ideš na žurke

njena maslinasta guzica
je zaklanjala sunce i mesec
bez diskriminacije
kada bih joj ukazao
na izlizanost tih pojmova
u bilo kojoj poeziji

nehajno bi spustila
gornje zube
na donju usnu

ja sam udata žena
bio je neonski natpis
kod skretanja sa magistrale
koja uvek vodi iz grada
u kraljevstvo diskretnog
poslastičarstva

gledao sam je
dok je kidala palme
kalifornijskih šetališta
kvasila stopala
i okretala bele
satelitske antene
statusne simbole
svih albanskih kuća
u okolini Peći

najviše je volela da piša
čučeći na ulici
pre nego što svane
tada bi se kezila i vikala
snimaj me, snimaj me!
ovo je čudo!

uplašila se samo jednom
kada je neko pozvonio na vrata
pomislila da je to definitivan kraj
bračnog putovanja
bila je greška

nije pristala ni na šta
život je oprala na ruke


Svi u grob


sanjao sam naše sahrane
mase su skandirale
ništa nije imalo smisla
uzela si me u ruke
bili smo poslednji ljudi
svi u grob, svi u grob
osim nas

rekla si mi ćuti!
ni govor ni epitaf
uzela si me u ruke
bili smo poslednji ljudi
hraniću te sokovima
spalićemo knjige
otvorićemo logore
bićeš mi žrvanj

biću ti žrvanj
otac nas je davno prokleo
pljuvaće vas
dok prolazite ulicom
bacaće kamenice na vas

uzela si me u ruke
brat i sestra
svi u grob, svi u grob
osim nas



Diši ljubavi

barem na kratko

pomozi mi da
prihvatim

krezube slonove
i kamenje
koje nije htelo
u ruke

sve je stradalo
u slavu tvog
hira

na štiklama preskoči požare,
gubave i nedostojne pudera
kojim popravljaš
odraz

u svaku sledeću
sliku lepog života

ošamari me i izvini se
odmah
da mi ruka ne poleti
kroz vreme
na ulicu baš onu
gde si nepomično ležala

dok su noćne zveri
blenule
u malog
sluzavog boga

s korica knjige
koju nikada nisi pročitala
ali želela si da znam

o svakome ko je spustio dlan
na hladan mermer
ispod tvojih stopala

diši, ljubavi

krvavu ti
majku
jebem



Iz zbirke Doručak se služi čitavog dana, PPM Enklava, 2020.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".