ХИМНА ДЕМЕТРИ
Срећан је онај међу људима на земљи који је видео ове мистерије; али онај који је неупућен и који никада није учествовао у њима није имао судбину за добре ствари чим је мртав, доле у мраку и тами.
Три пута срећни су они смртници, који је видевши ове обреде отишао у Хад; јер њима самима је допуштено да имају имају прави живот тамо; за остале сво ово је зло.
СОФОКЛЕ, ФР.719
Срећан је онај који, видевши ове обреде, оде под шупљину земље; јер он зна крај живота и јер зна свој од бога дати почетак.
ПИНДАР, ФР.102
Лепа је заиста Мистерија подарена нам од благословених богова: смрт је за смртнике не више од зла, али благословена.
Натпис нађен у Елеусини
Постојало је опште веровање у Атини да би ко год да је учио Мистерије, када умре, био сматран вредним божанске славе. Oтуда су сви жудели за иницијацијом.
АРИСТОФАН, ЖАБЕ, 158
Нека приказа у сну ме је спречила да даље о томе говорим и да износим појединости о атинског светилишту Елусинион. Вратићу се на оно што је свима дозвољено да пишу.
Паусанија, I, 14, 3
Један сан ми забрањује да пишем о ономе што се налази унутар зидова светилишта. Оно што је непосвећенима у мистерије забрањено да гледају није им, јасно, дозвољено ни да слушају. Једни говоре да је Елеусин, по коме је град добио име, син хермеса и Океанове ћерке Даејре, а по другима да је Елеусинов отац Огиг.
Паусанија, 1, 38, 7
И лозинка Елеусинских мистерија је као што следује: 'Постио сам; Попио сам кикеон; повукао сам сандук; пошто сам урадио свој задатак, ставио сам поново у корпу, и из корпе у сандук.'
Климент Александријски, ПРОТРЕПТИКОС, II, 21.
„Најпре мучно лутање и тумарање и тескобно, бескрајно хођење кроз дубоку таму; затим непосредно пред циљем, сви ужаси, страх, дрхтање, самртни зној и укоченост. Напослетку појавила би се чудесна светлост или би се долази-ло у чисте пределе, где се слушало певање, игра и узвишене ствари и гледале се свете појаве. Ту онај који је сасвим посвећен ходи прост и слободан, учествује овенчан у светковини и заједно се налази са светим и чистим људима, и при том види како непосвећена гомила борави у дубоку блату и калу и због неверовања у онострана добра остаје у самртном страху"
ПЛУТАРХ, О ДУШИ
Фрижани, каже, тврде да је Бог свеж пшенични клас, и следећи Фрижане Атињани, када иницирају у Елеусини, показују у тишини epoptai моћне и величанствене и најпотпуније епоптичке мистерије, клас пшенице.
ИПОЛИТ, ФИЛОСОФУМЕНА V, 8