Moji pronalasci, Nikola Tesla

Moji pronalasci, Nikola Tesla

Moji pronalasci - odlomak


Zamisao jasna poput jave


Kad bi mi se javila ideja da pronađem neku stvar, nosio sam tu ideju mjesecima i godinama u glavi. S vremena na vrijeme radila je moja imaginacija i razmišljao sam o tome, ali bez naročite koncentracije. Na to je slijedio period direktnih napora. Pomno sam tražio sva moguća rješenja problema. Razmišljao sam i koncentrirao svu pažnju na usko područje moga istraživanja. Kad sam ovako pomno razmislio o problemu koji je već dobivao realan oblik, počeo sam osjećati da se bližim rješenju. Čudna je stvar da sam u danom momentu osjećao pravi put i došao do uvjerenja da sam ispravno riješio problem i da ću postići ono za čim sam težio. Osjećao sam da sam na kraju riješio problem. U tom stadiju rješenje se nalazilo još uvijek samo u mojoj podsvijesti i moglo je još dugo vremena potrajati dok mi ono dođe do potpune svijesti.

Prije nego bih išta skicirao na papiru, čitav sam rad izvršio samo u zamisli. U zamisli sam mijenjao svoje konstrukcije, usavršavao ih i vršio nove pronalaske. Iako nisam prije toga učinio ni jedne skice, mogao sam mehaničaru da dam sve podatke i mjere, pa kad je posao bio svršen, svi dijelovi su međusobno pristajali kao da su rađeni po kakvom nacrtu. Za mene je bilo svejedno da li sam ispitao svoj stroj u zamisli ili je on bio ispitan u radionici.


Nikola Tesla

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".