Zen priče

Zen priče

Zen priče


* * *


Išao neki čovjek poljem i nabasao na tigra. Dade se u trk, no tigar mu neprestano za petama. Stigavši do neke provalije, uhvati se on za neku divlju lozu te se zanjiše preko ruba i ostane visiti. Tigar ga sa visine njuškaše. Dršćući kao prut, čovjek pogleda u dubinu, te na dnu provalije opazi drugog tigra kako čeka da ga proždre. Samo ga je loza držala da se ne sunovrati u bezdan. Dva miša, jedan crni i jedan bijeli, stadoše malo-pomalo glodati lozu. Čovjek tad opazi pokraj sebe sočnu jagodu. Stisnuvši čvrsto jednom rukom lozu, drugom ubra jagodu.
Kako samo bijaše slatka!


* * *


Daiju posjeti učitelja Basoa u Kini. Baso mu se obrati pitanjem: „Što tražiš?“
„Prosvjetljenje“ odgovori Daiju.
Imaš svoju riznicu s blagom. Zbog čega lutaš uokolo tražeći?“ upita Baso.
Daiju uzvrati pitanjem: „Gdje je moja riznica?“
Baso odgovori: „To što tražiš, to je tvoja riznica.“
Daiju bi prosvijetljen! Od tog je trenutka neprestano poticao svoje prijatelje: Otvorite svoju riznicu sa blagom i koristite ta blaga.


* * *


Dva monaha peru u vodi svoje zdjelice, kad primijete škorpiona koji se utapa. Jedan od njih ga izvuče na suho, ali škorpion ga prilikom spašavanja ubode. Monah mirno nastavi prati svoju zdjelu, no nakon nekoliko minuta isti škorpion ponovno upadne u vodu. Monah ga opet spasi. Škorpion ga i prilikom ovog spašavanja ubode. - Pa, zašto ga nastavljaš spašavati iako znaš kako je u škorpionovoj naravi ubadati? - drugi monah upita prvog. - Zato što je u mojoj naravi spašavati, mirno odgovori prvi i nastavi prati svoju zdjelicu od hrane.


* * *


Jedne večeri dok je Šičiri Kođun izgovarao sutre, uđe lopov sa isukanim mačem tražeći novac ili život.
Šičiri mu reče: "Ne uznemiravaj me. Novac možeš naći u onoj ladici", a zatim se vrati svom recitiranju.
Nešto poslije toga, stade i povika: "Ne uzimaj sve. Treba mi nešto od čega ću sutra platiti porez."
Uljez pokupi veći dio novca i krenu.
"Zahvali čovjeku kad primiš poklon", Šičiri dodade. Čovek mu se zahvali i pobježe.
Nekoliko dana kasnije čovjeka uhvatiše i on, između ostalog, priznade i nedjelo protiv Šičirija. Kada Šičirija pozvaše kao svjedoka, on reče: "Ovaj čovjek nije lopov, barem što se mene tiče. Ja sam mu novac dao i on mi se na tome zahvalio."
Kada je odležao svoju kaznu, čovek je otišao kod Šičirija i postao njegov učenik.


Zen priče

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".