Ponoćni tetraptih, Danijel Dragojević

Ponoćni tetraptih, Danijel Dragojević

Into Street, Pol Sezan, četiri panela



Crnoplava tinta


Crnoplava tinta na papiru za pisma:
naši su se psi zalajali:
oni dolaze iz razdoblja močvara
dok je još anđeo bio na probi za krila.

Ti stežeš lanac, ja stežem:
potajno nam se vjerovanje okreće u mulju,
u crnilu:

u slovu smo se zagubili:
zdravo i doviđenja!



Mjestimično, 18


Budi mi scena, kaže on.
Imaš vremena postaviti sve što treba
za jedan ne suviše jasan događaj koji će se
uskoro zbiti. Svakako misli na šumu, uzdah mora
odnekle doći. Tu moraju biti i stepenice, s njima
smo uvijek bliže nebu. Porazbacaj i drugo,
lagani nemar nalazi se u osnovi svakog reda.
Treba misliti na mjesto odakle dolazi
svjetlost. Što bi scena bez nje?
Neka tlo bude čvrsto, zidovi pouzdani
i neka kupe glas kojemu prijeti opasnost
da se raspadne. Ipak neka ti je misao najviše
zaokupljena praznim prostorom. Pučinom možda.
Da se gledajući u nju ja mogu kretati,
govoriti, pjevati
i da se i ti, u jednom času
kada na mene zaboraviš, možeš kretati,
da možeš govoriti, pjevati i spavati.


Ti sada spavaš



Ti sada spavaš u šumi poleglih ptica, a ja svoj
prodani život raspačavam tražeći uspavanke.
U tvom snu djeca skrivaju svoje moći. Možda
predio neviđenog otoka. Gdje ću ja ovako bez
ruku? Samotna me šetnja rasipa s tvoje strane,
jedan mi pas svaku uslugu odbija. Ta bijela kuća
u koju sam dolazio svake večeri. Ta kuća, tri
nepoznate jeke.


A onda


Posljednjih dana nisam u skladu s okretanjem
Zemlje. Do kada će to trajati
ne znam. Čini mi se da ona ide malo brže
od mojih pokreta i moje misli. Kada govorim
dolazi do ritma koji nas razlikuje.
Da nije tog iznenadnog uvida pipali bi me,
osluškivali, uključivali, boli
a ne bi znali odakle svrbež po čitavu tijelu,
šum u krvotoku, nelagoda,
umor. 
Ne mogu bez priprema početi osluškivati koja
od zvijezda udara mojim bilom, štiti
i preuzima moje disanje. Ovog trenutka
nedostaje mi hrabrosti za daljinu,
putovanje.
Stojim na prozoru skoro bijesan a svakako žalostan
što ona vrteći se
okreće od mene svoju vrtnju koju inače
obilno rasipa i u najsitnije pojedinosti.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".