Poezija, Samih Al Kasim

Poezija, Samih Al Kasim



Dosadna orbita


Moja kći koja još nije rođena i čije je ime Hagar
Pitala je: „Oče, zašto se zemlja kreće u krug?“
„Jednog jutra ranog Bog se probudi
I anđeo Gabrijel kafom jutarnjom Ga ponudi.
'Jednu kocku šećera, moliću.
Kašikom zlatnom Bog šećer zamuti
U krug, iz dosade
U dosadne i prazne krugove.
Od tada, dijete moje,

Zemlja rotira po svojoj dosadnoj orbiti.“



Razgovor između Klasa kukuruza i Trnove ruže Jerusalima(Scena: Polje na istočnoj obali Mediterana)



Klas kukuruza:                  Ne ubijaj me do isteka moga vremena
Trnova ruža Jerusalima: Ni za šta ubiti moj je poziv jedini
Klas kukuruza:                  Ali tvoj dražesni cvijet je med...
Trnova ruža Jerusalima: Moja neostvarena želja je put... Smrt je tvoja njegov kraj.
Klas kukuruza:                  Živi i umri kako želiš
                                            Sa tužnim cvijećem u tami svoje proklete čežnje
                                            Živi i umri... Ali poštedi mene
Trnova ruža Jerusalima: Sudba to je naša... Ja umirem da ti živiš
                                            Ili ti umireš da ja živim
Klas kukuruza:                  Ima mjesta za oboje na ovom polju
Trnova ruža Jerusalima:  Naša sudbina to je, zemljače
                                            To je udes naš

(Ulazi Vatra i javlja se Strah)

Klas kukuruza i Trnova
ruža Jerusalima:               Ne ubijaj nas Vatro
                                            Mi smo zdravi i mladi i zajedno odrasli
                                            Ne ubijaj nas
                                            Ne ub...
(Pepeo, Klas kukuruza i Trnova ruža Jerusalima na horizontu)



Za Hiperboreju preveo Mirza Lekić, jedan od osnivača i urednika crnogorskog časopisa  za književnost Script

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".