Poezija, Branka Selaković

Poezija, Branka Selaković



Iz knjige poezije “Einai”




Kišni dan u Beogradu


Ova prolećna kiša
nebo boji
jesenjim tonovima
draga moja.
I tužno svira kap
kad udara u strune
savamalskih pecaroša.
Mokar je beli grad.

Tamo u pristaništu, ispod onog mosta
prvi put mi je kraj zenice mutnog, boemskog oka
prhnuo skut tvog crvenog kaputa.
I puklo je nebo nad Pobednikom
kao da sam prisvojio Ratno ostrvo za naš dom.

Podigoh ruku u znak pozdrava
za senom što nesta noseći kofer pun uspomena
knjiga, il' požutelih hartija
razbacanih stihova po njima
uvelih kao ovaj behar što leži po drumu
i misli da njegov miris još ima svrhu.

Draga moja,
ova prolećna kiša
jesenjim nebom
nad belim gradom
tera dušu da vlaži i da se seća
skuta tvog crvenog kaputa
kada si u olinjali šešir spustila groš.



Japanski vrt



Zaboravio on
gde je čekajući pao
na ruke moje.

A osmeh nam se
nije zagubiti dao
međ' skute boli.

Zima ledena
vreme za skakače sa
litice snova.

Zimus sam snove
ledene uvila u
pahulje sete.

Iznenađena
 jadikovkama tuđim
ledenica bih.

Besmisao igre
zavodi gejšinim dahom
u Japanskim vrtovima.




Mama, pusti džez



Osvrnula se na korak iza sebe.
Shvatila koliko duga senka može biti.
Mama, strah me je,
pusti džez.

Uplakano dete,
svijeno u roditeljski skut,
pogledom traži odsjaj
morske pene.
Mama, pusti džez.

Polivinil cvrči
rezbaren gramofonskom iglom,
devičanska krv se prolila,
kao mit,
za nebo
što je obećano drugom.
Mama, pusti džez!



Alkohol, muva, ti i ja



Dok sedim iznad jame bez dna,
gledajući zanosnu igru krila voćne muve
što se davi u talasu još neispijenog pića,
računam na poslednji ples za nas.
Vetrovi brišu sa vrhova gutljaja peščani sat,
za nju vreme ne postoji.
Alkohol, muva, ti i ja plešemo.



Definisanje



Lakrdijamo po sopstvenom životu.
Cirkuzanti!
Glavna atrakcija Vračarskog platoa!
Plešemo!
Dobro smo jeli.
Spremala sam pasulj.
Sa zvučnika nam svira pesma
za koju je odmah rekao da je naša.



 Iz knjige poezije u nastajanju “Tri sobe”




Inicijali



Na sastanku našeg malog kružoka govorio sam o Rableu i Montenju
opisivao poslednje sate Virdžinije Vulf
nabrajao imena slovenskih bogova
hvlio se enciklopedijskim znanjem
buržoaskim poreklom i svetlom sinekurom.
 Ona je drhteći upijala
u registar pojmova upisivala svaku latinsku reč
moju mudru opservaciju, dramsku pauzu i teatralne uzdahe.
Tim njenim notesom, da mi ga je samo darivala
ili dok sam je pratio sumrakom ulicama ispustila
pobedonosno bih zamahivao pred nosevima biografa
dokazivao ispravnost saznanja ovog sveta
što mi se nakupilo u borama usađenim usamljenim noćima
skrpljenim u  fotelji od lažne kože
u uglu očeve biblioteke.

Dogovarali smo se da se nađemo u mirišljavim vrtovima
gde je Oliveira sačekivao lakonoge skice
Pikasovih opijumskih žvrljanja po ljubavničkim posteljama.
Ali nikada se našli nismo.
Kortasar je bio neumoljiv u metaforičnom zanosu nesrećne ljubavi.
Naprosto nije u piščevoj prirodi da ovekoveči srećnog junaka.

Znam kako doručkuje slaninu i osrednje pečenu kajganu
uz kisele krastavčice, pavlaku i list zelene salate.
Vidim je kako levu ruku ne ispušta iz njegove desne,
simbiotičnim ritmom započinju dan.
Slutim kako uz kafu ispija mastiljav život
presahle bivše dive na stranicama žute štampe
i u kolutovima duvanskog dima
okreće novi list.
Poeziju je nagurala u sanduk devojački
pored praznih tegli za ajvar, pinđur i kisele krastavčice.
O, kako ona voli kisele krastavčiće!

Još uvek na uglu Botaničke bašte i zgrade
u kojoj je iznajmljivala potrkovlje trošno
stoji klin o koji sam zakačio levu komoru.
Ako odete baš sada tamo
čućete kako srce dobuje po limenom lavoru
u kojem prodavačica cveća
umiva ljubičice.

I dalje na sastancima mog malog kružoka
 recitujem Puškina i Šilera
ali nema onog kožnog notesa
sa crveno utisnutim inicijalima
kojim bih se opravdao Bogu lično
da je i mene neko umeo da voli.
Ili makar onom starcu kojeg u ogledalu srećem.


Fotografija Zoja Selaković

Ispred SKC-a Kragujevac

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".