Putovanje u Bangkok, Nikola Dakić

Putovanje u Bangkok, Nikola Dakić




1.


Grad, veče, potom zvezde, potom krajevi kaputa, more, disanje debelih žena, kovači sreće, odžačari srebroljubivosti, imažisti bez volje, rezbari, konopci i frule, bakalari.

Onda ime jednog grada na kineskom, zemljotres i vrata u sobu od pamuka, crni madrigal i menuet zaboravljenog lišća, šargarepne kelerabe i pesme ratara na Jankcekjangu, pa onda noć i skoro ništa, veče i pustinja bačena u svilu.

I metri od drveta u paklenome tamnovanju batista, ramena gole žene, prilike na horizontu, brodovi i veđe sklopljene ubistvenosti, pismo poslano odavno, zubi sakriveni ispod smeđe loze, tamni lotosi uvelih cvetova, zvezde, palme, žena i dojka, krune od vremena i uvelih ladoleža.

Tigrovi na vetru, tigrovi što stoje, koji se bude, koji se mršte prolaznicima, nudeći im svoje meso, reči, tajne, pesme, tirkiz zaboravljeni, ushićene usne kung-fu majstora, kanali bez vode i reči, tamjani i paštete, siluete pšenice i raži, morske svinje, delfini i kraljevi umrli na straži.


2.



Noćne gardenije zaspalih vrtova, zrno bisera i snova, plave totemke u šumi kasnih halucinacija, udice bačene očima riba, očima dece i vlastelina, očima kurjaka i kapucina, veze izgubljene, veze neostvarene, oblaci.

Rime, izvetrene suze na žutome papiru kolumbijske proizvodnje, paperje rajske ptice Ameriga Vespučija, šah i gola žena na trapezu mračne sobe, sobe pune snoviđenja i večeri, sobe pune drhtaja i groznice.

Albinonijeva muzika, poslednja reč, reč nikada nekazana, nikada prećutana, reč koja ubija i vaskrsava, to nije reč ljubav, jer i najlepše usne odaju je, to je hram moći i noći, makaze u kosi, mačke u podrumu prastarih snoviđenja, krilate ptice bez očiju, tama što gasne usred svetlosnog drveća.

Pa onda posvećenja u Budinom hramu bez cveća, zamrznute reke, tulipani i orhideje, čežnja i vera u vaznesenje malih miševa i breza, čovek sa dugačkom bradom, bele kože i noktiju, čovek koji jede dinju i čita novine, papuče izgubljene u pesku, olovni vojnici, smaragdne Pitije.



3.




Tamjan, vatra u kutku, nežno prelistavanje jedne knjige što naglo otvorena pruža utisak lepeze, bela posteljina i kapljica zelene krvi, krvi, krvi, krvi, i ničega osim krvi, krvi bez imena, bez ukusa, i jedno drvo vezano za oblake, za oblake i tišinu od neprevaziđenog zvuka.


Prozori prema moru, tamna sećanja, kavezi i reči, samoće i suze, lutalice zvezde, snovi i stihovi u perju kasne sreće, strašan jauk srne i tigar umoran od neba, tišina i veče zatvoreno u konzervu.


Prepelice u sanduku za ruke, kaleidoskopsko okno neba, tih vetar u sobi za razmišljanje, harmonika i petao, groznica i kosa, crvena kokoška na pragu, svila i muzika u polju, makovi što se njišu, kazaljke vremena.

Čokolade, raž i ječam zanjihan u suton, perle i zubi, jazavci bez krila, konji sa tri skamenjene noge, veprovi u noći, i meka svila, pesak i rum, pijanstvo puževa i strašna tišina, slepoočnice i burma na ukradenoj ruci, istina, krila, česma iz koje teku vina, čupava šuma i brestovi usamljeni, brzina, daljina.



4.




Lastavice i lokvanji, lokvanji puni kišnice i pastrmke u vodi, tih šapat sa kule od zlata, ispuštena kosa, pokidane strune, gusenice koje se pretvaraju u muve, tašna, terpentinske oči, masline što šume u noći.

Krivica u očima, iskrivljeni durbini, šapati suviše nečujni da bi se mogli zapisati, ilustracije čudnih groznica, savitljiva žena, zakletve, kepeci i levoruke balerine, kiša u Bangkoku, ribe i lukave vidre, neko ko zaboravlja na rime, znak pitanja i po neko ime.

Suviše daleki zov stvari, zov zlata, ostave za kamenje i mrtve devojčice, taknuta pepeljara i cigara, progorelo vreme, nečiji sat, suviše izgubljen da bi vreme proticalo, puderi, korseti i kreme.

Sjaj kristala i soli, soli na koži, na usnama i na dlanu, i šapati vetra, napućene usne noći, pakleni dan u krevetu, crni obelisk mora, ostrva u vetru i reči čije je značenje davno izgubljeno, mravi među pticama, i ptice pod zemljom, ljubičasti pepeo u kosi, gardenije i opali, kavezi za lemure i ogledala.



5.




Krilate reči, večernji gradovi apsinta, fosforescentna truba, uši koje pokreću vetrenjaču i brašno pretvoreno u svilu, pileće glave na prozoru, tkanina, kaprici žaba u ševaru, kineski zid umesto zuba, paprene melodije načinjene za uvertiru, pismo koje ne stiže, gluma.

Takmaci uvelih uspomena, kinin i kiša, retrovizor u bakrenome sjaju sutona, tiša reč, najtiša, palete i svetlo u tami, i sama lepota, veo, smeh najlepši, poleteti kako bi te neko ugledao, umreti.

Čekati i smejati se u mraku, voleti, grad i pluća od platine, tajna i kamenje od magle, poezija tišine i vremena, klavir koji kisne, čovek kome su izvadili zub, pita od višanja i rub haljine, suton i voda po kojoj se rode sele, kremen i stenje ucrvano snom, žena i som.

Bonvivani, prozori među vinogradima, crni koraci tela, strasti, med i srebro, dodir vrele ruke, potiljak čežnje i kosa, paperje u tišini, masline i rosa, crni automobili na suncu, pucketanje grudnjaka i svile, poljupci.



6.




Čežnje Meseca od stakla, noć, hleb i tišina, poezija ruku sklopljenih i uma oslobođenog, vedrina, konopci privezani za sunce, za komete i vedra puna rose, obrazine od maski i vulkanske kiše, uzdah i strepnja što diše.

Konci vezani za slepoočnice sna, davnina puna zmajeva i kovača, otrovi, rezbarije, brodovi i svile, poklik usamljenih zavojevača, tamnoplave sile, lava u kori pomorandže, vatra i noć, tajna tiša od udaha, moć, pesma na ivici razbijene usne, žena koja spava, al´ ne sanja, trepavice joj guste.

Kininski brod na putu za Nigdini, vatreni svici zaspali u vinu, savane i šume, teški konci sna, pendžeri i balkoni pruženi prema moru, i te pučine dah, osnovci i prah, žene koje ne čekaju ljubavi, već ljubav jednu, krah.

Lemurske lestvice što vode u zoru, tratinčica i božuri beli, samleveni biber u nosu, ladoleži uveli i vreli, sapuni, peškiri i tela gola, snatrenje o svili i klavsenu, lik dece na žici kraja noći, tih korak šume i praznine, krave koje ljube zvezde, voćnjaci puni tišine.


Trave, TNP, Beograd, 2017.

Slika Bangkok, by dude

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".