Poezija, Marija Bralović

Poezija, Marija Bralović




Ja, L. P.

znaš
ono što sam ti pisao
o stopiranju u Bugarskoj
i onim sumnjivim turskim kamiondžijama
o vrhovima Kavkaza
koje sam oduševljeno gledao
o dugi
i Azorskim ostrvima
bila je samo fikcija

kao da sam sakrivao
da sam zapravo
smrtno zaljubljen u reči
i da njima pokušavam
da ti pokažem sopstveni svet
koji se urušava
svakoga dana

znaš
glasove teško podnosim
ponekad pomislim
ceo bih život proveo
učeći arapski
ceo život.
u tišini.
i sedeo bih
jedino ovde

ako bih ikada
smogao hrabrosti
da bilo šta kažem
o tvojim pesmama
ćutao bih.



Hipoteze o besmislu reči


ako bi ikada
naše reči
izgubile smisao
glasovi
bi prestali
da odjekuju planinama
oči
bi se duže zadržavale
na licima sagovornika
i dodir
bio bi
sastavni deo
komunikacije

ako bi ikada
naše reči
prestale da postoje
svaku misao
bi bolje promislili
svačije oči
dublje pogledali
a potoke
bosim tabanima
nežnije dotakli


tada bi
verujemo
vreme sporije teklo
ali
ko garantuje
da bismo bili
svesni toga?



Zvukovi Bejruta


kada sam
zatvorila oči
i pustila
da osetim nešto
čega sam se
dugo pribojavala
čula sam
zvuk trube
koja odjekuje
ulicama Bejruta
čija mi tuga
neverovatnom brzinom
prodre u krv
i zaustavi
njen tok
shvatila sam
koliko je
zvuk moćan i veliki
koliko bi bilo
isprazno živeti
bez zvuka potoka i šume
cvrkuta svih ptica
bez zvuka životinja slobodnih
dece radosne
truba iz Bejruta
čiji ton u trenu opčini
sve do kojih dopre
bilo bi besmisleno
živeti bez mogućnosti
da čuješ nečiji šapat
dodir da osetiš
okom da pogledaš
sve te malene oaze
velike
ogromne
ljudske slobode



,,Kad krenem ka"


Kad kreneš ka meni
kiša na koju se uvek ljutiš
pretvara se u sneg
koji škripuće pod đonovima
koji dolaze iz daleka
mrazom se lepi
za crvene obraze
vlažne od znoja
i umora iščekivanja.

Kad kreneš ka meni
videćeš tisin cvet
i čućeš tok penušave vode
šušti kao lišće u jesen
pod nogama onih
koji večno traže.

Kad kreneš ka meni
godišnja doba
su poslednje o čemu razmišljaš
dok gledaš zaspale pejzaže
na mrtvom neplodnom tlu

Kad kreneš ka meni
zamišljam tvoje zenice
uplašene od pogleda
treperave od straha
i bolne od grubih dodira

Ka tebi kad krenem
plašim se
da put kojim idemo
ne krene da se račva
zagrljaj čekajući trenutak
da se razbije
na dva dela


Izvornik marijabralovic.blogspot.rs

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".