Poezija, Džozef Čeravolo

Poezija, Džozef Čeravolo



/Zeleno je jezero budno/



Unakrsna vatra

Drugi je dan bez igde ikoga.
Uspravljam se protiv tamnog neba
ojačavajući ruke.
Slike svih koje volim prolaze kroza me.

Nema jasne svetlosti da dopre u ćeliju.
Nema zore.
Šta sam zadobio
ležeći u ovom ambisu
čekanjem da zidovi
pokažu mali otvor
kroz koji će mi duša izaći.



/INRI ( Iēsūs Nazarēnus, Rex Iūdaeōrum)/


Duhovi proleća 

Ponovo se projavljuju
duhovi proletnji
čisteći moj grkljan
od zime 
činim prvi korak 


/Milenijumska prašina/


Posle slike

Niko ne može ući unutar mene
sve dok prvo ne uđu anđeli. 
Na drugoj strani vizija je zagrebanih im krila.
Dva anđela što lete kroz drveće. 
O, Okeane što zaustavljaš moju krv,
O, Sunce! Što je sušiš
O, Oblaci koji je odnosite
i hrabrosti u našim čvrstim želucima
                     koji gubite naše živote tako lako. 

Promisli šta želiš
                     o beskorisnosti
                     od svrhe umetnosti za umetnost

i nauci kao društvenoj metafori.

Niko ne može promeniti
                      ovaj svet.

ili postati kompanjonom zarobljenih
ogorčenih masa
ili biti rubin u kruni elite
od nekolicine pohlepnih.

Zato nikome nije dopušteno da bude unutar mene
sve dok anđeli

ne donesu poruku protivljenja
i rekonstruišu nastavak
                     života večnog
                     od ljubavi, od nade.


/Proljeće u ovom svetu mutavih džukaca/ 


Svetionik


Sva ova letnja zabava.
Veliki talasi i čekanje
(mesec je raspuknut)
da izađe mesec
i oživi vodu. Gledaš 
i želiš da gledaš pogledom
muškaraca što im se pivo sliva
po usnama, a žene dok su poput
sunca na tvojim malim leđima.
Gde si najbliže svemu?
U biljkama? Na fotografiji ili
malom srcu što nije

uzeto da bije kao talasa pena?
                        Osa
traži rupu u ekranu.
Ne. Nema svetioničara u svetioniku. 
Ni žena nije tamo, ali ima 
svetla; to je sijalica.
I mislim koliko ste potpuni
u njenom svetlu. Odsjaj......... Odsjaj........
......................................................
I mislim kako će naša sopstvena soba
mirisati; Ležiš na jednom krevetu
mi smo na drugom,
okrenuti prema.....odsjaj..........
......................Odsjaj



/Transmigracijski bluz/


Dinosauri bola 

Nema više dinosaura
ali čovek je još u patnji.
           Jutro, bučni
           tigar što pokušava da je zadrži.

U silosu motora, 

            nema više dinosaura
            bola kojem se žuri 
            dovoljno: Jutarnja Zvezda! 


Transmigracijski bluz


Pogledajte tu crnu pticu
na tom drvetu
što ispituje grane, zbunjena.
Ja sam gore sa tobom
zbunjen i protivan kiši
očima što trepte. 


Svetla detinjstva


Svetliš poput baterijske lampe
nekako kao
istrošene nijanse Zapada.
            Sva ova sjajna zabava
            i ti što voliš tamu
            nesporazuma samo
            donosi puno zelenila
            dok ljudi plešu rokenrol
            na španskom.  
            Svi nas malci sa zida gledaju
            
           dok pas i papagaj ponovo spavaju. 

Mesec je poput
zaustavljena đuleta:
tako je malo razlika među nama.
Tražim uglove za nas
i pijan sam u parku
ili u noćnom hodniku.
Dok sam na ulici
nestajem kao
da sam u najvećoj jabuci univerzuma. 


Izbor i prevod Radomir D. Mitrić

Fotografija Poetry Foundation

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".