Kroz visoku travu, Maša Živković

Kroz visoku travu, Maša Živković



Pismo Stefanu


dve godine sam sedela i gledala
reklame i filmove

površne, složene, neozbiljne
nasilne i konfuzne

propustila izložbe slika,
književne večeri
knjige, pesme, emisije o umetnosti

dve godine se nisam pomerala
dve godine sam sedela i gledala
filmove i reklame

Stefane



Lovina


bride mi desni
ružičasto meso ispljunuće
najpre dva prednja zuba

postaću krastava bezuba žaba
odbacićeš me

nema pomoći od dodira tvoje brade,
nepokošene trave na obrazima

neobuzdanog bujanja vegetacije
među nogama

tropsko bilje
tu spavaju krokodili

bezazleni kad sklope oči
otvore čeljusti i puste zviždovke
da im očiste nepca


Kofer koji ne mogu da zatvorim


na pramac sestrine makete broda
prislanjam mahunu kikirikija

u prtlajg pakujem rečenice
kako mi ni do čega nije stalo
osim završetka studija
pronalaska posla

nezavršene obaveze
guše me u snu

ponekad mi se učini da sam 
nalik gušteru
primirenom na kamenu
sve dok ne posumnjam 
u naklonost sunca

tada bih napustila sve i pobegla
u zemlji iskopala sklonište
za odlazak u zimski san



Sumatranski nosorog


nalećem čelom
na tvoja čvrsta leđa
u letnjoj košulji
u želji da te oborim
na krevet
i nežno se poigramo

nijednom nisi poželeo
nešto više

neću te videti
s posedelom kosom
bradom
umiljatošću dečaka
koju ćeš zadržati, zamišljam
uprkos starenju

volela bih da si ostao
na nogama



Kora javora


konačno sklapam knjigu
da na miru razmislim
o bori na tvom desnom obrazu
obrasloj crnom mahovinom
koja odaje šum kad je okrznem prstima
poput one na kori javora



Kalamarija


čekam je na obali
čitav park naselili su papagaji
odbegli s brodova iz Afrike

debeli pas s crnim flekama
spušteni zastori bioskopa na plaži
mnogobrojni natpisi na plakatima

moja sestra u ovoj zemlji
odlazi u duge šetnje
po pustim krajevima grada
sa šalom boje zrele smokve

juče me odvela na uzvišicu
gde rascvetali kaktusi
prijanjaju uz litice
sve do sedog naboranog mora

nikad ne bih rekla
da će na svom venčanju
matičaru odgovoriti ne 
nakon čega će svi
početi da tapšu




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".