Poezija, Jasmina Malešević

Poezija, Jasmina Malešević





LJUBAV UCRTAVA BEZDAN



Na morskom dnu
Nema pešačkih prelaza
Srušenih mostova
Žutih traka
Planktoni se ne sudaraju
Sudara se samo čovek
Sa svojim sećanjima
Ležeći na dnu
Ucrtavam bezdan
Uverena
Da sam previše popuštala
Premalo razmišljala
Da sam nasilno
Održavala uzburkanost
Da sam preveliku pažnju
Pridavala mesečini
Gledajući u mapu
Otkrivam da je bezdan
Moje okamenjeno srce
Ako je od krečnjaka
Da li je hladno ili mudro
Srećno srce je mudro i toplo
Nesrećno srce je glupo i hladno



ISPOVEST MOREPLOVCA


Školovanje mi je omogućilo
Upoznavanje s morem
Grlila sam sedefastu klupu
Da neko ne otkine komadić
Kroz stakleno zvono
Gledala sam delfine
Ježeve sa šatiranim bodljama
I opake meduze
Bila sam mekušac
Kome nedostaje ljuska
U svetlucavoj koži
Čitala sam knjige o ljubavi
Sanjala sam pesnike
Mislima sam tkala maramu
Kojom ću uviti srce
Jer ništa nisam razumela
Ni algebru ni pravopis
Ni kako je čovek postao bog
Poezija se pred mojim očima
Zgušnjavala u blago
Posle dugotrajnog školovanja
Ipak sam nešto naučila
Pre nego što osvojim dubine
Opipavanjem istražim površinu
Upravljam se prema zvezdama
Oblacima i pticama
Brzinu vetra baždarim
S mogućnostima morske pene
Krilima albatrosa
Premeravam širinu strasti
Strast ili žar
Može da ožari i da zapljusne obalu
Strast ili žar
Može da se obruši i da razbije svet


PISMO FLAŠIRANO S LJUBAVLJU


Prinče
Što kapljicama vina rasipaš nemir
S dalekih mora se javljam
Želim da ti kažem da nisam dobro
Patnje su me okovale u ledene verige
Od kada mi je duh zarobljen
Opsedaju me misli o slobodi
Ubija me čežnja
Za tvojim kozjim nogama
Veliki Pane
Naše strasti su nespojive
Iako smo bezbroj puta dokazali
Ako ima boga
Ima i ludila u spajanju nespojivog
Leteti bez krila
Preći granicu bez pasoša
Neprimetno zaobići virove
Biti sirena u šumi
Biti Pan u vodi
Spojiti se na nepoznatom mestu
Gde tela klize jedno preko drugog
Dok u daljini treperi svetionik
Zadajući ljubavnu bol
Naterao si me da očvrsnem
Do te mere
Da sama sebi budem dovoljna
Šaljem ti čestite čestice ljubavi
Kao strasne poljupce svemira



NEIZBEŽAN SUSRET S PANOM


Susret je bio udešen
Nebeski programiran
Zemaljski prihvaćen
Dok sam se oporavljala
Pan je napravio venac
Njegove ruke
Stidljivo sam tražila
Glas koji zastrašuje
Postao je bršljan
Brokat i svileno jedro
Pan nije lagao
Ništa nije obećavao
Sve što je imao
Bilo je na njemu
Ipak
Ispod moje kože
Koplja su se naoštrila
Strele su uključile alarm
Pan me je privlačio
Kao čekić ekserčiće
Iz pukotine srca
Tama je htela napolje
Tama je htela
Da se susretne
S veselim lišćem
Razigranim čudovištem
Čudovištem koje guta
Hirove svojih ljubavnica
Bogom koji preslikava
Sebične boje
Koji čupa i kida
Figure blatnjavog uma


KORMILAR


Danas kad postajem živa
Svečano izjavljujem
Da sam otkrila kormilara
Našla sam ga zgrčenog u sebi
Privezanog za sidro
U boji modrozelenih algi
Danas kada postajem živa
Svečano se zaklinjem
Da će me kormilar pratiti
Da će usmeravati sebičnost
Ka romantičnijim svrhama
Što se tiče laganja
Lenjosti i ljubomore
Obezbediće mi uslove
Za produktivan san
Kormilar će izvući pesmu
Naći će je u amfori za masline
Kormilar će
Nanjušiti koren strasti
Koren strasti je toliko dug
Da je umotan u klupko
Kormilar će me naučiti
Kako da njuškam
Kako da odmotavam niti
Bez žalosti i suza


O autoru:

Jasmina Malešević je rođena 18. 10. 1962. godine u Beogradu. Po obrazovanju je doktor veterinarske medicine.

Član je Udruženja književnika Srbije.

Autor je knjiga: Skarabeg (Beograd: Sfairos, 1992) – poetska proza; Jadi mladog anđela (Beograd: Asocijacija Ars et Norma, 2010) − poezija, Dnevnik urbane sirene (Beograd: Draslar partner, 2013) – poetski roman; Čarna šuma (Beograd: Print 2 Print, 2014) – poetska proza; Mačkaste priče (Beograd: Print 2 Print, 2015) – knjiga za decu; Legenda o majci (Podgorica: Matica srpska – Društvo članova u Crnoj Gori, 2019)  – poezija; Isusove sandale (Novo Miloševo, Banatski kulturni centar, 2021) – svitak kratkih priča.

U koautorstvu sa Vojislavom Brkovićem, objavila je knjigu Rođeni iz iste smrti (Beograd: Sfairos, 1990) – poetski dijalog o ljubavi, a sa Aleksandrom Slađanom Milošević, knjigu Adame ne ljuti se (Beograd: Draslar partner, 2001).

Pesme i priče su joj objavljene u preko sto zajedničkih knjiga, zbornika, almanaha, antologija i književnih časopisa.

Dobitnik je književnih nagrada: „Milan Lalić“ za knjigu Skarabeg (Beograd, 1992); Nagrada publike, Smederevska pesnička jesen (Smederevo, 2012); Prva nagrada za kratku priču, časopis AKT (Valjevo, 2016); Druga nagrada za kratku priču, Šumadijske metafore (Mladenovac, 2015); Specijalna nagrada za najlepšu pesmu o vinu (Vršac, 2015); Druga nagrada za poeziju, Festival poezije „Subotica − Palić“ (2016); Specijalna nagrada za lepotu poezije, Manifestacija „Dani Mome Dimića“ (Beograd, 2017); Treća nagrada za ljubavnu poeziju, „Vidakovićevi dani kulture“ (Rudo, 2017); Prva nagrada za kratku priču, Izdavačka kuća „Alma“ (Beograd, 2018); „Andra Gavrilović 2018“, za najbolju pripovetku (Resavska biblioteka, Svilajnac, 2019); Nagrada za najbolji pesnički rukopis Legenda o majci (Matica srpska – Društvo članova u Crnoj Gori, 2019.); Druga nagrada za poeziju, Treća nagrada za kratku priču, Šumadijske metafore i Pobednik glasom publike, (Mladenovac, 2019); Treća nagrada za poeziju, Šumadisjske metafore 2021 (Mladenovac, 2021); Treća nagrada za ljubavnu poeziju „Vidakovićevi dani kulture“ (Rudo, 2021)...

Živi i radi u Beogradu.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".