Опјесмоздан, Стефан Вишекруна

Опјесмоздан, Стефан Вишекруна




ЈА САМ ПОКИСЛИ ВРАБАЦ

 

Ја сам покисли врабац који
прогони малодушје земно. 

Пјевам читавом свијету
благочежњивим умозрењем
на путешествију ка свештеносним горама.

Пјевање је надилажење релативних тлапњи
и превазилази све философије човјека. 

Камење приковано за земљу
покорава се недоумним и олако јуриша на пјесника
из катапулта неукости.

ЉУБОВАТИ


Без зиме
прољеће би било сјена и страшило.
Патња има велику моћ да оплеменослови
ко ништа друго на свијету.
Љубовати најплодпносније умије,
онај који поима да храмље читавим бићем.


НЕДОСТИЖЈЕ


Бескрај је пољубац недостижја што тихује у пјесми
и чезне ко поодмакла ноћ за љетобалним јутрима.
Недостижје је зора у глибу сумрака,
ледени људи јунаци недораслог човјечанства
закопавају недостижје
а оно лети у загрљај небодарју.


ПУТОВАЊЕ

Ми смо у туђем тијелу ухваћени. 
Посматрамо занесени немирно море 
које хучи и завија дивљачким гласом.
Пливамо са вјером да нас неће прождријети, 
запрепаштени његовим тамним дубинама.

Путујемо увијек изнова
на многобројним путовањима,
загледани у неизмјерна пространства
откривамо и наслућујемо безбројне свијетове 
од којих се ништи вид,
а ријечи блиједе и нестају у нигдинама.


АВЕТ


Овај свијет је авет
што тетура од неспокоја
и храни нас отрпвном сољу 
од које кључа крв у очима,
па заводи слијепце да шкргућу зубима 
на браћу своју.
Сви би да буду побједници 
сви би да буду неко и нешто, 
а када загрме громови
стресу се ко лишће у јесен са дрвећа.


КОРАЛИ



Ми смо неоткривени корали 
буктиње у разореним храмовима 
корали очеличених градова 
корали слободе
пркос љубави на зидовима смрти.



Из истоимене збирке, Поетикум, Краљево, 2022.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".