Poezija, Dragana Milovanović

Poezija, Dragana Milovanović





Za mesec dana



Obećali smo jedno drugom
bukete belih rada,
čokoladu za doručak,
kočije za Mlečni put.

Stigao si pred dvorac
sa konjem i kafom,
a ja tražim
gde da se napijem.

Iver



Savetujem ga 
da se ne modira,
obuče potkošulju
i ponese kapu.

Gunđam u sebi kada kasnije
skupljam zgužvane maramice
dok se na šporetu puši
njegova omiljena supa.

Umesto šerpe sa vanilicama
u špajzu uvek imam
veliko pakovanje 
jafa keksa.

Naučila sam da pred gostima
trepavicama držim branu
i da polivam tepih vodom
vežbajući za požar.

Odmetnula sam se,
a tvoje sitne šake
još uvek mi ostavljaju
hranu na pragu.

Pretvaram se da sam Sojer.
Ipak sam tvoja Arkadijevna.


Grupna terapija



Na tribinama Marakane cupkaju cokule. Prsti se mrse u rašivenim džepovima. Zgužvane usne mrmljaju o cenama goriva.

Šum seče pitanje sa razglasa: Kako si?

Podižu se proćelave glave porodice. Pevaju gromko o svemoćnim majkama, bleštavom ordenju, osvojenim srnama.

Kako si?

Preko zuba cure sećanja o odbačenim sestrama, galami u kasarni, kolonama praznih čašica.

Kako si?

Deca su im pobegla iz kaveza. Crne ovce, traže pomoć, izjavljuju ljubav, dižu baklje. 

Kako si?

Oborene su metalne ograde. Plamen guta požutele pravilnike. Glava u zemlju ili u torbu. 


Na izlazu, očevi Balkana potpisuju kapitulaciju starog sveta. 
Ispred stadiona, ćerke i sinovi čekaju poklone.


Pesme su nastale u okviru radionice Zvonka Karanovića.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".