Proza i poezija, Zoran Šolaja

Proza i poezija, Zoran Šolaja




Momak i mačak


Stojim da otvore „Maxi“ u 8, zaboravio da otvaraju u 8 pa naleteo neki minut ranije, stiže gospođa u „zlatnim“ 50-tim poput mene, ali za razliku od mene vidno nervozna. Čeka da se otvori radnja da kupi hranu za mačka. Dok čekamo svima nam objašnjava kako je njen mačak jako nervozan kad je gladan i kako je napravila veliki propust što nema zalihe hrane za ljubimca. Napravim grešku pa pitam kako se mačak zove, kaže „Kajzer“, nekako bi mi Tom bilo draže al’ ko mene pita. Minuti se odužili i svi već zamišljamo mačka koji trga zavese i obara vaze od gladi i to već nabija nervozu. Polako zaboravljam i šta ja trebam kupiti mada mi ćerke neće uraditi ništa zavesama i onoj jedinoj vazi koju imam. Otvoriše se vrata i nekako svi propustimo ženu da uleti u radnju, puni priče da kad je živela sa „momkom“ sve je bilo organizovanije al’ sad sama često zaboravlja za hranu za Kajzera. Naljutio sam se na „momka“ koga nikad neću upoznati jer bi nam svima, pa i mačku bilo znatno bolje tog jutra da on nije otišao.


Kreativno shvatanje istine


ma po oku mu vidiš da laže,
kao da si mali, a to te nervira,
još više nervira što misli da uspeva da slaže,
uživa u trenutku, okice svetle, pogled počinje
sve više da luta, a šta ćete takva su vremena,
istina je "kometa" koja retko prolazi,
a ni laž nije laž, to je "kreativno shvatanje istine"
mislim ako hoćemo da budemo moderni,
imamo li izbora?


Akademski građanin


Bahat, viče, primitivno se naslađuje,
bez obraza i osećaja, bez sluha za druge,
sa padežima koji su u „fakultativnoj upotrebi“,
ali sa naznakom da je „akademski građanin“, opet
nekako krećem razgovor o sportu, i opet stav koji prekida
želju za pričom, monolog pun površnih gluposti ali
uz opasku da je „akademski građanin“, da zna,
eto negde ga i volim jer ko zna kakav bi bio
da nije „akademski građanin“, verovatno bi istina bila
samo istina a to je nekad dosadno

Zašto me ne pozivaju na kraljevska venčanja?


Prvi uslov krv, dao je više puta nit
vuče na plavo nit ima šanse da zaliči,
ako su gledali laboratorijske nalaze ima
tu i triglicerida, A što bi se reklo seljačka,
to im garant neko dostavio, cilindar ne volim
vozio me deda davno čezama po Mladenovcu i bio
sam zgranut, a nije da nemam čekove za poklon, imam
i cveće bi palo, kafa za „besmrtnu“ kraljicu, sve kako treba
palo bi i 10 evra Elton Džonu da otpeva šta hoće, mislim
da su oni na gubitku, zahvalan sam gost guščiju jetru sa
smokvama tretiram zafrkancijom, tako da sam zahvalan
gost a od sleta ne mašem zastavicama jer jedan
je Tito, da se ne lažemo


Let it be


Sve veliko se desi,
dođe il` padne odnekud,
čisto da nam pokaže kako smo mali,
kako nemamo gumicu da menjamo
sudbine put,
suze ili smeh,
samo prate te korake,
zacrtane prvim napravljenim,
poput tobogana,
sednemo i krenemo,
a nešto drugo nas nosi,
zato kad je teško,
Bitlsi pomažu,
„Let it be“…



Slika Grejs Krouli

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".