Tri pesme, Aleksandra Milić

Tri pesme, Aleksandra Milić



Kjerkegor 

peristaltika creva 
me opominje 
da baš i ne podnosim kofein 
sparno je popodne 
sedim na terasi 
i gledam ulicu 
katkad se setim i oblaka muva 
koja napada belo grožđe 
me nervira 
teram je rukom 
slažem cigarete u piksli 
ne osećam se zdravo 
bila sam tužna 
sada ravnodušna 
šalješ mi isečak 
iz kjerkegorove knjige 
dok ga čitam 
mrvice bejk rolsa mi padaju na ekran 
razmišljam koju knjigu d
a otvorim noćas 
poezija će biti to 
ako se rešim 
kolutići oko pazuha spavaćice 
iz koje nisam izašla od jutros 
rastu 
odlazim sa terase 
ležem u razmešteni krevet 
i pišem još jedan stih


***

Ana 
otkad te nisam video 
Ana 
skratila si kosu 
i počela da duvaniš 
Ana 
više nisi odličan student 
i ne hodaš uspravno 
Ana 
glas ti se izmenio 
i ne plešeš ko nekad 
Ana 
zgazila si ideale 
i zamrzela filozofe 
Ana 
ležiš u sobi 
i čitaš loše knjige 
Ana 
pišeš lošu poeziju 
i ne veruješ u ljubav 
Ana 
šta se to desilo 
Ana 
gde se izgubila ona devojčica od 
osamnaest 
Ana 
postala si žena 
Ana


***



Imam kriv vrat 
I pušim najslabije cigarete na svetu 
Beleške su mi nesređene 
Kao i stan 
Nosim iskrzani lak na nogama 
A prste na rukama grickam 
Mrzim da sređujem obrve 
I da se šminkam 
Smejem se retko i usiljeno 
I ne umem da plešem dobro 
Ponekad mi ruka drhti 
Iz nepoznatog razloga 
Volim slikare koji su mrtvi 
I slušam ono što mi internet predloži 
Cveće uglavnom ne volim 
Kaktusi su okej 
Plašim se osa 
I da ću umreti sama 
Ponekad grickam semenke, one bele 
Pa razmišljam kako se gojim 
Pesme su mi konfuzne 
A pričam teško i ne tako često 
Volim da čitam 
Ali ne umem da završim knjigu 
Ostaju do pola pročitane 
Na terasi pišem 
Kada umem da pišem 
I plačem 
Kada nemam razlog 
Jabuke su potcenjeno voće 
A lubenicu treba jesti zimi 
Mandarine su okej 
Soba mi je ponekad jedini drug 
I sa tim se slažem 
Autoportreti su dobri 
Kada se posmatraš realno 
Evo jednog autoportreta 
Samca u mladosti



Naslovna slika Tomas Dantoni



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".