Viktorije, Uma Vid (Viktorija Marinković)

Viktorije, Uma Vid (Viktorija Marinković)




TREBA LI DA SE ČISTI

više nema slučajnosti 
belo iziskuje ne belo 
u suprotnom bi bilo - bezlično 
ako belim slovima pišemo na belom 
ne ostavljamo ništa 
a ima li težeg od “ničeg” 
neka žena trči s vukovima 
to se dešava, to se ne bira 
bogovi šalju uvek jednog koji neće biti 
- zamorče 
neka žena čisti nabreklu mrenu u kapcima 
gleda unutra, 
oslobađa se straha od svetala 
ona ne voli svetlo, ali 
svetlo nije strašno strašne su senke 
a nije ni tako, strašno je ono što pravimo 
strašnim kad gasimo mrak 
u stvari bi ga trebalo samo 
- obgrliti 
da ga nema, sunce se ne bi imalo s čim opraštati 
a to bi bilo jako tužno 
ima malo mraka u svemu 
izgovori to slatkim tonom



SAPATNIČKA, DUBOKO U VAMA 

u mraku 
gde se pomno uči način 
da lakše podneseš sutra – 
sedite 

čitate francuze 
nazivate se albatrosom 
i voltera 
po kome se od svih tvojih tužnih kurvi najbolje kotiram 

i dišeš joj kroz nozdrve 
cedeći pomorandže 
da ne precrkne od žeđi 
već od tela; istine su, uzgred, nebitne 

i ćutite 

potreban mi je trinaesti mesec 
i trista šezdeset sedmi dan 
da vas raspoznam; 
poezija nije dobar saputnik mladih onaničara, 
budimo sapatnici – veži je



KIŠA 

nosim slepe oči 
i, i njih bih iskopala 
noć je postavila zid 
težak kao arhetip 
ako trčim s vukovima 
spadam li u istu kategoriju sa njima 
ko je žena u vrtu 
kao mrav 
gde je našla mrvicu koju nosi u sklonište 
koje nema 
ako nema sklonište 
mora sama da ga napravi 
a zašto uopšte moramo da imamo sklonište 
dom, mesto gde se 
kućimo ja sam kiša, zemlja mi je dom 
kad isparim – nebo 
gledam se kroz prozor 
kako 
oblak je zaklonio sve zvezde 
mesec stoji u srpu 
pun me je nekad rastuživao 
sada me rastužuje svakakav 
zurim u nekog prolaznika 
koji se množi 
i svima daje kišobran



NE ZNAM DA LI SAM SMRT 

pitala me znam li ko je 
jean luc godard 
ne, odgovorila sam 
rekla je da je to nešto od čega bih mogla da umrem 
to je sigurno zato što zna da ja merim stvari 
umiranjem koje iskusim zbog njih 
oh,
ne znam da li sam smrt 
pitala sam je zna li od čega bih mogla da se rodim


PODRUM 


volim ga u vlažnom podrumu 
i zaključanog hranim ga svojim suzama 
kao okean sa čijeg dna odskačem 
pokušavajući da se zadržim na rubu; 
rastu mi onda škrge 
sisa mi tada prste i 
drži za vrat


DRVO 


u jednoj zemlji od cveća 
rekla mi je da mogu da je jebem sa cvećem u kosi 
delovalo bi nevinije 
koliko je ruku oskrnavilo njenu dušu kao univerzum, 
sunca iz očiju, noge kao sazvežđe, 
zvezdicu između njih 
pojeo sam svoju glavu razmišljajući o tome 
kako je dva minuta pre nego što me srela
izluđivala nekog drugog 
pevao bih joj krvavu meri 
no svima je davala olako 
rekao sam joj samo „tko sam ja da ti sudim“ 
rekla je da je boli srce celo od mizere 
pogubljeno jer svima se dalo 
kaže da ga više nema 
zaboravio sam kako je ranije citirala 
da bi njeno srce stalo kad bi moglo da misli 
dala bi mu mozak, ali ona nije bog 
držao sam njenu ruku da me ne bi dirala 
plačući govorila je kako je pogrešno u drugima tražiti spas 
ali da ga u sebi ne vidi 
voleo bih da ga vidi u meni 
o, bože, 
morao sam da nestanem odatle 
napustim svoju svetu teritoriju 
od svakoga je načinila muškarca 
od mene – drvo



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".