Kameni vrt, Lajoš Mate Lazar

Kameni vrt, Lajoš Mate Lazar




UMETNOST GAĐANJA IZ LUKA 



Metu ne pogađa oštrooki strelac.
Ne pogađa je ni snažna mišica koja napinje luk
Ne pogađa miran i dubok udah pri napinjanju
ni tih izdah pri otpuštanju tetive.
Meta se pogađa tako što se svesno prođe kroz nju
Na željenom mestu
Projektujući prvo svoje srce na to mesto
Tako, nebrojeno puta
Da se postane potpuno siguran
U mesto cilja
U luk i tetivu
U čvrstu mišicu i miran dah
Da sve to postane Jedno
Tako se ispunjava Smisao i nastaje umetnost.


O PUTU


Decenijama tragam za ispunjenjem svrhe
Postao sam ratnik što inkarnira silu
Mač i štit postali su izraz moje moći
Svest govorili jezikom oružja, bez dvoumljenja.
Nikom ne pokazujem svoje slabosti
ne priznajem njihovo postojanje.
Poslednja bitka je lična
Znam da, ma koji ishod bio
kao ratnik ću svakako izgubiti.
Naseleljavam sebe
Strpljenjem, mirom, tišinom
Čekaći usuđeno, oružje sam odložio.
Znam da će Put pronaći mene i tako će se uspostaviti krug
Tada će moja svrha biti ispunjena.


O NAMERI

Upoznajte nameru, upoznaćete čoveka
Kada upoznate čoveka, upoznaćete i njegov put
Onaj ko govori o putu
Ne spoznavši samu prirodu čoveka
Ne može spoznati njegovu nameru

Namera Kosmosa je uvećanje
Namere čoveka nikada nisam razumeo


O SVRSI


Kamen, što umiven šumskim potokom
Na dnu vrtloga njegova leži
Svrhu svoju ima, za mene još potpuno neotkrivenu.
Mermerne gromade Karare
Što su graditelji kao zapis kulture po gradovima ostavljali
O svojoj svrsi govore iako, za mene su još potpuno neotkriveni.
Kamen moj, kroz koji isijava Sopstvo
Što je brušen a još se brusi
Alatima graditelja hrama
I alatima graditelja pre ovih graditelja
Ostao je za mene tajna
osim u tome da pripada jednom Delu
čije su razmere, za mene još potpuno neotkrivene.

Tako se svrha ispunjava
Dok se smisao izražava kroz sebe.


O SMISLU


Kada čovek pronađe ispunjenje u malim stvarima
Spreman je da ga naseli Delo.
Tako Delo preuzima ulogu čoveka
Čineći malo velikim, jer je nastalo iz svoje suštine
Na kraju veličina Dela nije presudna
već njegovo ispunjenje izorom,
njegova istinitost i nekvarljivost u trajanju.


SVEBIĆE


Projektujem sebe u budućnost
U kojoj nema talasa prošlosti
Niti budućnosti
Samo stanje
Koje je protok
Svesti
O svemu
Što je postojalo i šta postoji
Što je zamišljeno i šta se manifestovalo
Taj tok je neprekidan i ja sam njegov deo
Sleđen a otopljen
Osmišljen a spontan
Početak i kraj istovremeno.


KAMENI VRT


U mom vrtu živi Kosmos.
Tako sam odlučio, tako smo se međusobno dogovorili.
Ponekad ga poseti vrabac, povede i porodicu
Radoznalo razmenjujemo poglede
Kosmos, ptice i ja
Tragajući za skrivenim smislom
naše trenutne povezanosti.



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".