Zvornički tipik, Lajoš Mate Lazar

Zvornički tipik, Lajoš Mate Lazar

 



OGLEDALO



Bezbrojna ogledala
Što se mreškaju na vodi
zrcale delove Jednoga
Koji se ogleda
na njenoj površini
Poneki talas promeni mozaik
trag čamca preseče ogledalo na pola
Planine brekću da bi
sačuvale masu
reke
nesvesnog
od nenadanih promena.
Eonima unazad.



UKROĆENA REKA



Neprekinuti tok
pogleda koji se prostire
kroz prostor i vreme.
Isti je onaj kojim sam ispratio
nadolazeće misli o tebi.
Koje je iznedrila ukroćena reka
svakodnevno.
Nebo sa oblacima
brda koja ga krote
ptice koje lete u međuprostoru, ogjedaju se.
Ja se ogledam u svojoj senci.
Koja pada, na vodenu površinu
što klizi,
povučena neprekidnim tokom
reke
misli
života koji se menja
nadanjem da će se ispuniti, obećano.



ANIMI



​Odraz planine u u mirnoj vodi jezera
boje je koju stavljam na svoje slike.
Dok tražim lice Anime
koja luta nesvesnim, dubinama.
Potezima na slikarskom platnu.
Tragovima u kamenu koje ostavljam.
Ipak,
svaki dodir veslom
po mirnoj površini vode,
uzburka
nesvesno
u meni
nama.
Zbog toga danima ne izlazim na reku.
Slutim da će mi odraz, definisati tvoj konačni lik.



ZVORNIČKI TIPIK



“Molitve na jezeru”,
postoje i mnoge druge molitve.
Ona prva mi je bila teška za čitanje.
Možda,
zato što sam razumeo sve.
Neke druge nisu.
Možda,
zato što sam prepoznao
sa čim živimo od postanja, a naviknuto.

Gordi se moliti ne znaju.
Mora se uči moliti
strpljivo
​skromno
iskreno
jer, sve je već odavno izmoljeno za nas.

Treba samo skromnošću kročiti u to.



ATMAN



Darove od Tebe primih
sveznanje
svesećanje
jedinstvo svih različitosti.
“Suza moja roditelja nema”
Njegoš kada kaže, na Tebe misli
jer, kroz Tebe je samo milost.
Tako da je neizrecivo mada,
toliko žudim
da Ti to saopštim.


Ostala je svest
bez odgovora
paralisana.
Mislima pratim pokrete
energije
oblike talasa u tkanju
dok se manifestuješ kroz sve.

Istovremeno
događaji račvaju vreme
u svim pravcima.
Istovremeno
udahom
pojačavam Tvoje prisustvo.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".