Poezija, Džeriko Braun

Poezija, Džeriko Braun

 


 

 

Tradicija

 

Zvjezdan. Dragoljub. Kokotić.1 Mislili smo da
su prsti u kaljuži značili to da je ta kaljuga naša, učenjem
imena u toplini, u elementima klasični
filozofi rekoše da imaju moć naše promjene. Ljiljan Stargazer.2
Naprstak.3 Ljeto kao da cvjeta protiv volje
sunca, za koje vijesti tvrde da plamti jače
na ovom planetu nego kad su naši mrtvi očevi
brisali znoj sa svojih vratova. Uresnica. Sadarka.4
Ljudi poput mene i moje braće snimali su šta smo
sadili kao dokaz da smo postojali i prije
nego bude prekasno, ubrzaj video da vidiš procvat
u sekundama, boje očekivane u pjesmama,
gdje svjetovi se gase, gdje posječeno sve je.
Džon Kroford. Erik Garner. Majk Braun.5


1, 2, 3, 4 - Vrste cvijeća
5. Tragično nastradali pripadnici crnačke populacije u Americi od strane Federalnih snaga  

 

 Druga elegija (Ovako izgleda naše umiranje)

 

Ovako izgleda naše umiranje.
Ti vjeruješ u sunce. Ja vjerujem
da te ne mogu voljeti. Uvijek se zatvaraj,
rekao je naš omiljeni profesor prije
nego je pustio pištolju da mu pukne u ustima.
Napunio sam 29 na način kako to radi svaki
muškarac u svome snu, nesvjestan zemlje
što se miče pod njim, unutar ploča
su i njihova mjesta, neusaglašenih datuma.
Da se borimo, dušo. Preostalo ti je
još toliko vremena - čovjek se okreće
u snu - zato ja slikam.
Neću to gledati, naravno. To je njegova loša
strana, njegov Mister Hajd, rupa
u muževljevoj glavi, O
ustiju njegove žene. Svaku noć
uzimam tabletu. Promašim li jednu gotov sam.
Promašim li dvije mi smo gotovi. Hoteli
me dosađuju, izuzmem li sobu sa planinskim pogledom,
sobu u kojoj moj mobilni neće raditi,
i ne činiti ništa samo gledati
u sunce koje zapada
i ljulja nas tako poput svakog lijesa. 


Ganimed


 

Čovjek trampi sina svoga za konje.
To je verzija koju preferiram. Sviđa mi se
sigurnost njena, niko nije u krivu,
a svi na dobitku. Bog dobija
dječaka. Dječak postaje
besmrtan. Njegov otac jaše
sve dok tuga ne zazvuči dobro koliko i galop
životinje rođene da nosi one
koji patroliraju i čuvaju naše nasljeđeno
kraljevstvo. Kada ovako sagledamo mit
na ovaj način, niko ne mari o
silovanju. Mislim, ne želiš li da te Bog
poželi samo za sebe? Zar ne sanjaš nekoga
sa krilima što će te
uzvisiti? A kada Gospodar dođe
po našu djecu, miris mu je
kao u onoga što ima svoje konjušnice
na nebu, daleku tu oblast
između Obećanja i Oprosta.
Niko nas ne mora u to uvjeriti.
Ljudi moje zemlje vjeruju kako
nas nije moguće ozljediti ako nas je moguće kupiti.

 

 

© Jericho Brown

Preveslao s engleskog do Hiperboreje Radomir D. Mitrić

Fotografija: Brajan Kornelijus



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".