Silazak, Đorđe Šćepović

Silazak, Đorđe Šćepović





Glasnici


Ćutimo, već satima ćutimo, riješeni
da ćutke sačekamo glasnike, o glasnicima
ne znamo ništa, ni ko su, niti kakva je priroda
njihova dolaska, ali čekamo ćuteći,
ne otvaramo usta, osim da udahnemo vazduh,
i to je sve, nastavljamo da ćutimo i da ne gledamo
jedno drugo, ja gledam u kapiju, ti gledaš u zapušteni
travnjak, i ne pokušavamo da govorimo, znamo
opasnosti koje nosi govor, stoga se ćutke držimo
prećutno zadatog zavjeta ćutanja,
jer ako progovorimo sve će se polomiti,
veranda na kojoj smo raspašće se na hiljadu djelova,
kuća će se do temelja urušiti, a mi ćemo nestati ispod ruševina,
uskraćeni za tišinu.


Fotografija



Pod lipom smo koja je starija od mene,
zasadio ju je ujak kada je sagradio kuću,
a kuća je već u dosta lošem stanju,
hrastov parket je dotrajao, fasada je u ožiljcima,
a pločice u kupatilu popucale i žute od starosti.
Pod lipom smo i upravo se namještamo za zajedničku fotografiju,
toliko smo dugo zajedno, a koliko imamo fotografija na kojima smo oboje?
Nekoliko, samo nekoliko.
Ja sam ružan kao i obično, i uz izgovor da me ne voli objektiv fotoaparata
već treći put ponavljam slikanje.
Ti si lijepa kao i obično, ne čujem tvoj izgovor, i na svakoj od tri fotografije
podsjećaš me koliko sam u stvari srećan, polažem glavu u tvoje krilo i čuje se
još jedno kratko škljoc.



Neopiranje


Bez volje da se usprotivim, isuviše lijen za bilo kakvu borbu
bez riječi se prepuštam ruci koja me odvlači u nepoznato,
ruka je naizgled obična, uobičajena fizionomija jedne ruke,
izgleda kao bilo koja ruka, ali njena snaga nije obična, druge
ruke su znatno slabije, drugim rukama bih se možda i suprotstavio,

držeći me za vrat ruka odvlači moje pokoreno tijelo u prostor
koji ne znam, oči pokušavaju da uoče bilo što već viđeno,
ali bez uspjeha, svijet oko mene čini se potpuno nov, tuđ, prvi put
ugledan, popločan hodnik kojim se vučemo ruka i ja kao da je beskonačan,
završetak se ne nazire ni nakon nekoliko sati hoda, ili to i nijesu sati,
moj osjećaj za vrijeme nije pouzdan u ovim okolnostima, možda su minuti,
a možda i dani, ali bez obzira, svakako traje dugo putovanje na koje sam krenuo
ne svojom voljom, a opet bez otpora, bez i glasa protiv,

dok nogama jedva dodirujem keramičko tlo ruka podupire moje ruke,
koje padaju niz mlitavo tijelo i liče na sasušene listove na sobnoj biljci,
ali nastavljamo put, ruka je odlučna u namjeri da me odvede,
gomila neonki osvjetljava hodnik, i to me ne malo zatiče, ipak
hodnici su najčešće mračni i zapušteni, ovaj je besprekorno čist,

i dalje ćutim, ne negodujem, mada bih vjerujem imao razloga za tako
nešto, lijen da pokrenem jezik, da upregnem usne i oblikujem glas
i dalje u tišini prihvatam putovanje i ne znajući odredište niti bilo što
o mapi puta dopuštam ruci da me vodi, da me vuče poput lovca koji
vuče ustrijeljenog vepra, ne izvijestivši ga pritom o daljim planovima.


Silazak


Nikada nijesam sišao u podzemlje svoga grada
javlja mi se dok posmatram bulevar iz bašte kafea,
bezbroj šahti i portala za donji svijet obznanjuje se mojim očima,
cijeli jedan svijet pretpostavljam, koji ne poznajem,
a prošla su stoljeća otkad je predak zemljoposjednik kupio
pola grada, o čijem podzemlju ne znam ništa.
Životinje iz donjeg svijeta nekad izađu na površinu, i to je sve,
jedina veza s civilizacijom ispod,
ili iznad, u slučaju da je neko još dublje u zemlji, ispod njih,
to su onda već dva svijeta o kojima ne znam ništa,
a toliko ih je možda ispod njih, ispod, ispod,
u nedogled ispod





Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".