Nemačka ima posla za sve, Zlatko Stevanović

Nemačka ima posla za sve, Zlatko Stevanović









Rođen sam 1989. godine 
u jednoj zemlji na samrti 
rata se ne sećam 
pamtim iz tog doba samo jutarnje crtaće 
to je bila poštena uteha pred odlazak u školu 
stalno su mi govorili uči sine uči 
diplomu ti ne može niko oduzeti 
na kraju sam se i naterao 
pročitao neke knjige koje sam nikad ne bih 
verujem danas da je to nešto značilo 
ali ne koliko i znati 
šta od koga možeš da očekuješ 
neki moji drugovi videli su to 
kao neophodno umeće 
a ja jebiga nisam dobar sa svima 
posebno ne sa onima 
sa kojima bi trebalo 
sa kojima bi bilo pametno. 

Tu sam sada 
u zemlji snađenih 
i gomile zbunjenih umornih 
koji tumaraju od svitanja 
i jedino što ih sigurno čeka je jastuk 
u koji će na kraju dana uroniti lice. 
Ovde se živi od dana do dana 
i peva u postarost podstanarski blues
poneko je prošao malo bolje
sa nekretninom viška na papiru
ali sutra je svima krvnik 
njime zastrašuju nemirnu decu kao nekad vukovima
ovde se živi od pijanstva do pijanstva
tad se lomi sve i snažno izvikuje
kao da se na grlo nešto može isterati 
pitanje je samo kako se opijaš 
koji od dva bršljana zalivaš u grudima. 

Moja se generacija iselila 
Nemačka ima posla za sve 
tešili su nas tako i ranije 
za vreme onog prošlog rata 
mada ovde svi i dalje traju 
još vagamo ko je bio gori 
upiremo prstom preko rovitih rovova 
tužno je sve to i mučno taman toliko 
da ti ne da mira i da ti se zgadi 
neki bi rekli da čovek daje sebi na značaju 
kad dozvoli da ga tište stvari 
toliko veće od njega 
ali osetim ponekad slabost 
kriva je ta paralelna slika sreće koja me proganja 
ta detinja nada 
da bi sve moglo biti bolje. 

Lakše bi možda bilo 
pregurati sve uz neku veru 
da krštenicu nisam usput zagubio 
nije bilo lako tužnim roditeljima 
ali na kraju svako svoj oslonac i okovratnik nađe 
tuđi mu ne pristaje 
i samo ga još gore može sludeti. 
Prošle su godine 
a ja nemam pune ruke 
da bilo šta opravdam 
imam samo nove osećaje 
zbog kojih znam 
da sve nije bio samo san 
jedan mi govori 
da će moj život za koju godinu 
izgledati sasvim drugačije 
drugi da u tu Nemačku 
ja nikako ne mogu. 




(iz rukopisne zbirke „Koga boga“) 



Zlatko Stevanović rođen je 1989. godine u Požegi. Osnovne i master studije završio je na Filološkom fakultetu u Beogradu na katedri za srpsku književnost sa južnoslovenskim književnostima. Jedan je od osnivača književnog društva „Orfisti” sa kojima je organizovao skupove analitičkog čitanja autorske književnosti. Poeziju je objavljivao u književnim časopisima i zbornicima (Eckerman, Astonaut.ba, Stagiornale, Čovjek-časopis, Portal Strane, Disovo proleće, Trag, Vesna, Afirmator, Pesme iz magle). Uživa u muzici i svira bas gitaru. Njegova prva zbirka pesama zove se “Dnevnik u osam” (Darma books, 2019). 

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".