Kambrijum, Šimon Cubota

Kambrijum, Šimon Cubota









Ponavljanja



preostaje osećaj
da jul nestaje
u ovoj nepokretnosti,
u prizvuku tek promenjene navike
i plavičaste periferije
gde posežemo
za ostacima dana
prozor je bio otvoren,
na zamagljenom staklu
zadržavaju se dokazi
o hotelima i demenciji
dok će u poluosvetljenoj sobi
neke stvari
zauvek ostati netaknute
posmatranje autobusa
stvara iluziju kratkotrajnosti
za svaki slučaj
skupljam predmete
koji me asociraju na jučerašnjicu
napipavamo po tavanici
naivnosti
što nisu deo
naše podsvesti
i moje se zenice
konačno
privikavaju na početke




Tapiserija



napolju je preostalo dovoljno svetla
da bi se videlo bez napora
još uvek je sve na svom mestu
prašnjavo i čitavo
izbledelo prisustvo stoji na rubu
nedovršene rečenice
a suton ispunjava svako udubljenje
koje je preostalo
nakon zaboravljanja
daleko u jesen
nastaje ostrvo
kad bi ga dotakla
osetila bi
kako se zaustavlja kiša.



Seča šuma



približavam se krhotini vremena
na čijoj se površini odražavaju
male konačnosti prostora
koji se nekada činio prevelikim
sve je ugašeno
kao rastinje nakon umiranja svitaca
sećam se
kako sam se uveravao
da će sve ostati nepromenjeno
u drugom vremenu
na drugom mestu
jedna prolaznost
izjednačava se sa
ovom hladnoćom
i još jedno drvo pada na dno
i pomišljam
kako u tome ima
nečeg utešnog i lepog




Povratak



I

nisam želeo da se okrenem,
da se predam trajanju koje je
moralo biti moje od početka,
koje je tek jedna od mogućnosti sveta

jer
tamo gde se u ruci nalazi jabuka
ja nikada nisam ni postojao

nikada nisam mogao biti

njeno ime je dužina vremena koje je preostalo do kraja

ona spasava
jer zahteva silazak
jer zahteva jučerašnjicu
zahteva usta i grlo prepuno magnolija
zahteva dolazak nekoga ko ne zna šta je kamen

tako se započinje ovo ogledalo

svi koje si dotakla vraćaju se nazad

za njih
ona je bila vazduh

ja sam bio duboko u vodi


II

ova pusta soba sve je više neprohodna

ne volim lakoću tog odvajanja
njenog lika od želje za njim

ne volim ovo podne
besmrtno tiho
kada nestaju predmeti koji je podrazumevaju
i što je zadržavaju u svojoj opipljivosti

beonjače su predmeti
koji ostaju na svojim mestima
tokom mraka,
bele oseke koje čuvaju središta
od otvaranja
uspona
otkrivanja
stvaranja

vidim čudne oblike koji nisu sasvim potpuni
i usled toga postaju mogućnost tvog povratka
tvoja reinkarnacija
nada da se zarad jednog treptaja oka
ili zarad lepeta ptičijih krila
poruše zakoni fizike i logike

iskupljenje za moj kukavičluk
za težinu kamena
za drveće koje nisi dotakla

euridika – moje prvo vreme
moji započeti zidovi
neologizam za drugačija potonuća

trag moje nemoći
umesto mora


III


vraćam se bez sna i reči
u središte vetra
u sva mesta gde nisam uspeo da te pronađem
da ovaj korak sačuvam od vremena

izlazim napolje
konačno sam usamljen
sve do prostora koji više nije prostor

nastanjen sam u tvom strahu
da nikada nećeš nestati
i ponovo se okrećem
i ponovo si pustinja

malo dalje od dohvata –
za dodir
za trzaj
za zrak
za milimetar
samo za zvuk
za istoriju

uvek je samo malo dalje
nikada dovoljno dobro

od pojava koje se kriju pod zemljom
razaznajemo našu svetu sporost


IV


znam da nestaje
u mom mesu
u mom snu

u njenim ušima koje su stalno slušale more
a niko nije znao zašto

jer ja nisam ovde

ja sam bio u vodi
a ona je bila vazduh
za svakoga ko je osetio njenu ruku
kad sam se okrenuo

ona je bila način povratka
ona je izmaglica
pustoš i brodovi
prostor bez osvrtanja
i podjednako prostor
samo za njih

ona je rub mog imena

ponekad se pitam
šta se vidi odatle gde ona sada stoji,
kojom se brzinom odvijaju ova odvajanja i rascepi
koliko toga se u njima gubi i stiče,
kako se tamo meri vreme

jer sve je obala:
tako nestaješ

pesak je jedino trajanje koje možemo da podelimo
naša jedina ravnoteža

nešto najbliže prostoru


V


i kao da se nešto otvara
na mestu gde se dan produžuje
za jedan šum talasa

zapaliti mesečinu –
to su bile njene ruke
između krhkosti stvari i njihove postojanosti

negde daleko
neko je upravo dotakao kamen
i to je sve što je preostalo od njega

a ovde posmatram tvoj odlazak

i volim te u svemu što je oduvek nestajalo

u ovom jutru koje će trajati
zbog svega što nismo imali

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".