Poezija, Argiri Hioni

Poezija, Argiri Hioni

 

Slika Karouzo.com



Ruke


Ljudi najčešće ne znaju
što bi s rukama
predaju ih drugima - tobože u znak pozdrava -
i ostavljaju ih da vise poput preraslih nervnih vršaka
ili - što je još i gore - zabace ih u svoje džepove zaboravljene

Istodobno mnoga trupla ostanu nezbrinuta
i toliko pjesama ostane nenapisano. 


Stablo je bilo baš po mjeri


Bilo je stablo baš kako treba
da bismo od njega načinili kuću ili čun
krasno čempresovo drvo, mirisno
napravismo taj čun i nestadosmo



Načini skončanja


III

Tiho mi prolaze dani, mačke baršunastih šapica,
munjevite, o moje se noge natren protrljaju,
sagnem se ne bih li ih pogladio,
ali već su nestale.  


XI


Od ništavila sam uplašen, majčice,
i ne znajući zašto,
od vremena postanja moje ljubljene,
koja mi je uvijek priređivala,
kao i sada,
najbolnija iznenađenja.


XV


Između prstiju mojih
i tijela tvoga
bez obzira na to koliko te čvrsto grlim
vrijeme rije.



Čuvstvenoopis



Popio je četiri duple nadušak
na drugoj slatka melanholija
obuzela bi mu stopala
do treće opsjela bi mu koljena
kod četvrte srce bi zaigralo
Ustao je i izašao izvan bara
napolje u divljinu što snježi
Zaplačem li, mislio je, moje će suze
otopiti sav ovaj snijeg
ali će bljuzgavica biti neizdrživa
Držao se podalje
u njegovoj su sobi sasma bijeli i goli zidovi
nije se usudio svući svoj kaput
i tako bi obučen
uzeo jednu crvenu olovku
i počeo slikati po njima
sunce, bor,
more i ženu
koja uopšte i nije sličila ženi
pa ipak bolje išta
nego ništa



Prekrasno ljeto


Divno je bilo ljeto ovo
divno ali i opasno

Djeduška što u pijesku kupao se
bio je zaboravljen, pjeskompokopan
kada su ga se nakon nekoliko dana sjetili
šešir su njegov podigli
ali njega ispod nije bilo.

Bijela turistkinja sa sjevera
zgodu je imala sa suncem
s njim je spavala danima mjesecima
zatim je potamnila i stopila se s krajolikom
njezini je ljudi traže
preko crvenog krsta

Pretučeno je dijete postalo jež
Neka dođu sada
neka se pokažu, rekao je
majka su mu i otac
uzeli viljušku i nož
i bez probadanja 
pojeli srce

Pas je u jurenju
odgrizao sebi rep
kao i čitavo svoje tijelo
samo je ostala glavica na kamenčićima
što obijeli ih valovlje ližući ih

U maini čun je mirovao
tako čitavo ljeto
vjetrovi su puhali i napuhivali mu jedra
ali on nije namjeravao otići. Što li je čekao?
Niko ne znade



Vjetar



“Ne vjeruj vjetru što miluje ti kosu.
i što ti zadire u otvorenu košulju
zaljubljeno te gladeći po prsima

Kad se najmanje nadaš, on pokaže zube.
Kad se to najmanje očekuje, zagrize ti meso.
I isprazni te iznutra
i toliko opustoši da ništa ne ostane.
U tvojim kostima docnije ne bude čak ni koštane srži.
Nije ti ostavio niti mrvicu duše
postaješ ljuska, prazan rezonator,
čahura praznine

Ne vjeruj vjetru koji puše
Njegovi su prsti u tvojim prstima
A obećanje putovanja i krila uspavljuje te.
Smrt je jedina zemlja za koju zna

Osloni noge na tlo
i otresi se vjetra. "


Fotograf


Kako li se nađoh doživotno zaključan
u mračnoj ovoj sobi?
Kako sam mogao posvetiti čitav svoj život,
bez žaljenja, nezahvalnoj toj umjetnosti?

Tvorevine njine prste su mi pocrnjele,
cigarete beskrajne pluća mi spaljuju,
dane bez sunca provodim, noći bez mjeseca,
i samo sijalica crvene boje 
osvjetljava, ili pak ne, dušu moju.

Negativi ostaju negativni;
lica koja bi mogla malo smekšati, istrajavaju
da zazivlju zastrašujuće utvare:
crne figure, ispraznih pogleda, bjelokose.



Preveo poredeći grčki i engleski Radomir D. Mitrić


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".