Igra makazama, Marija Vujošević

Igra makazama, Marija Vujošević






skica za portret


Melani vozi najbrže
širokim drumovima

iza velikih naočara za sunce
krije mamurluke

Melani, uvijek usamljena
u gomili

vara samo iz straha
da je ne prevare

lomi kosti kad je pogođena
ne vjeruje više u bogove

opasna jer je ranjena
veliča propadanje

pozajmljuje život
na kredit

bira da bude svačija
teška cura

Melani ne tuguje, nosi crno
radi zaštite

ponekad misli da joj
očajanje jedino dobro stoji

ne odustaje iako zna
da su joj sve već zapisali

i nikad joj se nepravedno
ne presudi.


za jednu noć


Melani i mene
uzbuđuju vikend-izleti i
to što nikad ne znamo
čija ćemo biti lovina
pred kim ćemo klečati pripite
s čijeg prozora gledati
kako prebrzo sviće
zato dobro odmjerimo pred polazak
koliko će naivnosti i
lukavstva biti potrebno
da igra bude fer
jer Melani i ja
pokazujemo jedna drugoj
kako smo zapravo svi jednaki
da su i naši trofeji teški
naše priče zabavne
čak i kad ih ponoviš
toliko puta
ponosne smo na svoje velike ključeve
od kapija samozaborava i
na to kako nam je
zaista
zaista
svejedno
dok zatvaramo torbe pa
u tišini ulazimo u prvi jutarnji
znajući da smo odnijele
bar koliko smo i ostavile.


sanjala sam bijelo


i u njemu tragove
čopora bijelih vukova

bijeli zid, na njemu sliku
noćnu stražu

koja ne pušta van

bijele mantile i u njima sestre
lebde niz hodnike, paze

sanjala sam bolnicu

u njoj čiste glave koje
laju na mjesec,
kad sija bijelo

gledala kako gorim
ostajem bez košulje
nestajem u pepelu

mislili su da sam luda,
a bila sam živa,

potpuno jebeno živa.


Igra makazama, Treći Trg, Beograd, 2021.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".