Poezija, Jan Kertis i Džoj Divižn

Poezija, Jan Kertis i Džoj Divižn





Rasulo


Čekam da vodič dođe i za ruku me uzme
Mogu li ovi oseti da me običnim čovekom učine
Novi oseti nose nevinost – ostavi ih za drugi dan 
Duh je u meni, osećanje gubim, potres ublažavam

Postaje brže, sve brže ide, beži iz ruku
Na deseti sprat, dole niz stepenište u zemlju ničiju 
Svetla trepere, kola lome, sve češće sad je to
Duh je u meni, osećanje gubim, nestaje nekako

Šta znači tebi, šta meni znači i mi opet srešćemo se
Posmatram tebe, gledam sve 
Od drugova ne želim žaljenje
Ko je u pravu i ko će reći i ko još za to brine baš 
Dok duh ne zgrabi nove osete – tada znaš (3) 
Duh je u meni ali osećanje gubim (2)

Osećanje (7)


Dan bogova


Ovo je soba, početak svega
Plahte na zidu, portreta nema
Video sam noći pune uzaludnog lova
A telo odoleva, telo odoleva
Gde li je kraj? (4)

Ovo su tvoji drugovi, koji su te bodrili 
Od detinjstva za tebe, pravi dokaz tražili 
Iščupaj devojačko srce i ubij ga stvarno
Tako zgrčeno i slabo, zgrčeno i slabo 
Gde li je kraj? (4)

Ovo su kola na ivici puta
Svi prozori zatvoreni, mir svuda vlada 
Bila si u pravu kad si u besu rekla
Za slabe nema mesta, za slabe nema mesta 
Gde li je kraj? (4)

Ovo je soba početak svega
San da sam pobeg'o od tebe, sećam se njega 
Oh.video sam noći pune uzaludnog lova
A telo odoleva, telo odoleva Gde li je kraj? (4)


Igra senki

Ka centru grada gde se svi putevi sreću, čekajući tebe
U dubine okeana gde sve nade tonu,
čekajući tebe
Ja sam se kretao kroz muk bez pokreta,
čekajući tebe
Istinu nadoh kraj prozora, u samom uglu sobe

U igri senki, glumeći svoju smrt, ne znajući bolje
Dok su u četiri reda postrojene, ubice igrale
S mirisom hladnog čelika na njima,
Tela su pošla da se spoje
Samo u neverici gledah, kad sva gomila ode

Učinio sam sve, sve što sam želeo
Dozvolio da te upotrebe, – za njihove ciljeve
Ka centru grada u noći, čekajući tebe 
Ka centru grada u noći, čekajući te



Bespuće



Putovao sam uzduž i рорrеkо kroz mnoga vremena
Šta tamo vide ?
Video sam sveće s igračkama
Šta tamo vide ?
Video sam sva znanja uništena

Putovao sam uzduž i рорrеkо do zatvora Krsta
Šta tamo vide ?
Snagu i slavu greha Šta tamo vide ?
Po koži im krv Hristova
Putovao sam uzduž i popreko kroz mnoga vremena

Putovao sam uzduž i popreko gde nepoznat mučenik umre
Šta tamo vide ?
Video sam nameštene procese Šta tamo vide ?
Video sam da su lili suze Oči im bile pune suza ! 
Oči pune suza !(3)



Ne sećam se ničeg



Bili smo stranci, bili smo stranci Isuviše dugo, isuviše dugo
Bili smo grubi stranci, isuviše dugo
Sve slabiji svaki čas, pustili smo da vreme prođe kraj nas
Ja u svom svetu.da, ti tu pored
Prekid je samo tren, mi smo buljili jedno u drugo 
Bili smo stranci, isuviše dugo

Besno, sve besnije njegova ruka lomi stolicu
Trgne se izazvan, a onda umiri u očaju 
Uhvaćen u zamku, predao se prerano
Ja u svom svetu Isuviše dugo 
Bili smo stranci 
Bili smo stranci 
Isuviše dugo



Večiti



Procesija se kreće, naricanje je prestalo
Pohvala slavi voljenog što ode 
Sede za stolovima, pričajući glasno 
Kišom oprano, razbacano cveće

Stajao sam kraj kapije u samom dnu vrta 
Gledajući kako prolaze kao oblaci na nebu 
Pokušavam da se isplačem u vrelini trenutka 
Obuzet tom jurom, što besni u meni

Plačem kao dete, iako po godinama stariji
S decom je moje vreme uzalud trošeno
Teret koji se čuva, iako njihovo tajno prijateljstvo 
Primam kao prokletstvo, nesrećnu nagodbu 

Položen kraj kapije u samom dnu vrta 
Мој pogled se pruža od ograde do zida 
Nema reči da objasne, ni dela da odrede 
Samo pogled u drveće i lišće što pada


Zvuk muzike



Moj pravi odraz vidi
Moje veze odbaci
Vidim da život postaje teži
Tako je tužno to saznanje 
Situaciju okreni
Ne vidim poboljšanje

Provešću te kroz slamanja srca
Pokazati sva otimanja
Ne vidim da postaje uzvišenije 
Sistematski ponižavan 
Emocionalno – ispaštalac
Ne vidim da postaje bolje

Jer samo nerealna osoba 
Pokušava da drži sve u redu 
Ne vidim da postaje bolje 
Iznenada je sve izgorelo
Izlaz je sve što mi je potrebno
Ne vidim da život uzvišeniji postaje
Ljubav – život – čine da se osećaš uzvišenije
Ljubav i život
Čine da se osećaš
Uzvišenije, uzvišenije, uzvišenije itd.


Izvornik Svetla u podrumu duše, SKC Niš, jun 1988. 

Produkcija STUDENTKULT A-003 Almanah ”Pokreti”

Edicija ”Zakasnela izdanja”

Uredili:  Goran Stanković, Predrag Cvetičanin (ex Dobri Isak)





Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".