Poezija, Ileana Ursu Nenadić i Milan Nenadić

Poezija, Ileana Ursu Nenadić i Milan Nenadić






***


Ječali su
kaži kako diše hartija
kako krvari olovka
kako se množe knjige
 
Mogu da vam kažem
kako se rađa lišće
kako poteče mleko
Mogu da vam kažem
kako rastu zidovi
kako se postavljaju prozori neba 
kako se vole životinje
 
Ali zato
ostavite zatvorene oči
s ove strane praga



***

Vagu za zvuk
treba da kupujete
zvuk reči je merljiv
Onda ne bi tako lako
ređali ono što nazivate biserima
 
Kroz toliko magle teško ćete videti 
zeleni vrh
 
O ljubavi govorim
nevešto
U dobu sam
kada se razvijaju kosti
a ne strpljenje
Kažem vam konvencionalno
dobar dan


***

Ne okrenite nikada 
poslednju stranu 
što miriše na slanu 
Na pisaćem stolu 
predlažem da uvek imate 
hrizanteme 
ko zna gde će vam biti grob 
U zemljanim posudama 
skupljajte sitan novac 
donosi sreću 
a poneki put je dobrodošao 

Ja lomim suve grane 
Danas mislim da se nikada neću sahraniti 
ali je vrlo moguće da neko 
otkida od mene 
misleći da sam suvo drvo
 

***

Uzdigle su se reči do mene 
sada razgovaramo 
oči u oči 
s mojom pomoći gavore mi o lanu vidicima i moru 
ja znam drugu priču 

o kamenim
o kožnim preprekama

sporazumemo se sve ređe
ali sve lakše



***


Krenula sam drugim putem od čula vida
Ne nazivam ga oko
jer su dva
ja - uvek sama
Za vas je sve belo
i dim i drum
imate puno komšija čuvate ih i čuvaju vas
Gde ih je puno
jedan se gubi

 


Ileana Ursu Nenadić




PISMO KĆERI


Mariji


Razmišljam o noći punoga meseca
Kad će bogočovek strasno da zajeca
I klekne, skrušeno, pred tvojom nagotom,
Drhteći nespretno, kunući se potom
Jedinim životom, majkom, nebesima,
Ko da u rečima ključe sveta ima
Ili, lepše reći, ključe tvoga tela
O koje se lomi krhka muška strela,

Eto, o toj noći, kojoj služe svici
Da se, uznesena, nađeš na ivici
Samo jedne tajne, jedinog otkrića
Da si Majka Zemlja i Pramajka Bića,
I da nisi čedo kao mladi sveci
Već iskra u kojoj prebivaju preci,

Eto, o toj noći, o besmrtnom huku,
Kad se svemir začne i u tvome struku,
Razmiljam rukama punim hladne glave:
Hoćeš biti svesna sna koliko jave
Da si posle zemnog, nevinog bunila,
Ostala Božanstvo, kao što si i bila.



MOST



Filipe, lepi sine, prevedi oca preko,
Ti si jedini most nad ovom silnom rekom.

Kakav sam ja otac i kakva su mi braća,
Neka te ne čudi što nam se ničim vraća.

Pitaćeš šta je bilo. Grozno je naše nasleđe.
Stoka će preplivati, a ti ćeš, putem, sve ređe

Viđati pravog čoveka – umro je On kad i ja,
Zato se preko reke jedino nebo nadvija.

Virnem ja, kradom, kroz tvojne čarno oko
I vidim da ćeš preko, ko ljeljen, jednim skokom.

Priznajem, nisam čemu. To je od oca dosta.
Ipak me, pod starost molim, prokradi preko mosta.

Kad kažem preko Mosta, ja mislim preko Veka.
Videćeš – čovek je Ništa. Večna je samo Reka.




Milan Nenadić


U spomen na Nenadiće, velike prijatelje Hiperboreje


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".