Raspelo u ruci smrti i druge pesme, Čarls Bukovski

Raspelo u ruci smrti i druge pesme, Čarls Bukovski



Raspelo u ruci smrti

da, izbijaju iz vrbika, mislim

krute planine izbijaju iz vrbika

i idu pravo naprijed bez obzira prema

pumama i nektarskim breskvama

na neki način ove su planine kao

neka stara žena s lošim sjećanjem i

košarom za kupnju.

Mi smo u zaljevu. To je

pomisao. Dolje na pijesku i alejama,

ova zemlja probušena, izudarana, razdijeljena,

držana u ruci kao raspeće u preminuloj ruci,

ova zemlja kupljena, preprodana kupljena iznova i

prodana iznova, ratovi davno završili,

Španjolci cijelim putem natrag u Španjolskoj

dolje u naprstku iznova, a sada

pravi veleposjednici razdjelitelji zemljoposjednici, inženjeri

auto-cesta u prepirci. Ovo je njihova zemlja i

ja po njoj gazim, živim na njoj nakratko

blizu Hollywooda tu ja vidim mlade ljude u sobama

koji slušaju ocakljene gramofonske ploče

i ja također razmišljam o starcima bolesnima od glazbe

bolesnim od svega, i smrti kao samoubojstvu

mislim da je ponekad dragovoljna, i da bi imao svoje

pravo na zemlju ovdje najbolje je vratiti se do

Grand Central Marketa, vidjeti stare meksikanske žene,

prije mnogo godina

u svađi

s istim japanskim službenicima

duhoviti, obrazovani i zlatni

među svojim dućanima što se dižu nebu pod oblake narančama,

jabukama,

avokadima, rajčicama, krastavcima -

i ti znadeš kako ovi izgledaju, oni izgledaju dobro

kao da bi mogao sve pojesti

upali cigaretu i otpuhni cijeli loši svijet.

Zatim je najbolje vratiti se u barove, iste barove

drvene, pljesnive, nemilosrdne, zelene

s mladim policajcima koji kroz njih prolaze

uplašeni i tražeći neprilike,

i pivo je uvijek loše

ono ima prednost da je već izmiješano s bljuvotinom i

truleži, i moraš biti jak u sjeni

da to ignoriraš, da ignoriraš siromašne i sebe

i torbe za trgovinu među svojim nogama

dobro se tu osjećaš među avokadima i

narančama i svježom ribom i vinskim bocama, kome treba

Fort Laudedalska zima?

prije 25 godina tu je običavala biti jedna kurva

s povezom na jednom oku, koja je bila predebela

i pravila mala srebrna zvona od cigaretne

folije. Sunce je izgledalo toplije tada

iako nije bilo vjerojatno

istina, i uzimaš svoju trgovačku torbu

vani i hodaš duž ulice

a zeleno pivo tu visi

upravo iznad tvojega trbuha kao

kratki i sramežljivi šal, i

ti gledaš naokolo i više

ne vidiš niti jednog

starca.




***

pamtim sve ribe u moru
pamtim svačiju mogućnost zadavljenu
i pamtim kako se budim jednog jutra
i nalazim sve premazano bojom
zaboravljene ljubavi
a i nju
pamtim.
pamtim zelene sobe u St. Louisu i New Orleansu
gde sam plakao jer sam znao da sam
neću moći nadići užas.
pamtim sve nevjerne godine, a i vjerne
pamtim svaku cigaretu koju sam smotao
Beethovena i New York, Chicago i bijeli sir
i usta nekih dama koje sam upoznao
i kako je kiša pljuštala.
pamtim lice moga oca u kovčegu,
pamtim sve automobile koje sam vozio
i svaku njihovu tužnu smrt,
pamtim svaku ćeliju u zatvoru
lica svakog novog predsjednika
i lica nekih ubojica,
pamtim svađe s nekim od žena
koje sam volio.
najbolje od svega,
pamtim ovu noć i baš sada način na koji
svjetlost pada preko mojih prstiju
točke i mrlje na zidu
sjenke iza narančastih zavjesa.
palim cigaru i tiho se smijem,
da sve sam upamtio.
hrabrost moga pamćenja.



------



u društvu budala
opuštamo se na niskim osloncima.
uživamo u lošoj hrani, jeftinom piću,
družimo se s muškarcima i damama iz pakla.
u društvu budala odbacujemo dane kao
papirne salvete.
u tom društvu naša je muzika bučna, a naš je smijeh lažan
nemamo šta izgubiti
osim sebe samih.
pridruži nam se
sada smo skoro čitav svijet.
Bog nas blagoslovio.



--------



rođeni smo u civilizaciji
koja je omamljena
nadmoćnim
mediokritetstvom.
ono što nam se nameće
je varka, iluzija, laž.
maternica nas je
izlila u kanalizaciju.
potrebni su novi bogovi.
moraju se otvoriti nova
vrata.
tako smo dugo čekali na
tako malo toga...
moramo razvaliti ograde.
ovaj mrak smrdi od nas
ovdje...

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".