Minerva u kršu, Patrik Weiss

Minerva u kršu, Patrik Weiss






MINERVA U KRŠU



Juri Kaštelanu 



Vodu sam joj nosio. I kruh sa žerave topao kao sunce što umire pred ovu veče. I svaku sljedeću, uvijek posljednju, ali nikada konačnu. I planete sam joj kuhao, pirjane na zvijezdama. Sasute u zdjelu postanka i prelivene hladnim umakom samoće svemira. Kamen za nju pronašao. I drvo. I hlad. I sklad u tom hladu što porađa tužne pastirske pjesme. Ponio sam ju kući. U malu sobu s krevetom kraj peći. Sutra dan sam joj obećao pokazati zmiju. Onu s krilima, koja još samo u našim krajevima obitava. Vodio sam ju pod ruku, pod kamen, pod suhu rahlu zemlju i pod mokre suze bestraga. Zmiju sam joj pokazati htjeo. No zmija danas kao da nije htjela ukazati svoje nijemo lice. Ja sam ju doduše čuo. Dahtala je premorena. Gušila se u pjesmi nastajanja. U zovu orlova. U rađanjima proljeća. Ona koja je imala krila, brižnica, osamljenica, jedina svoga roda. Ona koja od silnih darova kao da se sramila svoje punoće. Ipak, tebi je nisam uspio pokazati, jer kako da ti pokažem zvuk što iz zmijina srca izvire. Zamolio sam te oprost, bojeći se da nećeš shvatiti razloge mojih djetinjih laži. Sklopila si oči. Udahnula i rekla " ne brini, vidim". Nisam znao što odgovoriti. Podigla si kapke, a vani je cvjetala noć. Noć biserna, modra, kao prezla Mediterana na pustopoljini Europe. Drhtala si. Pitala kako noć? Zašto već noć? Ovako divna noć? Uhvatio sam te za struk i podigao visoko. Vidjela si kako je biti proplanak i brdo i planina i sve u jednom i jedno u svemu. Vidjela si gdje se san graniči sa javom i gdje se to susreću anđeli i ljudi. I mene si vidjela, koji te držim, i koji njegujem to držanje. Krenuo sam ju spuštati, kadli zmija skoči i rastvori svoja krila. Moje ruke ostaše prazne. Sutra sam noći preokrenuo i započeo živjeti prema jučer. Vodu sam joj nosio. I kruh sa žerave topao kao sunce što se rađa pred ovo novostaro jutro. Zmiju sam joj pokazati htio.






SIGNAL IZGUBLJEN 




Tko je taj koji odašilje pozive?

Nisam kući. Kunem se. Nemam kuda da se javim. Kome i zbog čega.

Ne kucaj.

Po nebu tražim svoj davni sanak. Izgubljen. Godinama i zaboravom izmrcvaren. Taj sanak bješe bijel. Možda je sada kao more. Kao jugo. Kao nešto što netko drugi zna. Tko će li ga znat.

Kunem se i preklinjem, nemam kako da se odazovem. Primate li poruku - vojnici.

Ta gdje je međa međ' zvijeri i ljudi. Rikom samo lav može dozivati lava.

Davni snu, pjeno moje masne krvi - čuješ li moje nejavljanje.



Bio si pitak poput suze očaja u trenu radosti.



Sjećaš li se kako smo drhtali zajedno.



Ti, ja, pa opet ti. Zatim nebo, zvijezde, čitav nebeski svod i sve što živi tako bujno i neprestano.



Suzo radosnice – davni snu. Moja pučino plitka, gdje li su dubine iz kojih dozivaš moje nejavljanje?




SVJETLO I




Samo rijetki znaju gdje orli stanuju. Visoko. Visoko.

Malaksao od leta, starješina pada. U padu je duga i svjetlo što ju čini i ljepota.

Najjači poražen. Stado ponovno na okupu.

Ne mogu noćas taj mrak. Prašinu. Prah. Tišinu.

Mi se dušo okupljamo da gostimo ljubav. Poraženi.

Stoga ne pozivaj na gozbu. Pusti pale ratnike da počivaju kako su i dosad.

Svjetlo neka bude to koje doziva svojim opetovanim porazom.



 



SVJETLO II 




Ne mogu noćas te zavjese od mraka. Krv neka grije ozeblu dušu. Svjetlo.

Zvijezde spuštaju obraz na ovu prašinu srama. U oluji gluhe noći. Svjetlo.

Zemlja cvrkuće od straha. Sakata - nema gdje da pobjegne.

Između nas milijun komadića razapeta sunca. Putnici smo, ti i ja, u ovom bijegu kojeg ne raspoznajemo.

Tvoje srce ispušta tane u moje. Ukoliko te volim gravitacija moje čežnje usporit će nježnu smrt.

Tada bit ćemo zajedno. Stopljeni u jedno. U Boga. U mačku na limenu krovu.

Ne reci da tu nema istine.

Samo nek' je svjetlo da obasja tu čistinu na kojoj se susrećemo i pronalazimo. Porađamo i crkavamo.

Licem u lice. U dva oka, u četiri, u koliko god da nam se nudi.

Za sva vremena. Za upravo sada.

Svjetlo.

Noćas ja ne mogu. Tebe, te - zavjese od mraka. 

Slika Apolon i Minerva, Sajmon Džulijen






Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".