Iz književne ostavštine, A.B. Šimić

Iz književne ostavštine, A.B. Šimić

 
Počitelj, Safet Zec


Sebi

Ti hoćeš da živiš?
O u što se uzdaš i nadaš?.
Ljudstvo je postalo društvo a život pad,
prodanje i poniženje

Ti si se sklonio tu u stradanje i stojiš
izgubljen

O dokle ćeš ostati tako
u borbi sa sumnjom koja te svakog svanuća čeka:
bi li se izmučen smirio zavijek u smrti
ili bi pošao natrag i stisno se u kut
između poniženja i stida?

Ti...

Ti, koju za me rodi
tek moja tamna
u mojoj duši tuđom riječi probuđena
slutnja!

Zar ti da sebe, dar nebesa, dijeliš
tek među slijepce, sirotane?

Sunce
u noći mojih bdjenja
sadi
u otvoreni bezdan moje ljubavi!

O ovaj život...

O ovaj život u kojem je sreća
od ljudi s kojim negda dijelih dane zauvijek se rastat
i još veća
sa svima ostalima nikad se ne sastati!

O ovaj rastanak, da nikad ne znam
da opet neće doći sastanak!

Jer ova lica neće da me puste, da se smire
na rubu moga sna i moje samoće
Unutra nepozvana vire, žmire,
ušuljaju se i po cijelom prostoru se moje svijesti šire

O kad bi samo kakav kutić osto
neispunjen od tog života u momu životu!

Mi mučimo se...

Mi mučimo se dnevno radom i gladom
i hranimo se strpljenjem i nadom.

I mnoga bolest već je na nas pala,
al još smo živi, poslije sviju zala.

Bog nikad kod nas nije došao za gosta,
mi sami smo i sami sebi dosta.

Kad nad nama se teške tame zgusnu,
mi nalazimo spas u ljubavi i u snu.

Tek kadšto kad se spomenemo sebe, izmučenih jadom,
nad samim sobom bismo zaplakali kradom.

Krvolok

Grdni rat već grmi, gruva
Treba da se zacrveni svježe sva zemlja siva i suva
Od tutnja tlo se ispod nogu stresa
Svuda skoro bit će mesa!
Već vidim gdje se dolje prvi čovjek (konj il pas,
svejedno) svija
O kako to prija!

O tko bi mogo ispjevati

O tko bi mogo ispjevati
pjesmu mladića našeg vremena

Mladića što su ostavili zavijek
svoj dom i (roditelje, braću, prijatelje
i njihova božanstva
i ostali sami
da u samoći traže novog boga

Po pustim sobama i nepoznati jedan drugom
mladića nekoliko živi razasuto širom svijeta
i muče se bez prekida i svako veće
očajavaju
i svakoga se jutra s novom nadom prenu

Ne nema više pomirenja
sa svime s čim su jednom raskinuti
U sobama sirotinjskim i pustim
budućnost svijetu stvara nekoliko neznanih mladića

Mladići čije ruke trepte od čeznuća i -kao da bi htjele
da tu budućnost odmah snesu na zemlju ko nebo.

Kuda da pođem...

Kuda da pođem u ovu prazninu ispred sebe?
Da se javim svojima ko sablast
Il ko sramota prijateljima?

Gdje god se javim među ljude nastane tišina
Pogledaju me kradom
i nešto prošapću
i ćute

Ja sam ko neki nosilac tišine
i ćutanja

Još mi je ostalo da se družim s kamenjem
Kamenje ne zna da se stidi,
kraj mene leži nepomično i ćuti zajedno sa mnom ćuti

Sunce me prati kao oko
Uviđam: treba otići nekud daleko od sunca

Svoje ću tijelo ostaviti ticama
Sebe izgubit u ništavilu.

Nemoć pjesnika

Pjesnici nekad nadahnuti vjerom
pjevahu ljudima o onomu kraju
u koji čovjek prijeđe kad ostavi tijelo

Danas se svakom fantazija slomi ,
na rubu ovog svijeta.

Dalje je ništavilo
pred kojim pjesnik stoji stoji nemoćan i nijem

Smrtno sunce

Odavno mi se tijelo krije
od sunca, moje pogibije
Životvorno sunce
mene bonika plaši smakom
Dođem li poda nj, u istom trenu
oborit će me jednom zrakom
Past ću bez krika na moju sjenu.

Vraćanje suncu

Evo me svega svlada težina
Ko potege s nategom, jedva pomaknem ude
Evo me svega svlada vrućina
Ohladit bi me mogla samo hladna zemlja.

I glas mi usahnu u grlu suhom
Nikad ga više neću čuti svojim uhom.

Zanavijek pustih težini trup i trudne mi ude
Usijanim tijelom grijem oko sebe uzduh žestinom jula

Bez glasa gorim, u tjeskobi
Vraćam suncu sve što od njega dobih.

Smrt

I smrt će biti sasma nešto ljudsko
Na ležaju se tijelo s nečim nevidljivim rve
i hropti
i smalaksava i stenje
i onda stane.
Ko kad mašina stane. I stoji. Ni makac.

I ljudi u to što se zbilo gledaju ko u neki svršen poso
i podižu se kao kad se podižu od stola
i sluškinje se uprav tad najviše uzrade

Mati će živinski kriknuti
otac zaćutati
i buljiti nijemo cijelog dana.
 
 
Izvornik: Wikipedia

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".