Noćne životinje, Nikola Đurica

Noćne životinje, Nikola Đurica

 





Prva dva točka


Crvenih očiju silazim u sada zelen svet
s obe strane staze šiblje i ptice
trnje donosi pesmu i ne smeta
autoput u daljini umirujuća je buka

iza zidova boje tamnog kaktusa
sunce zri i čeka da ga neko otkine
dok stupam tamo gde sve čujem
u dečjim glasovima:
ovde sam prvi put razbio koleno
kod onog stuba su me tukli

mirisi biljaka i bara
pregršt šipki poput kostiju –
položena osmica
volan koji više ne vozi nikuda
zvonce iz koga bije kopriva

gledam taj spomenik u travi
i okrećem se betonu
brzo, suvih očiju.


Stavi malo šećera na mene


Zaboravi reči
koje je jutro istisnulo iz grla.

Na ovoj terasi
od treperavog belog kamena
gledamo jedno u drugo –

sedim smrvljen
dok ti klatiš nepostojećom papučom.

Prokleti bili ljudi koji kažu
Dugo se nismo videli!

Stavi malo šećera na mene
i obećavam:

gledaćemo basne Mediterana
sve morževe u skupim kolima
i lisice sa recepcija
tvojim očima.


Velikim jezikom



Kazaćemo sve, kazaćemo da volimo
kada lomimo rebra
svakom brodu koji se približi

kazaćemo da smo srećni
onda kada ispunimo obaveze za taj dan
i gledamo noć
kako poput hitne pomoći dolazi

kazaćemo kako drugi
postoje samo da nas čine ostrvima

kazaćemo sve
što volimo da čujemo

a kada se kutija ispod nas otvori
u nju ćemo sići
lagan teret zemlji

i nad nama čvrsto zatvoriće se
nebo.


Jesenje igre



Brzo je došla
i sela

neke sitnice
u torbi
i na vlažnoj klupi

gledao sam
u bojažljivo sunce
pa u nju

bila je nečim sputana
dogorevala je cigareta
i sa njom strpljenje

gusta buka oko nas
umirena okršajem
koji se neće dogoditi.

Ustala je
bio sam nalik stubu

kazala nešto
tiho, nervozno
kao da nije ovde

ostao je zrak
na mokroj klupi
kasnila je negde

u zemlju
bez ljudi, valjda.


Zimske zmije i ja


Zašto danima čujem
samo svoj glas

prikrivam da nema
ničega u tebi

tvojoj sobi
zidovi su nepotrebni

zato smesta niz stepenice
kao niz ugašeno grotlo

napolju, beli mesec januara
kostima ne šalje zmije

ujed i hladnoća
dole su, dole

u jezicima
u očima.




Iz zbirke Noćne životinje, Enklava, Beograd, 2020.

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".