Poezija, Tatjana Piskarjova

Poezija, Tatjana Piskarjova



/prvi prevod na srpski/

BETOVEN
(„Završićete na gubilištu!“ - zapis-upozorenje iz Betovenovih Dijaloških svezaka) 


Ja gluvim, mama!
Zvukova jata
već hrle nebesima.
A meni se još ni ne sniva
zbog čega
su mi srce pocepali.
Sve češće bih da okrenem leđa tuđincima:
zavidljivcima, lepoticama a la gvičardi,  sviti
imperatorskoj.
Zatvorila je vrata ova gluvoća
ružnom i zajedljivom smehu.
Ali briga me za njih.
Uflekane manžetne? 
A zato u notama: radosti spokoj
i jasnoća.
Kroz svu tu gomilu idem,
ne osvrćući se.
Vodi me
nevidljivi povodac.
Gluv sam, slep i nem,
tek dobro drvo
za gudački pir.
Zemnu odeću pohabavši kao dripac,
slušam kako u opni
moje duše
odjekuje, poje klavir.

11. maj 2016


BOGOTRAŽITELJ GOGOLJ

Rodio se Gogolj.
Nos mu je bio mali.
Ni kolica a kamoli kočije da je imao.
A još dok se na bajke primao -
Revizori ni na um mu pali.
Šinjel je bio ko dečje odelce:
dva dugmeta, kaiš, falta,
toplo i suvo.
Kao u jazbini,
i da nemaš imena,
i da si - niko.
Godine su prošle:
čudan postao Bogotražitelj Gogolj.
... Nos izrastao, stekao i čin nimalo bedan.
Užasna promaja je produvala šinjelče.
A pan tamo neki gleda, bez da trepće,
Kako višnje zru
U dan jedan.

10. mart 2016.


JESEN

U jeseni je gubica tužnoga zvera,
Što tajno beži u jazbinu svoju.
Lovačke priče nisu mu vera,
On voli orahe, koru i travu.
On voli tanano paperje magle,
Zeleno-plavo, kog je sve manje
-  a sve više onog žutog s crvenim,
 Dok vuče se hladnim predzimjem strašnim.

23. septembar 2015.



POČETAK KIŠE

Početak kiše -
To je prva kaplja,
U kojoj je sva sila,
I snaga, i sjaj.
Pod bičem  oblaka
Sa treskom upala
U prazno vedro
Iz nebesa dalj.
A možda je, u stvari, zrela u grmovima
U trnju maline -
Ko smeh na usnama?
Ležala u gnezdu,
Ko jaje kukavice,
Dok nije pala
Tebi na lice.

5. jul 2015.



Tatjana Piskarjova je pesnikinja iz Moskve, profesionalna novinarka, ekspertkinja za odnose sa javnošću i antikrizni menadžment. Izbor njenih pesama otvorio je broj uglednog časopisa „Moskva“ za novembar 2015. godine.


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".