Pesme, Rifat Gumerov

Pesme, Rifat Gumerov




Autoportret br. 1


Padala kiša u jesenje veče.
Padala, padala, a stajao ja.
A kiša padala, činilo se večno.
Raštimovana, poput klavira...

Brinući se za svoju sudbu -
Ptice na jugu traže spas...
A na stubu, a na tom stubu,
Vrana se vrti, ko vetrokaz...



Autoportret br. 2


Odeven nemarno. I neobrijan.
Ko kaktus i kao jež opasan.
Baksuz nesnosan - 

Mada potežem kao mazga...
A još i glas mi je škripav,
Ko stolice noga
Od onih Iljfa i Petrova...

Pod oblakom jesenjim od muke plav,
U januarski dan zapetljan -
Džep mi je prazan i ne zveči...

Al zato sve od ritma ječi!
Zato se bliži i moj zenit!
I zato ću, potpuno zasluženo -

I ja postati znamenit.


Moja kuća



Prođi - zađi!
Zahodeći - prođi...



Krastavac


Po prvom snegu hodala je devojka.
A u susret joj - momak u raskopčanom
Kaputu i i bez kape.
- Dobro si? - pitao je devojku.
- Dobro sam, - odgovorila je ona.
- Hoćeš krastavac? - pitao je momak.
- Hoću, - odgovorila je devojka.
Tada je on izvukao iz džepa
Svog kaputa - krastavac.

Krastavac je bio zelen i sa bradavicama.
Verovatno od hladnoće...


Ili...

Prelepa žena -
Fortuna -
Okrenula je ka meni
Svoju bujnu zadnjicu...

A ja gledam
I nikako da razumem:
Dobro li je to ili loše?


Dijaloški monolog




„Ja genije sam -
Igor Severjanin...“ -
Uzviknu jedan pesnik na mah.

I skromno odćuta zadržavši dah
Drugi jedan pesnik -
Rifat Južanin...


***



Pucaj 
Iz pušaka 
Svih kalibara:
Od strogih jambova do verlibrova!
Pazi samo
Da ne pucaš
Po vrapcima!


***



Danas radost, već sutra beda.
A ja mislih da je zasvagda,
Kada pisah ljubljeno ime na snegu...
Rastapao se sneg - a ostajala voda.


Selo i grad




Čistači sipaju so
Na asfalt trotoara,
Kao na crni hleb...

A za njima idu
Snežnobele ovce
I ližu slani led...




Gumerov i Kolarić
Rifat Gumerov je ruski pesnik i prozni pisac iz Uzbekistana, jedan od najznačajnijih pesnika ruskog jezika i jedna od centralnih ličnosti književnosti srednjoazijskih naroda, o kojima posebno brine izdajući kapitalni almanah ARK, posvećen sakupljanju, očuvanju i promociji umetnosti naroda ovog bogatog i inspirativnog dela sveta. Za njega je literatura otkrivenje  i usmerenost ka Večnosti, prostor slobode i vere, u idealnom slučaju ne tržnica, nego hram u kom možemo da se molimo: u književnosti je moguće ostvariti ono što je, inače, u životu i ljubavi nedostižno. Rifat Gumerov, popularni i magnetični Mr. R, u osnovi je metafizički buntovnik čija je jedina religija - sloboda.


Prevod s ruskog i beleška o autoru Vladimir Kolarić

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".