““ ...pitanje
koje je zbunjivalo Herodota: “Ko su Hiperborejci?” Da li su Hiperborejci “Narod-iza-Severnog-vetra”
učesnici u kultu Severnog vetra, kao što to behu Tračani sa obale Mramornog mora?
Da li su oni verovali da, kada umru, njihove duše vodi Hermes, čuvar duša, prema
ledenom, srebrom okovanom zamku iza Severnog vetra, čiji je čuvar sjajna zvezda
Alfeta?””
(Robert Grejvz “Bela Boginja”)
Nadnemoguća, jer u poluvremenu – skokovito –
razvojna, samosvest božanskog subjekta, dostiže svoju punu koncentraciju u tački
snoviđenja jednog daleko-budućeg vremena (izgubljenog mesta-i-vremena, gde
prebivaju Hiperborejci). Dotle je ona samo proces koji ima svoje telo u revolucionarnom
potencijalu masa; ili: u beskonačnoj prostornosti još nesinhronizovanih čestica
– koje skupa čine nit-svetlonosno biće Arijanrod. Dotle je ona samo proces – neponovljiva
trijumfalna povorka – predvođen pogledom daljinskog svedoka, pticolike
žene, proročice. Kada dosegne tu svoju krajnju tačku (Krunu Severnog Vetra;
sliku slučaja – krajnji domet Bačene Kocke) ona se u nju i zaključava, izolujući
se od procesa koji ju je izneo. (Tu se sunce zakona povlači u dubinu noći).
Sveštenstvo Trojne Boginje otud može iznova da produkuje Njeno krajnje postignuće
– sliku slučaja, ali ne i put koji je do njega doveo (samorazvojnu mapu buduće-noćnog
neba). Jer je on u dobro koncentrisanom umu Boginje već nedostižan za zemaljski
svet, preinačen: Ideja-Kocka (Kritska Kruna) je “spremna na najneočekivanije
preobražaje”* (Delez). Jer jednom u-početku-dogođen put revolucionarnog
pokreta /up.
prvog, znajućeg pitanja-o-sebi jednog sopstva, koje traži prostor dodatne
rasvete – za slobodnu sebe-gradnju/, kao i izvor njegove
inicijacije, sada su – za um Boginje – daleko jasnije predstavljivi: kako u odnosu
na Nju samu, tako i za posvećeno joj sveštenstvo. Ali je tek sa tim izoštrenjem
slike postala vidljiva i strašna cena, odnosno ponorni rizik
kroz koji Boginja mora proći zajedno sa svojom elitom, usled čega ona umire već
na ravni vlastitog simbola – nestaje-za-svet. Ali u času najdublje
dubine svog povlačenja – čak do na onu stranu Severnog Vetra, – Boginja
se premetnu u sopstvenu kćer: Astreju (Alfetu/Arijanrod), onu koja ljudskoj duši
može dati logoidni pečat njenog krajnjeg osamostaljenja, te koja jedina rasvetljuje
novije-posvećenima smisao majčine smrti-udaljavanja: – moć beskonačnog
sebe-stvaranja! Jer jezgro majčinog zakona je tek putem kćeri protumačeno,
te prosejano u nadnedokučivi beskraj. Ali i uprkos tome će svo nadolazeće zlo-na-Zemlji
biti počinjeno upravo u Njeno ime, – u ime Nje kao odsutne, paralisane užasnim
snoviđenjem* (Novalis). Usled toga postepeno
propada i Njeno staro sveštenstvo a zamenjuje ga kralj-tiranin, koji krivotvori
(primenjuje u “izvrnutom” stanju) Njenu vlastitu Ideju (o demokratiji – kao procesu)
– obmanjujući mase da mogu odmah dostići stanje izjednačenosti sa posvećenima;
– to jest, obmanjujući ih da je zlatna ideja-o-jednakosti moguće dostižna
u isto vreme i na svim mestima! Arhi-fašizam: Boginja (Vulkanske)
Pravde, od projektantkinje uzajamno oprečnih svetova-u-razvoju, biva svedena
na bezimeno-sveopštu majku, nevidljivu hraniteljicu (apstraktno jednoobrazne)
zajednice (upor. nacije), – usled čega u-Njen-zakon upućena kćer Astreja,
bezmernim gađenjem od ljudi, te čežnjom uperenom ka najsamotnijem
kutku – polarno svetlećem nebu, napušta Zemlju /i iznova
se budi u svom prvostečenom kontekstu – Sazvežđu Device/. Ali ta
ista obmana je – kao svojevrstan mitski fantazam, slika kušnje, Kanibalistički
Lavirint, – upravo onaj test koji donosi za-ljude-korisnu emancipatorsku spozanaju.
A nju prvi dostižu pesnici iščezavajućih narodnih kultova, posvećenih Boginji
(crvene, vulkansko-ostrvske) Planine. Stoga,
najpre, pod vlašću tiranina dogođena emancipacija naroda od – davno već usled viška
samilosti umrlog – božanstva. A zatim još i pojava pesnika udaljene
– srebrom optočene – prirode, kao emancipatora od lažne (tiranski zavedene)
emancipacije.
Svrha vulkanake erupcije, nastale usled
Sunčevog zlopoglednog doticanja Zemljinog
pritisnuto-belokamenog središta, jeste izbacivanje (na malo egejsko ostrvo <1>) žarom potamnjene strane istog
kamena – koja u trenutku pokazuje, umesto belosti gneva Majčinog, iz profila viđenog
Titana – lik prve slutnje ostrva blaženih (pobunjenika). I tek je to potpuna
revolucija – samoizmeštenje zlatne slutnje iz školjke njenog smišljenog
porekla: – žrtvovanje apsolutnog utočišta (srebrnog grad-točka) na ravni vlastitog
simbola (lavirint-ogledala).
Profil Titana – prvi nacrt “grobnog
stepeništa”, predviđen za “izlazak iz sobe”* (Malarme) – jeste
jedina platforma za dizanje sidra, ili, konačno oslobađanje zapretenog lanca
graditeljskih asocijacija; to je mesto odmotavanja veliko-izlazne krivulje, radi
uspona u nad-sve-sferu (Lađu).
Mapa potopljenog ostrvskog blaga
/up.
smotuljak noći, skriven u nameštaju “sobe vremena”, Malarme/ čini predobuhvaćen
pokret ravnopravne međurazmenjivosti samih Mojri, konzervisan u detalju /pod-slici,
ili slici strelice – datoj u rasporedu vulkanskih gromada/ pra/slike
/slike
odbega pra-bića ispred neminovnosti žrtvovanja vlastitoj Ideji: – pred usudom
Bačene Kocke/; i to pokret što će se tek naknadno osloboditi – na pustoj
obali poslednje-brodolomnog iskrcavanja, – postavši zastavom preodluke.
Tu je treća Mojra, Atropa-kao-Krona (upor. Ptica Mater Sva <2>) – lik sa pra/slike – vraćena
u mladost. Jer svi neočekivani zaokreti njene plovidbe ispisuju se u nežne prevoje
njenog lica – vijorenje zastave. Stoga ona i nosi hladno-provreli
lik pobede, jer je i sama nestala u dimu neizgovorene reči, te je
od nje ostala samo pra/slika – projekcija nadolazeće mase, koja brusi
krajnji od-govor.
„Zastava ravna pokazuje
svoj puni grb, –
al’ u njenim
naborima kakva sveopštost mukla!
(...)
Pokazujući svu sliku,
kao igrač karata
koji baca najjaču,
i koji, svojom kretnjom
i smeškom nepoznatim,
podseća
ni sam ne znam na kakvu sliku
Božice koja menja.”
(Rilke: Zastava)
***
Usled iste opasnosti kao i u Eho, samosvesno
neprizemljena carica Zlatnog Veka, odnosno iz-Haosa-izdigla dis/Harmonija /“...prava
Uranija koja se nadnosi nad raspru (…) celim svojim telom, kao nebeski svod.”/*
Anica Savić-Rebac/ nije dugo zadržala u svojim tkalačkim rukama nebo-okeanski
istesanu strelicu, koja joj jedina pružaše mogućnost za željenu sveprekrojavajuću
promenu /paralelno:
promenu u društvenom uređenju drevno-ostrvskog sveta, koje je zadugo vodilo raspravu
o merilu svog nemoguće-daljeg opstanka/. Ona je ovu
iglu podzemnog (zemljotresnog) izatkavanja
jednog apsolutno novog neba – budući da isto beše predmet opšte panike
na Zemlji – predala u ruke svojoj kratkotrajno vladajućoj kćeri, davno od-ljudi-odbegloj,
nikom više dostupnoj Astreji – onoj koja je najpre otpala iz svetlo-vrludavog
preseka Sfere, da bi u pravom (preistorijskom) trenutku predala
ljudima mere nebeske dis/harmonije, ali se zatim odmah pridružila ne-pravoj
strani Sunčevog prebega, i otud postala za-svet-zatamnjena (kao i u Eho – narcistička)
slika Uranije same. Dakle, jedna /podnevno-odrazna/ slika /ponoćno izronelog/ (ne)-prava
na paliteljstvo prve samotne zvezde, Astreje; takođe, iskrava slika (ne)-prava ijedne
u-mreži-postajuće zvezde – za usuđivanje, i mimo prolaska kroz test Uranijine
trezvenosti /koju ona održava i uprkos vlastitom strmom
nagibu, koga njeno mačje telo tvori nakon skoka u mastilom
sopstvenih suza zamagljenu visinu ponoći/, na /apsolutni jer za-nit-prekidajući/ rizik
nultog samopaliteljstva! To je, međutim, i slika koja iskazuje nemogućnost daljeg
ostanka-na-Zemlji prosvetiteljke drevnog društva, Astreje, ali koja upravo zahvaljujući
tom izopštenju stiče jedno posebno svojstvo: moć vida u mraku – tamno-zrcalni /mačje-očni/
ekran isijavanja /udaljeno-nebeske/ Pravde. A stoga je i Uranija, nakon povlačenja
Astrejinog, svojom na-obzorju-iscrtavanom figurom treperenja* predstavljala
još samo vladarevu sablast, prostu hipostazu principa božanske neopredeljenosti
– principa koji je vladao u Sferinoj predživotnoj harmoniji, kao skupu svih mogućih
/“točkastih”/ vremena
“pre” izvagavanja jednog /za zlatnu koncentričnost Polisa dominantnog/
vremena.
Ali zahvaljujući darovanoj joj tkalačkoj strelici, na-nebu-ponoći “zakačena” Astreja
dobi – brzinom svog lučno-poglednog odaslanja vlastite joj samotničke zlokobi –
konačno izračunat izlaz iz vreve /mogućih/ svetova; tj. onaj
urezni znak za najbolji svet/vreme koji, iako kratkotrajan jer “uzglobljen”
u mesto vulkanske katastrofe, jeste bio upravo na tom mestu dogođen da bi
se lansirao, poput užarene lopte središta prazemljinog, u postpovesnu budućnost
– budućnost nekog mnogo daljeg neba pojačane jasnoće samoispisivalaštva.
Jer, Hora/Uranija/Harmonija nije jasna već prepuna sablasti
– kao /vihorski/ levak izvagavanja /predživotnih/ elemenata, te kao “viseća” konstelacija
davno ugašenih zvezda; /up. “ledeni glas prošlosti”* /Niče/. Međutim,
Eros-Demijurg kao mnogostruko prepličući, podzemno-nadzemni vihor pronošenja
prolećnog semenja, te kao upotpunjenim krugom-oko-sveta najzad stvorena
magnetna bura oko trona novorođenog Sunca-u-ponoći, prolama i naginje
Horin nebo-plovno uzdignut, tamni kubični prostor. I to tako da iz njegove šuplje
jeke izvlači disonantnu strelu – spustnu dijagonalnu,
/rašljarski
štap za mesto smisla**/ Derida/, koju Eros-Demijurg odašilje s prazne
nad-visine budućnosti u krcatu pod-dubinu prošlosti. I
on time isti kub – kocku odlučivanja o vidu zemno-nebeske
sklopljenosti – zasferičuje, upravo na taj način da mu pridodaje /iz tamnice
ovog kuba svetlo-izvedeno/ novo zvezdano okno /kroz koga
gleda zatvorenik sopstvene nebo-tvoračke čežnje, Hesper/; oko dvojno-nebeskog
bunara /iz
koga, usled svoje dvoglavosti, pije znalac prave doze mešanja Lete i Mnemozine,
Zmaj Ladon/.
A treptava Figura-na-Obzorju /kopča nebrojenih svetova/, tu je samo
prelazni, brzinom unazadnog sebe-preticanja te strele uslovljen, oblik između
Njih dvoje – u odnosu na zemaljsku meru vremena preogromnih, nesusretljivih.
“Krug, možda, proizvodi budućnost, ma
koliko to zvučalo neverovatno.”* (Derida:
Politike prijateljstva)
Virtuelnom krugu /saturnskom vremenu/ istrže
se znanje o zaokretu /up. munji – “znaku ludosti”* /Niče/ njegovog
urušavanja. Tek ta plutajuća strelica je ugao (tačan
polutren) pod kojim funkcioniše kopča vremenske polukrive: slika
ne-slučajnog (trajno uzlebdelog) spoja između (sažeto samopokretljivog)
objekta i njegove (u beskraj rasute) pozadine.
Jer, Eros, kao uvrtloženo-svetlosni dajmon
– te kao paradoksalni krug proizvodnje apsolutne
budućnosti*, – zvučnim u-sebi-sudarom se rastavlja na dva nesvodiva pola
svetlosti; i to ona koja se iznova mogu sastaviti isključivo kroz posredovanje beskonačnog
mnoštva sitnih čestica – postajuće savesnih duhova (revolucionarnih pojedinstava).
To je Niotkuda – dahom Sferine napukline – obnovljen Polis-na-Zemlji,
zidan ubrzano prekodirajućim jezikom (– postraskolne –) komunikacije.
Erosom (ne-dočekano
prolećnim Vihorom) biva svaki put za stepen razmaskirana pod-dubina
vremena – saturnsko vreme (savijutak noći) koje nema
svoj prostor (već samo usud beskonačnog zidanja). A to pred-vreme
taj svoj mogući prostor (na-sebi-upostojen Eter Palitelja) zadobiva
tek sedimentacijom suza doteklih od Sunca zarobljenog u trenu Ponoći – što
je uslov poslednje jer preodužene Zore-na-Zemlji – završne etape zemaljske povesti!
Dakle, Eros kao svetlosno izdignut iz praha razlomljenog Zrcala – koje, kao
svemu suprotstavljeni eho, razapinje sunce tiranske volje; i to sunce koje je prvobitno javljeno
u vidu sile usisavalačkog zova /up. u vidu nerazrešene dileme pretpočetka
– petlje daleko-budućeg stvaranja/.
*
* *
Pra-pra-majčin zbrisano-imeni identitet
jeste topografija još-ne-ispoljenog zla, ili mapa patoloških tačaka unutar sveopšte
duše, – on je, dakle, svijutak plamenog jezička njene volje, koji teži da
se otrgne iz mreže sveopšteg, bespovratno da odbegne iz Crne Kutije i vine se u
prostranstva neodređenosti. Njen jedini ključar je Tot-Hermes, ali to samo zbog
toga što je njegova ”smrtna rana” (duševna mrlja) upravo onolika <3> koliki je i prostor dorasta Majčinog
supstrata do tačke upotpunjenja. Jer taj prostor mogućnosti se sobom probija/istrgava/osvetljuje
zahvaljujući nestanku svoga uporednika – prvog oblika znanja iz-haosa-izdigle
svemajke o samoorijentaciji u vakuumu. Jer, jedino što ta majčinska sfera u-sebi-beskrajne
mogućnosti može (budući fluidna) da žrtvuje (tj. da opredmeti, kao žrtvu-paljenicu)
jeste znanje-o-skretnicama – na svom
putu kroz neizmerje.
Patent sprečavanja zloupotrebe
Sadržaja-iz-Kutije radi po tom principu što se – prilikom pokušaja nečijeg nasilnog
otvaranja te iste – žrtvuje jedan njen u-ovom-svetu (instantno) primenjiv deo (a
to su, na primer, natalne karte stanovnika neke određene teritorije, koje u svom
uzajamnom preseku omogućuju apsolutnu kontrolu nad patogenim elementima istih),
čime se on sam od dovršenog (iako do kraja nerazmrsivog) oblika znanja prevodi u
ekstatički ili poetički oblik – čija je svrha alhemijska preobrazda ljudske vrste,
a ne kontrola nad njom kao nepreobraženom, suzbijenom u svom prekomerno stvaralačkom
kapacitetu.
Upravo taj do kraja neuspeli pokušaj
suzbijanja zla, putem preduviđanja (zastarelim merilima – jer se zvezdano nebo već
promenilo) mesta njegove pojave, učinio je Tot-Hermes. A zatim je uništio mapu zla,
savijutak majčine volje, radi toga da ona
(kao još neprotumačena) ne oda baš njega – kao onog jedinog koji ima jasno premerljivu mrlju
unutar staro-eonske elite (jer zbiljski nije iz nje ni ponikao, već joj se samo
prišunjao).
Dakle, Tot-Hermesov (doslovni,
neartistički) falsifikat ove mape nastaje automatski
– samim činom (u biti nasilnog – i uprkos posedovanome ključu) otvaranja Kutije.
Ali, sama Ananke (kao Zvezdana Noć) ga je na sve to (pred-svesno) izazvala: zato
jer je on, kao deo staro-eonske (za Dajmona Njenog Vihora bezmalo ograničavajuće)
elite, upravo njena (neprotumačena) nemogućnost zatvaranja u sebe!
Da bi zataškao otkriveno a ujedno
sprečio provalu zla iz ljudske prirode (požarem praćen izlazak iz rajskog stanja
– kraj prekrasne Lemurije!) on (čekićem – uzdignutim ključem) odvaljuje glavu/kupolu/toranj
Gospi Zvezdane Noći, premeštajući je u Podzemni Svet (gde ona još huči bitkom svog
predživotnog korenja). On pri tom dobro skriva svoju tamnu stranu, ali tuđu eksponira
– jer odbija da prihvati postojanje onog što je iznad mere njegovog dobra, a što
prelazi u meru njegovog (uporedo: nadindividualnog) zla.
***
Za razliku od onog što je – unutar prateksta – samo zagubljeno /tempo subjekta
interpretacije, patent beskonačne odgonetke/ ono izgubljeno /topografija individualnih mera zla, ili, hijerarhija
duhova na kojoj se to očitava/ biva nadomešteno Horom /hučnom glavom Gospe, prostorom
slobodne delatnosti Uma, svetlom komorom u kojoj se odigrava selektivnost večnog
vraćanja te spaljuje sav otpadni materijal/.
A to drugo
je prvi a žrtvovani uporednik bleštavom pra-jastvu tvoraštva, kontrapunkt njegovoj
vodeće-melodijskoj liniji: njegova se osovina /zamah odluke/ naginje i pada u ponor
svodeći se na osu /čigru-točak/ serijalne
rasvete načela rada vlastitog /za fenomen zla odgonetnog/ patenta. Tako nastaje
oko mrtve ptice, beli krug u crnom kvadratu,
što rasklapa par iskri-u-ukrstu – koji
preokretom vizure samoposmatranja fiksira raspon svojih unutrašnjih rastojanja
/putanju crvenog pomaka, ili, prolaz za beg sunca u noćnu dubinu/. Dakle, rez u
slogu sopstvenih crnih tačaka ili isecanje i odbacivanje upravo onog dela datog
grafikona što odgovara odreknutoj strani
prvobitno-tvoračkog izbora: mrtvi ugao
unutar velikog patenta, u koga se uvlači zloduh prošlosti /Senka-Sijamka/. A iz
tog istog se proreza izdiže pogled čija munjevita svetlost – poput fluidnog rukopisa
– biva utisnuta u spoljašnji predeo.
Otud: nije više važno da se zna koji to duhovi
stoje a koji ne u zlatnom preseku, fokusu oka mrtve ptice, kao ni to koja su bića
unutar božanskog pogleda detektovana kao viša/ranija a koja kao niža/kasnija, već
nasuprot svemu tome: važno je još isključivo to da ono postalo od tog ukrštanja
/pra-jastvo vidilaštva, treptavo ponoćno oko/ izvrši pomak /do vršne tačke svoje
samosvesti/ u okviru iste te konstante
/točka osovine/ – a što omogućava beskonačno brušenje, zašiljivanje, uspinjanje
i obrušavanje, te premošćivanje i naginjanje: beskonačno penjuća samosvest stvoriteljke,
ili ponoru opkoračna šina r/evolucije.
Jer, proročka ptica je morala da se izmakne iz
pozicije supervizora da bi videla samu sebe, te je zaronila u sopstvenu dubinu:
a to znači da ne mogu sva stvorenja da stanu u suzno oko nje same, jer tada ona nema dovoljno praznog prostora da sagleda
sebe, te da učvrsti vlastito merilo kojim
se iz viđene mase destiluje njoj sapripadna klasa duhova: – tajno-redosledna kombinacvija
crnih slova u beloj sunčevoj zenici, topografija eruptivnih pega na samom licu Sunca
ili njen prvo-bitni – vulkanski, jer lavom obeležen – kontekst samoobjave.
“Vulkani ostaju na svome mestu, ali
njihova lava prolazi velikom prazninom sveta i donosi mu vrline koje pevaju u njegovim
ranama.”
(Rene Šar: “Dobro si uradio što si otišao, Arture
Rembo!”; “Bes i tajanstvo”)
Pri tom je panika zavladala masom, što upravo
beše dovelo do umorstva ptice – pradavni zločin. Ali, preživela klasa /odmetničkih/
duhova je /skarabejskim/ klještima /silom raskrštenja dve obratno-zvezdane konture/
isekla mrlje sa Sunčevog /ponoćnog/ lica i ovo isto svela na ilustraciju /sliku
razotkrivanja one poslednje dubine u kojoj leži odgovor na pitanje o identitetu
stvoriteljke/. A to je prafigurativno oličenje
više klase duhova što iskrsava iz smrtne rane pticine, ili tamnog kolažnog procepa;
alem-oko žalne ptice kao Sunce u vlastitom antiprostoru, uklopljeno u sasvim nam
nepoznatu zvezdanu konturu.
Tako okom ptice detektovano predmanifestno zlo,
otkrito da počiva u biću Sunčevom, postaje uslovom njenog vlastitog dorasta do sebe.
I to putem samofokusiranja /s obrušenog vrha njenog samoodnošenja/ u vlastiti svetlosni
zaostatak /suzu ponoći – sediment svetlosne oluje; kćer nje same i sunca-na-umoru: nimfu davno presušene reke: Eho/.
Eho – je geometar koji traži mesto što je izostavljeno-iz-vremena:
kratersko oko mrtve ptice. A jer je upravo ono samo iznedrilo vremenski tok, to
je mesto na kome je počinjena iskonska nepravda.
Jer silinom sopstvenog – otuđenog – odjeka tad beše pogođeno ovo oko: svitac zauzdan
u kopči nebeskih vratnica.
Narcis – usled vezanosti mesta svoje samospoznaje
za proviđenje ove ptice – ne želi da se krug njenog znamenja proširi; i zato njegove
trepavice urastaju duboko u tamnozeleno jezero njenog oka – bivajući najzad pokošene
s-dna-izdižućim srpom vulkanske bune Titana! <4> Ali time
se ona još više zatvara spram vremena, jer vrč
njenog kratera biva poklopljen istim srpom, i zaključan u sebe /poput kapije
severnog neba/ – te morade biti prolomljen zvekirom svog najdaljeg odjeka: samom
Eho.
Dakle: božansko biće ipak može da ustanovi-u-sebi
prvu – odskočnu – tačku /pred-znanje
o ishodu svih puteva/ i da time /kao umanjeno do tačke nevidnosti – eha/ siđe /kao nevezano – s mogućnošću povratka/
u vreme. Ali, ono to može učiniti samo kroz prorez/zglavak u okatoj rep-perjanici
svoje prekognitivne strele – koja najzad rasklapa, poput pokretnog stepenika /”okidača”/,
svoju bezvremenu poleđinu. I to tako da ova prelazi u frontalni, k-istoku-preokrenut,
prostor: produžen interval sećanja otrgnut od školjke privatnog snevanja, kroz-maglu-sevajuće
oko svetionika, ili most selektivnog saobračanja između neba i zemlje.
***
Zaokret strele
prvog pitanja u sopstvenu rep-perjanicu
(monadu – spektralnu knjigu) dovodi do prosecanja njene unutrašnjosti i istrgavanja
(belog, još neispisanog) lista. Pri tom zarubljen vrh strele (– penkala) postade fiksator pokreta razlistavanja: vadičep najdublje-zbrisanog smisla. A njen
odvaljen delić, kao tačka pogodka što
je zaglavljena u grobnu tvar (mrtvi ćošak knjige, zamrljana slova) – jeste zrcalni ulomak paralelne stvarnosti, iz čije
perspektive ova tvar sebe izmenjeno sagledava;
te putem koga ova ista koriguje ugao obrtanja
silom-prizemljene monade oko svoje ose.
Dakle: pokušaj patvorenja Vihora (čigre
Anankine posmrtno-tkalačke preodluke – saigrača, Erosa) u Krst prastanja (Tanatos)
je propao.
Od suprotnih a izmenjujućih polova zemljine kugle
sačinjen je vadičep – u vidu skarabejskih klješta, što izvlači i razvija
/iz najdublje-potresnog podzemlja/ mapu večnog putovanja /fugalni premašaj kugle
sveobuhvatnog, ili njeno zašiljenje i okrilaćenje: – konačno otisnuće u nepoznato/.
Od sudara između dva suprotno orijentisana magnetna polja nastaje novo polje – beli list. A to je svrha vulkanske erupcije: kamen
izbačen s dna podzemlja, zarad toga da pomeri težište sklopova između nadzemnih
stvari.
Viskom pronađen beli kamen pod-dubine, ili vodeničar
jednog novoozvezdavajućeg neba – zagubljen
je deo slagalice svih vremena. Jer upravo on potire/zamenjuje/razotkriva poroznu
tačku u srcu praukrsta – onu tačku koja je glavna smetnja pronalaženju izlaza-iz-kruga
samoodnošenja duha tvoraštva /ključnog ugla unutar zaprege nebeskog točka/; te uzrok
utamničenosti /bilo čije/ duše /u kuli prividne smrti-i-vaskrsenja/. A to je ona
jedinstvena sposobnost kritičkog rasvetljenja izvora, prisutna kod duha stvoriteljke,
koja je “riđobradom” polubogu, čuvaru-i-pometaču istine starog sveta, nepojamna.
Jer, dok je beli kamen podzemlja odmetnuto duhovno središte zemaljskog Sunca,
dotle je ovo drugo središte /kao-potpore-lišeno, ili, oruđe starog boga/, osuđeno
na agoniju: stalnu smenu kolapsa i povampirenja. A to bi ujedno značio
preokret saznajnog duha: od prauspostavljenog Kosmopolisa na Zemlji
ka činu izgradnje Stepenica ka Nebu – koje se odbacuju (ili ne) pred njegovom Kapijom.
Jer, Nebo neke uspinjače prima a neke vraća nazad: spiralno vodošumno kruženje; igla tkanja izvučena iz plavih maglina,
ili saznanje o redosledu svetova/vremena/dahova; drugačije-ozvezdano telo svemajke
ili dubinom prekrojen noćni plašt.
Tako je iz prosečeno-kvadratne riznice slika – putem vadičepa – izbačen njen korozivni element /obrnuto-razapeti anti-sin/,
a namesto njega postavljen okrugli kamen pod-dubine
– čime ona od riznice /zvezdane posude/
postaje zrakasta rešetka: mlin koji destiluje /iz uže, staro-eonske
elite/ nov, rezonantno šireći zavetni krug.
Strela vremena,
kao preokrenut i uzdignut visak-zvekir,
najzad udara o nebeske vratnice (“pregradni
zid odjeka”*/H.
Broh/,
što milosno rasklapa onostrano suštastvo) i odbija se. Otud sledi povratak u samomotreću
dubinu jedne zenice /školjku izgubljenog vremena/,
plus rasveta jednog dodatnog /u-snu-pregrađenog/ prostora: – osmatračke stanice, što se slobodno njiše
put mnogostruko ukrštajućih pravaca smrti-i-rođenja. A to je Hora, onostrani dodatak Kosmopolisu; Fuga – pismo zagrobne svetlosti, put bespovratnosti;
Svitac – hladno-zeleni plamen spušten na uzavrelu Zemlju, radi pripreme za njen
preobražaj; popravljen astralni dizajn jednog vremena koje je “visilo” između neba
i zemlje; “čudnovato rasklopljena sklonjenost.”** (H. Broh).
Jer, Zemlja-Mesec, jedini pandan “kugli sveobuhvatnog”,
jeste varničava zbog neprimetno-malih begova iz sebe – vlastito-potpornih, podzemno rešetkastih ili levkom destilovanih – dajmona-liričara. Plavi pomak unutar nje
same <5>.
***
Duh strele
– Apolon, “bog-čuvar zavetnog znamenja”
(H.
Broh), smenjuje
Vratara, vlastodržca podzemlja, Hermesa; jer ovaj drugi je stezao u krug-bez-daha
staro-eonsku elitu – što bi ih sve skupa odvelo u drugu smrt da Apolon nije svojom
strelom (penkalom noćno-nebeske preodluke) pravovremeno
prosekao Krunu Severa (Zamak Arijanrod), unutar koje je ova ista bila zatočena!
A novopostali duh toga bega jeste Košuta, koja – sama i nesparena – proseca krug
Velikog bratstva (savez mrtvih nebo-pisaca) i prva stupa na prag Nade: eon pesme
prolećnog rastinja, ispovrnut iz čeljusti Anubisa.
Strela
Apolonova (Neitina) jeste veslo Sunčevo (Raovo): sebe-preticanje znanja o redosledu stepenika što vode u Krug Svečanosti
/odnosno: revizija unutar kružne slike nad-Lepote/, plus refleksija jednog Dodatnog
prostora /za prvo-postavljeno pitanje o sebi duha stvoriteljke/. A to su ujedno
vratanca za bekstvo-bez-povratka plahog duha Košute koja – namesto svoje odbačene
prve mogućnosti samozazidavanja u uski zavetni krug – uvodi kroz njih ista sve izgnane
duhove, i to iz neodređene zone sutonjeg lutalaštva.
Ona to, međutim, čini tek uz pomoć jedinstvene opruge, zvučno hitnute iz čeljusti
Anubisove, – koja prolama pečat zavetnog
znamenja (kopču nebeskih vratnica). Na taj način je Anubis (zaceljivač dušine
napukline) upravo zaslužan za prevod Daleke (Prvog singulariteta) preko Ponora.
Figura
Gospe-u-Skoku se punktualizuje, a u samo jednom od datih punktuma je njeno vidovito
oko (Kćer ponoćnog Sunca): ona koja je čas pobesneli ris, čas plaha košuta – Daleka,
što (odnoseći za sobom biljnu moć klijanja) beži u Pustinju od ljudskog roda. Tek
njenim povratkom, na čelu jedne starom-svetu-nepoznate Povorke, biva fiksirana
– u preistorijskom umu – Onostrana zora; pesnik što stoji na izlazu Hada: mesto
gde se sudnje rukuju Animus i Anima, gde
se nigdinski stapaju Mačka i Košuta:
– jer tu slova uzajamno protivnih zakona
(kocke zvezdanog dobitka-i-gubitka) konačno
izmenjuju (među sobom) Mnemozina i Leta.
Tek to je svetlo-podrhtavajući Savez-u-propasti,
ili daleko ostrvsko ušće svih pritoka podzemlja.
***
Kron postaje kamen – što hitnut i obrušen s visina,
vraća pred-vreme plutanja prvostvorenog
sveta (upor. prvonastalog društvenog poretka) u stanje neodlučenosti. Jer, od Panike
se koči Vreme, odnosno, urušava Sećanje na mesto putujuće stabilnosti u krugu Neizmerja
– ostrvo blaženih odmetnika! Time se zatvara put strele u bespovratnost,
a otvara zglavak unutar njenog repa, koji je vraća u ono potisnuto /praizostavljeno/ – što teži
da obori tok vremena, da bi ovo /namesto
svoje pobedničke jednousmerenosti/ ispovratilo snop simultanih svetova: rizom
vremenskih sudara, skretnicu majčinske
volje – od tiranije nad prvostvorenim svetom, ka pokroviteljstvu nad posvuda rasutim
laticama sopstveno-svetlosne srži.
Orfej
i Mnemozina: prvonastali par stvaralačkih suprotnosti, koji se kristalisao u
poluvremenom ambisu odlučivanja, otrgavši se od zaprege sve-Jednog, beše zamenjen
onima koji u-sprezi-vraćahu Tiraniju – zlokobno sveizjednačavajućeg – pretpočetka:
Kronom i Letom.
Uski krug
znamenja, obrubljen čipkom raznorodnih dahova pridošlica, umesto da hitne svoju
vršno-izlaznu nit ka Prostranstvima Apolonovim, on ovu istu uvlači u sebe zapetljavajući
se u taman svetlouvirući čvor; mašnu pod kojom otežano diše davni eon.
A to je upravo Hermesov ključ; onaj pod kojim
on – ljubomorno – čuva osnovu najdubljeg
prevrata <6> : dušu shvaćenu kao atom, ili načelo nesvodivosti svake pojedinačnosti,
okom mačke opažene u pretpočetku.
Jer, Hermes, ključonoša, drži primarni zapis saodnosa svih pojedinstvenih
duša, koji je nastao još u prekognitivnoj zenici mačke (tamnoj okular-komori zlatno-sunčanog sve-jajeta – gde
se zbilo ono potresno “ili-ili”); i to još pre
njihove pomame Sijamkom, majčinom Senkom, skerletnom zvezdom objave jednog jedinog,
iluzorno-pobedničkog sveta/vremena. Ali, to je pre zaključen zapis (preduklopljenih)
odnosa (između dva člana) nego pokretna slika (ukupnih) odnosa – koji se nalaze
u jednom uzajamno korigujućem previranju
(kao u spektralne strele Apolonove), te koji daju iznos rešenja onog nerasvetljenog unutar njih samih: – istinu poleđine. Jer, glavna slabost tog
primarnog zapisa je to što su u njega (omaškom božanskom uma) bila upisana i čista
nebića (neaktivirane sunčeve mrlje) – i to kao uparena, preduklopljena u plan stvaranja!
I to je ono poluznanje kojim zlokobno raspolaže Hermes.
Klota – kćer Pauka ili Anankine Dvojnice, ona koja
ritmovano namotava klupko zvezdanog tkanja – namerila se na Hermesovo znanje, radi ostanka vlastite joj zlomajke na Tronu.
Čvornim
uplitanjem tačaka pretpostavne konstelacije svih pojedinstvenih dahova, guši
se nemi govor majčin o samoj sebi; odlaže se za izvesnu – postapokaliptičnu – budućnost:
polje svetlosnog mira, kojim vlada Leta.
U pretpočetku beše Mnemozinin opažaj onog što
je odmah moglo – iako nije – da bude: još-ne-pokretna slika svih stvorenja, plus zapletna
mesta njihovog budućeg preuobličenja, iz kojih se naporom otpetljava dah samosvesti
Uskladiteljke (Ananke, Uranije, Harmonije). Ali, ona je tu sliku odmah u sebi skrila
– pritezanjem (uz pomoć sestre-bliznakinje, Lete) zakočila – da ne bi ograničila
tuđe slobodne izbore! Tako je namesto Sećanja ostala Senka: pradavno položen zavet
ćutanja.
Nulti izbori pra-opaženih duša odvijaju se u
tamnoj komori, bez ikakvih svedoka – da
bi uistinu bili slobodni! A izbori pojedinih duša se po pretpostavci razlikuju
od onog što pokazuje /u snu Mnemozininom/ prvostvorena slika: – većina njih krade
tamnosvetlosnu energeju ili prepokriva zapletna mesta; tj. briše potpise njima-donesenog-rizika
i time onemogućava njihov krajnji rasplet: samopresabiranje Uranijino. Međutim,
usled toga što je sam taj izbor tajan, ne zna se tačno koje duše to čine a koje
ne.
Ko je tu prvi
prekršio zavet ćutanja i otkrio negativ svih tih potajno učinjenih izbora-za-zlo
(izokrenutu ne-opstojnost polu-bića)? – Hora Lahesa (upor. Astreja) koja je u vlastitom
oku izvršila fiksaciju majčine polutrenutne
suštine, otvarajući je iznova za svet
– putem svojih unutrašnje zastornih, cvetno-razlistavajućih kapaka, nalik na zvonce
polarne krune.
I zato je Lahesa izbačena iz hijerarhije nebesnika
/carstva žar-pticolikih dahova, ostataka majčinog svetlosnog ruha/ i poslata na
Zemlju, gde žive svi oni koji su se /iako začeti odozgo/ poklonili Senci. Tako je
njen novi – zemaljski – zadatak bio da rasplete /u oblik nove vidljivosti/ sve čvorove koji stoje /kao htonski usisivači/
na putu širenja praprvobitne svetlosti majčine, a koja se sama već smestila /kao
svitac sveg lirizma/ u dno besvesnih stvari.
***
Zvezdani
oreol oko zjapeće praznine Severa nekad beše Koralni Zamak (Tron Sijamke): loš zbroj duša zakovan trozubim sidrom. Jer njome istom je patvoren pečat najprobranijih
dajmona, okupljenih oko podzemne vatre – koja tek erupcijom postade krunom Severnog
pola! Jer, tek kad se krug najprobranijih probije šiljkom tog korala – što odgovara
ledničkom vrhuncu Zemljinih samoizmenjujućih polova – on postaje tonski (žalopevno)
razuđen! Jer, oblik jedne sveopšte patnje je među samim Sirenama (Mojrama) razdeljen
– stvrdnut u zaliv odzvanjanja njihove daleke pesme.
U bespovrat
upetljane uzde mnogih žalopevnih zvezda, ili klupko mrtvih slova unutar novo-nebeskog
zakona – postale su u dinamici vihorskog samoodnošenja pra-bića! Dakle, u vremenu
“pre” utvrđivanja granice njega spram njih – dakle, granice koja će biti povučena
tek radi njegovog sagledavanja vlastite zatamnjene poleđine! A dotle ovo pra-biće
– kao oko ptice – boravi u sopstvenom
svetlosnom mehurju; okružju vlastitih dahova.
Sva ovozemaljska
patnja je unapred doživljena u onostranome
– kao pogled mrtve ptice na roj zvezda što se, kovitlanjem u bezizlazu vlastitog joj uma, sabijaju u meteor bolne promene unutar nje same. Ali, da bi se uski krug duhova
koji su kadri da tu patnju – iako nedotaknuti njome – prime-na-sebe tu i proširio,
nužno je da on /kao svetlosni mehur, što sažima date rojeve/ prsne; te da svojim
belim isijanjem ispiše krug noćnog neba; te da sažimanjem tragova te davno ugašene
polutrenutne poruke nju istu obnovi /rasadi/ – omogućavajući joj da naraste /proklija/
u stepenište /puzavicu/ prolaska kroz Kapiju nemogućeg /Divovski oblak dima/.
Lemuri
– povorka dahova izašlih iz majčinog kraterskog srca, kao nadoknada za njen
meteorski nestanak – behu podzemni (plameno
usađeni) podupirači Kosmopolisa (atlantskog “ostrva blaženih”). I to sve dok erupcijom
istog ostrva ne behu izbačeni na zarubljeno-kupastu visoravan Severa – postavši
Hiperborejci.
Mojre
– vanzemaljačka bića, što potiču iz sveta nadmesečevog – u uslovnom smislu su
niža bića od čoveka. Jer su samo delovi svetlosnog tela Anankinog, koje je od njenog
duha odavno napušteno. One čuvaju i prenose sažetke jednog preširokog znanja – koji
svi skupa tek u čoveku mogu da proklijaju i dobiju konkretan oblik. A most između
njih i ljudi su Lemuri, vazdušne skeletne prikaze, rasemenjene oaze Anankine krstasto-prosečene
kugle samosvesti.
Ali, Lemuri su samo u tom smislu iznad na-zemlji-uspostavljenih
zakona što – kao izraz najveće daljine, ili upad daleko-budućeg vremena u sadašnje
– iznose podzemni otpor njihovom okoštavanju; njihovom vezivanju za samo jedan ograničen
proizvoljno odabran cilj, ili, tačnije, osobu
koja je stala na čelo jednog u-biti-nedovoljno protumačenog izraza kolektivnog stremljenja.
Tako tek oni omogućavaju sili zakona, zračećoj iz središta nebeske olupine, da nesmetano prođe ka ravni
obnavljanja vlastite istančano-tonske srži: sopstvenog subjekta žalopevne pravde
<7>.
***
Uzdanje
mase u majčinu Senku dovelo je do buđenja-u-njima duha udvorištva te do raspada
prvobitne zajednice /mačjim okom viđene
Harmonije – što jedina razrešava duh od Panike/. A Zbirna Senka je, zapravo, zrcalni
refleks ispražnjenog Noćnog Vrela, kockom dosegnuto odredište-koje-se-ruši, skraćena
strela unazadnog vremena, ili gasećim pogledom pramajke zahvaćen sopstveni svetlosni
trag – koji se osipa. Ona je takođe mesto kvaziapsolutizovanja /uporedo: stešnjavanja/
izolacionih izbora njihovih duša, učinjenih u stanju pre-svesnosti, – čiji zbirni
nebo-okeanski proces nije još bio doveden
do svog kraja. A tu je samo kod nekolicine
duša polutrenutna odluka-za-sebe bila jednaka sa odlukom što je finalno-uzročna,
i koja bi se jedina s pravom mogla nazvati nultom ili sopstvenom – proizišlom iz
duha sveopštosti.
Tek kada Ananke (po drugi put) opazi (u vlastitom
umu) razliku između sebe i svoje Dvojnice – zrcalnog
odraza krajnjeg ništavila, od koga ona preotima svoj najintimniji prostor –
strela njenog pogleda prolama antiprostor prvobitne joj odluke, čuvane-u-zrcalu,
i menja je u preodluku! Tek tu ona vrši samopomilovanje,
ili saznajno uočavanje razlike između sebe i ništavila; tek tu ona postaje duga
ponad ostrva svog poslednjeg smisla – kćeri: Lahese.
Razlog
Panike – kod odbačene mase: kriterijum koji je njih odredio kao masu (suvišne
– slučaju prepuštene) a nekolicinu kao odabrane (višim usudom zaštićene) jeste kriterijum
prestiža a ne samoopstojnosti. A jedino je moć samoodržavanja u vakuumu, ili istrajavanja
u tamnoj sudnjoj čekaonici, merilo nečije besmrtnosti.
Problem je u tome što je Tron (mesto izvesnosti,
zenica mačke) pretesan da bi se u njega smestila sva stvorenja. Međutim, kada bi se
obelodanila topografija individualnih mera zla u ljudima – prestup koga čini tek
Lahesa – onda bi se videlo sledeće: upravo to da kada bi se sva bića razrešila nakačenog
im tereta (idejnog otpada – poluotelotvorenog nebića) bilo bi jednako mesta za sve!
A to je ozakonjena beskrajnost: šarenilo
uporednih svetova što previre u oku mačke.
Ali, to sve ne ide u prilog poltronima prikačenim
za uski krug znamenja (staru elitu, što još nije primila topografski uvid u prikriveno
zlo pojedinih nebesnika, koji su se prisilno spustili na Zemlju) a na čijem čelu
stoji Titan Kron – sam ponikao iz mase iako se od nje ograđuje. Čak iako je lavom
ugašenih vulkana reljefno ispisan jedan najdublji
smisao mase. I upravo zbog vlastite sazdanosti od čiste čadži Sunčevog pomračenja
Kron izražava lažnu solidarnost sa masom; to jest, on upire prstom u Astreju (Lahesu)
– kao glavnog krivca za odgurnutost Titana od Prestone Krune.
“ A namernici, kroz
taj dolac,
uz rujna okna vide, sada,
ogromne forme, što kroz hropac
prate melodiju bez sklada,
dok, u sablasnom toku rečnom,
kidiše na vrata teška
grozna rulja u skoku večnom,
”
(Edgar Po: “Ukleti dvorac”)
Nakon polutrenutnog uvida u mapu zla, Astreja je mogla da vidi to – da
mnogi iz elite starog sveta poseduju mrlje
u vlastitoj duševnoj osnovi, te da su se oni samo dograbili tuđeg znamenja, odnosno,
prognali jedan davni zbor koji ga je
sazdao – prvu elitu nebo-paliteljskih dahova, koja otad drhti okupljena oko zvezde
Severa /u čiji se okrug smestila i sama promrzla Astreja/.
Međutim, iako u staro-eonskoj eliti beše zloprokradenih
elemenata, ona je ipak bila zadržala jedan
potreban nivo stamenosti, radi budućeg
samopremašaja; zapravo: ona je dugo vremena dobro upravljala čovečanstvom, dozirala
meru njegovog zla, preuzevši glavni teret na sebe – teret koji, sa otkrivanjem mape zla, iznova pada na obezglavljenu masu, koja tad počinje da
/umesto svog obmanjivača – Senku/ mrzi samog njenog otkrivača: – Daleku/Astreju.
<8>
A nakon tog potresnog događaja, Astreja – prosvetiteljka
magijsko-tehnicističkog sveta – prestaje da veruje u mogućnost popravljanja čovečanstva, koje se činilo moguće iz perspektive staro-eonske
elite; tačnije, ono je u biti delotvorno samo za manji /ali ne i beznačajni/ deo
populacije /rasute bisere u masama/; – dok se zlo u neprobranoj masi rešava samo
promenom u vladajućoj eliti, to jest, promenom
kriterijuma elitnosti same.
“U stvari, rastući automatizam i strah
sasvim su tesno povezani, (...)
Pojedinac ne stoji više u društvu kao drvo u
šumi, već liči na putnika u vozilu što se brzo kreće, koje može da se zove “Titanik”,
ali i Levijatan. Sve dok je vreme dobro i vidik prijatan, on jedva da će opaziti
stanje manje slobode u koje je dospeo. Javlja se, naprotiv, optizmizam, osećanje
moći koje proizvodi brzina. To se menja onda kada izrone ostrva što bljuju vatru
i ledeni bregovi. Tada ne samo da tehnika prelazi sa komfora u druga područja, već
se istovremeno uočava nedostajanje slobode – bilo u pobedi elementarnih sila, bilo
time što pojedinci koji su ostali jaki vrše apsolutnu komandnu vlast.”
(Ernst Jinger: “Odmetnik”)
* * *
Prva /najuža/
elita /krug odabrano mrtvih okupljenih
oko Severnjače/ – sastojala bi se od upravo onih odmetnika za koje se /polutrenutno
– pre automatskog uništenja sadržaja Crne kutije/ pokazalo da ne sadrže tačke zla. Ali ne i od onih okupljenih oko
zemaljskog trona čija je tamna arhiva odavno razvejana u pepeo.
I ta bi prvobitna /iako neuzemljena/ elita /iznova
– kao pamćenje sazdano od novog materijala/ ušla u jezgro posvećenog znanja /krug
svečanosti/, ali se u njemu /za razliku od vlastodržne zemne klase/ ne bi zadržala;
nego bi išla do periferije i nazad, te bi za sobom povukla i sve one na-putu-pročišćene.
Tako bi nastala jedna nova, prestruktuirana
elita /odabrano živi okupljeni oko Fosforače – zemno-oreolska novost sazdana
od starog materijala/ koja bi /svojim tačnim uvidom u ljudsko punktualno zlo/ oslobodila
šire društvene slojeve od panike /groze sveta podmesečevog/; te bi ih navela da
prihvate jednu sasvim drugačiju logiku opstanka od one koju im je to nudio samodržac,
Titan Kron. A to je Astrejom sa Zemlje podstaknuto, novočovečansko podnošenje /dotad u masi omrznute/ lepote nedohvatnog – prizora zvezde polarnog
sanjanja; kadrost da se sa Zemlje posmatra prenos žara prvoupaljene zvezde – izveden putem obrtnog belog ekrana, mlinskog
kamena dubine – u zrcalno joj susedstvo. Tek takvim sveopštim zahlađenjem biva
zastakljen fluid suštinskog otpadništva.
“Čudna bi noć u kojoj
se toliki dasi gube
na raskršću
odaja... “
“I ko to, dakle, pre zore
luta po granicama
sveta sa tim krikom za mene?
Koja to oterana
poznata devojka uz fijuk krila
nađe da poseti
druge pragove, koja to zlostavljena poznata
devojka,
U čas nad nepostojane konstelacije
izme-
njujući svoje reči za ljude izgnanstva,
skreće
ka pustinjama u traženje mesta
čistog?”
(Sen-Džon Pers: “Izgnanstva”)
Hiperion
– stepski vuk s fosfornim očima – stoji na čelu povorke upotpunjenog novo-eonskog
broja lunarnih osmatrača. I on je poslednji dah iz tesnog kruga Severa, njegova
srebrna kopča, te prvi dah što slobodno lebdi povrh opčinjavajućeg oreola Fosforače.
Jer on je – začet odozgo, ali po rođenju Titan – prizemnio svetlosnu nit s najdaljih
(nemo-pevnih) sfera te je prvi fiksirao u svesti smrtnika onostranu Zoru (zlatastu
Teju).
Teja
– s dna nemosti dozivajuća Sirena – tek je zahvaljujući svojoj opaženosti od strane
Hiperiona, postala ljudsko biće (– kao Astreja). Jer njeno biće nikad nije bilo
upisano u krug izgnanika, jer je ona sama tek poslednji rezultat izliva majčinog
svetlosnog bića u vlastitu joj dogorevajuću tvar.
Uzrok
zamene Tejinog (Astrejinog) identiteta:
u samo jedan detalj majčine uvrtložene pelerine utiskuje se pečat pravonasledne
kćeri; a u sve ostale detalje – zloduh njene zbirne sestre, Troglave Sijamke. A
od te su trojne postale mnoge druge, sasvim strane sestre, učinci razbijanja (o
daljni žalopevni sprud) Senke majčine, pretenciozne Dvojnice, – koje skupa postaju
medijumi neprijateljske sile uperene na pravu
ili asteroidnu kćer.
Prvobitna
(najdalekosežnija) vizija majke, žar-ptice, urušava se u močvaru prekomerja
vlastitih značenja – proizvodeći pri tom veliki nagon smrti. Ali, on samog sebe
pod pritiskom razbija, postajući vodoskok:
šikljajući izvor, gde se već dugo napaja od-sveta-izopštena kćer pale majčine vizije.
Kron mrzi novovizionarsku kćer, jer je brka sa
majkom koja ga je – zajedno sa ostalim Titanima – zauvek ostavila. Hermes jedini
zna da se majka premetnula u sopstvenu kćer ali to taji, upravo zato da bi on sam
zaposeo njen logoidni tron, mesto tumačenja sveta, i time zatvorio horizont s koga
dolazi gromna planetarna novina, – na
šta ga navodi ne toliko želja za svemoći koliko strepnja od gubitka zemaljskog visoravnog tla, i to strepnja
koju na njega prenosi sam već odumirući Kron /koji poriče Zemljinu okruglinu jer
vrtoglavo stremi nazad – u Njenu vulkansku dubinu; oganj upostojenog klatna/.
“Klatno je oličenje mrtvog, merljivog
vremena. Ono je oštri Kronosov srp koji se njiše sa njega i ugrožava okovanog, ali
koji ga istovremeno oslobađa ako on zna da se posluži njime.”
(Ernst Jinger: “Odmetnik”)
Dve krajnosti klatna:
ni
Lemuri ni Titani ne žele da puste da Astreja stane na prag novog stvaranja i udahne
struju profiltrirane zemaljske atmosfere; ali Lemuri su protiv njenog silaska na
Zemlju, dok su Titani za njeno obaranje s Nebeske Platforme i potpuno usisavanje
u ljudski rod.
Astreja, na kraju – kao neprihvaćena od ljudskog
roda – biva putem tog srpa premeštena
u međucarstvo samilosnih vukova, lunarnih
osmatrača svih stradalnih zbivanja na Zemlji; zapravo: ona se iznova budi u njihovom
okruženju i tu se reintegriše. Tek time biva jasno podvučena crta između nje i ljudskog
roda, gde u probranoj zemaljskoj manjini biva upravo od nje prihvaćen imperativ
prevazilaženja vrste. Uporedo tome: Mala Sirena, rezignirana spram kopnenih ljudi,
čiji jezik opštenja nije niukoliko odgovarao njenom, postaje Vazdušna Vila. Ali,
jednom će se ponovo vratiti na Zemlju – jer jedino preobražena ljudskost daruje
dušinu besmrtnost.
Međutim, ovi samilosni vukovi, osim što saobračaju
između Zemlje i Meseca saobračaju takođe između Meseca i Severnjače. Otud se ispoljava
dvostruko kretanje unutar okupljenog kruga
izgnanika: – i oko Severa i oko svojih sopstvenih osa, čime njihova zbrajajuća
kopča (Zamak
Arijanrod* /R. Grejvz) biva prevedena u čigru novih nit-postajućih pojedinstava (Zamak koji-se-okreće**). A oni
svi skupa umnožavaju titraje-okolo-Krune
proizvodeći u njoj Vetar – koji ih odvodi uvis,
put nedohvatnih vratnica Neba.
Severna
Kruna drži u sebi sažetak sveg u-korenu-suzbijenog zla: upravo onaj iz kojeg
se razvija majčina prestono presabirajuća samosvest; i to ona koja, u zalog svog
proširivanja na okolni vakuum, uzima čas Hiperiona čas Teju – ne osvetljavajući,
pri tom, Dvoranu njihovog snoliko-unutrašnjeg susretanja.
Tačke
tame, kao izvori Onostrane svetlosti /upor. Pege na licu Sunca, kao izvori polarne
svetlosti/ jesu same po sebi onaj tiho-zatajen
zbroj najprobranijih! Ali, njihovo pogrešno iščitavanje (u širem krugu duhova <9-a>) proizvodi
iz njih i usađuje-u-druge izvesno
(supstancijalno – jer kliconosno) zlo. I upravo pred tim strašnim događajem nastaje
grč pra-bića, ili fusija tih uzajamno
raščlanjenih mračnih tačaka /dotad čuvanih u sunčanoj zenici/ u zajedničku pratvoriteljsku
tvar: čadž smešana u grudvu svetlucave gline.
Tek iz vizure Onostranog dozvano Oko-iz-dubine može zaceliti
rez u tkivu jednog sveta – koji je egzemplaran za prolom samosvesti prvog tvoračkog
subjekta /moći svevidstva u mraku/; – vid
mačke. A to je ujedno izlaz zemaljskog
subjekta u perspektivu neutralnog posmatrača
– koga tek on puni konkretnim sadržajem, to jest, vrši (kroz i u njemu) odabir mesta/trena
svog nit-isceliteljskog i zeleno-mlazevskog samofokusiranja! To je sopstvena ispomoć sebi, kroz prizmu nadkrajnosne
drugosti: mesto preseka što lebdi nad ponorom: ostrvo Atlantida.
Atlantska
(Kritska) Kruna – ostrvo najprobranijih duhova, gde je utisnut pečat Plejada
– ne sme da teži ograđivanju! Jer upravo kroz njegove tajne pukotine struji dah
samosvesti Stvoriteljke, što ga zvezdanim telom nadsvođuje. A upravo zato
jer je njegova svetlost (“sjaj hiljada čistih duša”*) sa stanovišta okolnog sveta
tama, mesto potpune nečitkosti, njemu
se – za vreme “noćnog provetravanja”** (R. Grejvz) sopstvenih
duhova – prikrada zloduh samovlasnosti, Senka Majke. I ona prodire u njega mlazem
svog jednostranog vidstva, izazivajući na njemu požar – usled otvaranja njegovog
(za postanak ljudske vrste uputnog) skladišta! uporedo, kovčega njegove odbačene
prvo-mogućnosti postajanja ne-umerenim, samožrtveno silovitim! A time su zraci ovog
neželjenog pogleda odbijeni, jer skladištem preobraženi – skrenuti u pravcu rašivanja onog nemilosrdnog tkanja što ih je na samome
izvoru sputalo. To je pogled-u-budućnost jedne ptice koja samu sebe (još) ne vidi,
te se strmoglavo vraća u vlastitu prošlost – što u svojoj kraterskoj šupljini sve vidi i za sebe zna. A tek sa gašenjem
poslednje iskre tog pogleda, koji je na Zemlji uspostavio prvi pravedni poredak,
posmrtno produženi mlazevi njegovih jama
nalaze prostor za ekspresiju vlastitog suviška (Horu, Fugu). Ti isti mlazevi isijavaju
u prostor iza okeanske površi, što prigrljuje odvaljen lednik severnog pola; zapravo,
plamteći šiljak planetarnog stradanja – njegovo osetilno dubeće prekomerje!
“Ptico spokojna obrnutog leta
ptico
Što se u vazduhu gnezdiš
Na međi gde već blista moje
sećanje
Spusti drugi kapak
Ni zbog neba ni zbog zemlje
Već zbog tog ognja duguljastog čija snaga će da
raste
Tako da će jednog dana da postane
jedina svetlost”
(Apoliner: “Povorka”)
Horusovo
oko – kao mehur novine, što počiva u riznici starine – probodeno je zubcem trojne krune i postavljeno u udubljenje između dva njena roga: mesto između dve
suđaje, što naizmenično promatraju put rasprostiranja njegovog, zemaljskoj teži
uzmaklog, penušanja: isceliteljski put
zmaja što sabira razasuto blago, najzad šiknuto iz podzemlja.
Jer, tek razvijenim
rogovima svetlo-mesečeve krune biva savladana zlokob trozubačnog sidra, koja je sputavala rast podzemne – vodokorene – zalihe. Jer upravo ta zaliha,
svojim naizmeničnim mlazevima, podiže prvobitnu
suprotnost u visinu.
Dva primalno-nesusretljiva
sopstva – između kojih je ponor beskrajnosti – zazidana su u kule pretpostavki o
sopstvenom postojanju. I ona obostrano, slepo-misaono pogađaju
prostor mogućnosti onog drugog – kao hermetički zatvorenu kutiju. A to je ono što
oko nemog posmatrača hvata kao apsolutnu
realnost, potvrdu tvoračke moći prve samoizronele Ideje.
Ptičji
opažaj tog presecanja (ne i subjekata
tog presecanja) jeste uvijeno-skrit vid preuspostave (praznosne, svetlonosne) budućnosti
u (krcatoj, svetlo-uvirućoj) prošlosti. Dakle, jedna sopstvena, lavirintno skrita,
pododelna stvarnost majčine sinopse <10>
– koja sa svog sedimentnog mikronivoa
skreće predviđen divlji makrotok stvari.
Dakle, revizija redosleda stvari/duhova u riznici – koji je izostavljao polustepenove – jer su ovi nastali tek kasnije,
u odnosu na njeno prvo (nasilno) otvaranje: sa kliconosnom ustajalošću riznice.
Upravo usled nasilničkog otvaranja iste: – prilikom
pokušaja iščitavanja konstelacije primarnih bića (od kojih dolaze ukrštajući idejni
predlošci) došlo je do greške: ona sama
su zamenjena sa sopstvenim idejnim predlošcima! Tako najviša (rasuta) klasa duhova,
čiji su dajmoni prvi ušli u zlatni presek, nije ni očitana, a njeno mesto popunili
su grabežljivci. Ona je u celini ostala izostavljena
iz zemno-nebeske hijerarhije vrednosti, dok je njena Kruna – levak zahvata beskrajnosti,
snop slobodnih razilazja – prešla u ruke Uljeza.
Međutim, čim je Uljez (Hermes) uspeo da – radi
utvrđivanja vlastitog položaja – zapečati u-Kruni-prelivajući nižnje mase Broj,
ovaj se udrobio u Bezbroj; da bi se na taj način – kao silovito razvejan – opet
zgrudvao u nečitka mesta svog u-biti-neraskidivog
lanca svejednačenja! I to su mesta koja na izokrenut/negativan način vraćaju/predstavljaju
jezgro svoga prvobitnog značenja – izgubljenu klasu najprobranijih.
“Uz lak šum otvorila se lepeza
Otkrivajući zvezdanu osvetu,
Ali u očima obračenim severu
Meni hladnom – vatrena vest.”
(Aleksandar
Blok: “Nenadna radost”)
Stajanje na mestu uvrtloženja oprečnih sila, ili, boravak
pod krovom satkanim od daha svestranosti – jeste ono što pripada dvoma primalno
nesusretljivim blizancima: podzemno vodokoreni i upravo stoga uvis samoizbacivani
prostor (bezgranična riznica) – iz koga se saznanja i ne šire na okolni svet; zato
jer su posvećena onoj strani: iščekivanju
novog, pridodavajućeg svitanja u samom
srcu ponoći. I u tom četvorokutu njih dvoje na izmenjen način doživljavaju staro
zemaljsko proleće: kao silu sutonje-svetlosnog procvetavanja najzad lišenu gutalačke
pomame prebrisavanja svojih pređašnjih stupnjeva! Tu sve više slabi razlika između
glavnih/uzvodnih i sporednih/vodoravnih pravaca razlistavanja: mlin stvaranja srebrnoplavičastog
etera – koji postupno pripaja zemno nebeskome, biljno zvezdanome.
Dakle,
jedna izvesna smrt za života: melanholično povlačenje od kvaziushitne
trke među ovozemaljskim stvorenjima, ili obaranje najviše opčinjavajuće nekretnice
u ponor sopstvene zenice – gde ona prva tek dobija krila za /spektralno/ uznešenje
smrtnika sa zemaljske kugle, te za njegov mogući /trijumfalni/ povratak: nova/ugnuta
vertikala stare/posmatračke svesti, sada smeštene/utaknute sred mnogo većeg obilja!
Jer, ta smrt je slivanje jednog sopstva u onog eteričnog dvojnika što sobom odražava tek samo uobličenje čistog bića,
ne i mrlju pomame za prikazom svenadživelog nebića!
Presecanjem
poveza-oko-ruže trnovito-ponoćnog svesaznavanja (repa žar-ptice, spektralne monade,
knjige živih), te hitrim razlistavanjem njenih svetlo-ispisanih
latica – sve radi reaktiviranja mračnih tačaka
na tu upisanim ljudskim dušama – otvara se treća dimenzija unutar slike
njenog /frontalnog/ prikazivanja. Jer to je slika /tajno-skokovitog/ redosleda svih
bića/stvari, što ipak sadrži i jednu
pod-sliku /”lepezu zvezdane osvete”
– koja je s onu stranu svakog redosleda, te iz podzemlja uvis šiknuta/. Nju čine
Plejade, vanzemaljske osnivačice Atlantide, vatrena kiša ponoćnih dveri, ili rasplet
sveze zračenja uzajamno vanuporedivih kvaliteta. Ali, njih su /svaku ponaosob – kao nesvodive dragulje/ prepokrili talasi pomame /za “još većim” <9-b>/; – upravo oni talasi što se
izdižu iz /u-knjizi-obeleženih/ mrlja pojedinih duša /ujedno, tačaka samožrtvenog
stradalaštva sveopšte duše/.
Stoga: svako melanholično predavanje jednog Jastva
svom a-simetričnom i eteroplovnom Dvojniku ujedno je čin spirajućeg razbistravanja
istine (kako svog tako opšteg) postanja. A kapi tog spiranja nadalje bruse zamak zore: ono posvećeno mesto gde i svako najsićušnije biće/stvar
stiče kubično odeljeno izvorište samosvesti.
***
Dok Lahesa (– Janus
s dva lica, što gleda u prošlost i budućnost –) začinje povesnu priču, dotle Atropa
(– Jupiterov grom, što razrešava dilemu pretpočetka –) utvrđuje sam njen kraj. Ali,
ukoliko Jupiter biva uklopljen sa Saturnom – ova priča ne ostaje bez svog zemaljskog
produžetka! Stoga, jer joj se otfikaruje Sijamska glava u postvremenu Zemljine katastrofe,
iz koje tad proishode mlazevi Pegazovog uobličenja – što hita sve do Kapije Carstva,
što se nalazi na zapadnoj strani! Otud ona
prvi put nastupa sama, izmenjena na istoku – jer obasjana onostranom svetlošću
– kao svetionik unakrsne komunikacije između uminulih i dolazećih. Jer ona za pukotine
u tkivu vlastitog pripovedanja proizvodi sopstvenu svetlosnu tvar: višu – iako dublje-uzemljenu – jasnost svog nesagledivog izvora.
Jer ona tu niti prima niti slama ikoju drugu
svetlost osim sopstvene; stoga, jedino ona daruje
ritam preobrazde onima koji su svojim prekomernim
znanjem okovani. A to je krajnje izvagana
skretnica, unutar postupno urušavajućeg konstrukta Uma: – Dvokrilne
Hore.
Duh povesne
priče: – mala vila u Pandorinoj Kutiji; stidljivi ostatak Nade; Hesperovo okno
s drhtavim kapcima.
Presuda
izopštenja prvom predvidiocu ovoga rušenja, tačnije, duhu priče /koji ispravlja tok istorije/: – on biva /kao eho jedne nesagledive
budućnosti/ zaključan u Crnu kutiju, podzemni potporanj samoj Hori – u kojoj se
kovitlaju /rukopisom neba pretpripremljeni/ odgovori na tačke buduće-pojavnog zla
/vrhunci bolova nepreobraženog pra-bića, poslagani u istoj kutiji/. I oni se svi
slažu u jedan jedinstveni mozaik kome, međutim, nedostaje glavna pokretačka sila: prolom satne kazaljke – koji nastaje samo pod
unutrašnjim pritiskom kakvog stvara očaj izopštenika.
Eho
je prva segmentacija Ideje, koja se dogodila “pre” pada
u Vreme; odnosno, u jednom paradoksalnom vremenu pre početka stvaranja, ili, definisanja
nadkrajnosne opreke samoj prvobitnoj Ideji. Eho
je, stoga, vektor
božjeg oka koje zri daleko-buduću celinu,
i to s dna volje-za-prevratom u kojoj ključaju sve ostale, prvobitno isključene
mogućnosti. Eho je heraldička kopča, ili zglob nebeskih vratnica koji
čuva sažetak nigdinske samosvesti – koja tek treba da doraste do sebe /to jest,
subjekta svog pretumačenja: ”ruže – carske palice – u tečnom vazduhu zapaljene lampe”*
/Klodel/.
Eho
je, takođe, mesto odgođene mogućnosti jednog sveznajućeg
oka podneva, te umesto njega-kao-mirujućeg: treptavo oko ponoći što razvrstava i
skreće eone, kao još ne-izabrane! I najzad: Eho je dar vremena kao otelotvorenje ponoćnog zraka preduviđanja
– koji je za moguće dozivnog Drugog uvek nepodnošljiv. Ali, nakon huke njegovog
gašenja ostaje prašina, iz čije se sjajnosti destiluje svetlo-produžna nit – što
crta titravu figuru cele skačuće mačke, a ne samo njeno oko/zrak /što ima ograničenu
dužinu svetlosnog trajanja/.
Najzad razbijeni Eho stvara muziku što se proširuje na okolne svetove. A to je pitagorejski shvaćena
muzika koja, iako nadnebeski preduspostavljena, za nas preudaljena, jeste rezultat
nečijeg nemo-posmatračkog podnošenja onog što je na Zemlji najstrašnije – a što
koči kazaljku-u-oku istog posmatrača i kameni ga u meteor, kadar da izvrši planetarno-društvenu
promenu: točak sreće zavitlan u nepoznato, uz zebnju bačena kocka, “ludost neophodna”*/Malarme/.
*
*
*
Otpadništvo
koje bi bilo esencijalno a ne posledica nekog bivšeg pripadništva jeste predstavljivo
razapetim kvadratom, unutar koga se učvrstila
tačka ukrštaja – ona što je rezultanta u ponoru samozamišljanja nigdinskog
pra-bića. Ono je, stoga, preduslov opštosti – jer svaka pojedinačna pojava mora
kad-tad biti oborena u ponor, da bi se odatle (kao iz dubine ogledala) uskrsavajuće
pripojila (ili ne) novom ogranku svog prvobitnog (srebro-jajolikog) konteksta.
Zvezda
koja je bila u prapočetku – kao jedina ali neizabrana mogućnost – beše (svojevoljno)
oborena, zarad pojave oreola preostalih. Prilikom gašenja ona je ostavila opiljke (“arheološke tragove”); to jest:
sve iz svoje dubine ona je – kao vulkanski vetar – izbacila na površinu. Tako je
nastao lavirint odzvanjanja njene vlastite neuhvatljive šupljine, izraz nemogućnosti
povratka na samopočetak. Nesagledivo posledična, serijalna izmena najunutrašnjijeg
i najispoljenijeg dela samoniklo-premoćnog bića ove zvezde; konačna zamena njene
desne/darivajuće strane sa tuđom levom/otpadničkom stranom – put u preuobličenu
sopstvenost, što odzvanja sveokolnim vakuumom; kroćenje sveg budućeg u-sebe-utkanog
prostranstva ništavosti – ogledalima.
A to je bezdodirna
interakcija zimski usnule koštice prapočetka sa okolnim joj ranjavajućim haosom.
Otključavanje patenta duboko-individualne preodluke što je sadržan u samoj sveopštoj
pra-pra-odluci – jedini način da ova druga privede vlastiti proces kraju. Samo na
taj način probrani otpadnici /uporedo: otpaci ugašene zvezde/ stižu do jezgra posvećenog
znanja /uporedo: preko-mere tuđih stradanja/.
Važnost rezignacije spram prve pobedničke vizije,
koja imade mogućnost da se ostvari “pre” prolaska kroz skalu ostalih mogućnosti:
– esencijalni otpadnici opstaju zahvaljujući
jednom zavetnom znamenju: – onom koga su u pretpočetku sklopila sva bića, koja
se uzdaju u vlastito vezano preživljavanje kroz oko/sluh njihove nadaleke drugosti
/nepoznate paralele/. A to su prikaze-u-snu jedne ptice, koja se još nije rodila,
a koja se žalno ograđuje od sveg ostalog sveta koji ovu njenu viziju ne vidi...
brodolom Lađe koja pronosi uznosnu Ideju...
Prilikom izdaha, ptica/lađa/pisaljka lomi svoj
kljun/pramac/krunu – tako što ga zabada (kao mač – koji postaje vrč mastila) u podvodnu stenu – iz koje tad počinje da
propevava čitava izostavljena povest njenoga duha; i to unazadnim smerom samodekodiranja
– koje je jedno dodatno upisivanje /preciziranje/; kristalna osnova prvo-postavljenog
pitanja, spoznaja početka kao moći razlikovanja; Treći, u kome pluta strelica beskonačnog
susaznavanja, čije uzde vuku Ja i Ti... Trozubačno sidro Lađe tek tad postaje najvišom
antenom Zamka, što ukoso raste – procvetavanjem sopstvenih kristala.
Ukoliko se podvrgne pritisku neznane ruke, što u tamni prostor kutije sipa ekstrakt
mučeništva – ono otpadničko, fragmentarno i bez istorije, jeste to (a ne patentirana,
kontinuelno sročena odgonetka dobro-zaveštane tajne vremena) koje začinje priču (proseca krug neizabranih
vremena); te koje (iako poživotinjeno) spašava dušu pojedinca od smrti u lavirintu
preobilja. Jer, rasuti fragmenti večnosti moraju da se sažmu, kako bi prosekli ponavljajući
tok vremena, te ocrtali put ka strujno-otvorenom prostoru svojeg samozrcaljenja.
To je pobeda Sfinge nad Kronosom, uslovljena intervencijom Fanesovih mlazeva – što
odzvanjaju (sve više) na Zemljinim polovima.
*
* *
U čemu
bi se sadržao smisao falsifikata, u telu jedne kosmopoetske revolucije? Ili,
drugačije: šta je osnovni razlog psihičkog napada na kćer Sunca /zrno postpovesne
priče, sediment svetlosne oluje/ – zapravo, napada koji ne potiče od same crnosunčane
Ličnosti već od falsifikata Njene testamentarne zaostavštine? Jer, magnetni vetar
ugašene zvezde nosi zagađenje, postalo od urušenih jer patvorenih pečata izvornosti samog otpadništva. A neprobrano ispijena
srž revolucije se osipa – u ornament što stoji zakovan na vratima stranputice. Patvorena bit revolucije: pečati saznanja o dobru i zlu, odnosno,
oni u prastanju još položeni zaveti probranih duša na preko-sebe-stvaralaštvo (zarad
iskupa svog zastranjenog nesamerja) odsecaju se od živog revolucionarnog
tela masa i preinačuju u pečate (glavu) drugog jednog tela: tela zmije koja ždere
svoj rep, i to sve do trena svođenja na vlastitu fosilizovanu glavu: iznuđen zločin
nad samim sobom, ili ornament koji-se-osipa.
– možda:
u prividu jednog poklapanja, koji je – iako visoko-rizičan – zanavek plodonosan;
a čiji je pečat večno-trajne razlike utisnut na poklopac sveuskladištavajuće kutije.
Jer srž
arhi-fašizma je vladavina magijsko tehnicističkog uma, koji – prebrisavanjem
tragova nekadašnjeg božanski animalnog uma /trona/ – odseca samog sebe od znanja
vlastite geneze; te koji na taj način samog sebe dovodi do obrušavanja u čeljust
prvoproročke zveri /on tu sam biva usisan nepodnošljivom tišinom Sfinge/.
“Jer makar se zakon uvek samo u njegovom sudbinski određenom, večito istom
obliku i mogao shvatiti, makar i taj oblik a sa njim i sudbina sama ležali u hladnoj,
neizmenljivoj utamničenosti saturnskog područja, prometejska težnja usmerena je
na vatru što plamti u zajedničkoj dubini onog gore i ovog dole; i razbijajući tamnicu
pukog oblika, tamnicu večitog vraćanja, savlađujući sudbinu, savlađujući oblik,
prodire do pra-pretka koji sedi na prestolu u poslednjoj dubini i u čijim rukama
počiva stvarna istinitost zakona.”
(Herman Broh: “Vergilijeva smrt”)
Ali, u toj mračnoj rupi ili mukloj čekaonici
odvija se razvoj napete opruge, koja je sabila u sve-jedno sićušno biće nigdine
i gromnost njegove nemo-govorne sile... I taj samoodvijajući razavoj sputano-govorne
sile prelazi u zmajevski rašireno krilo, koje – poput duge ponad bezdna – štiti
zrnce ove prajedine moći proklijavanja u vakuumu. Tako ono postaje plamen osvitnog kričanja, što se destiluje
izlivom sopstvene bojevne tvari na spoljašnji predeo. Barjak nedokučiv za oko uljeza.
“… a magla svivši brda šir
mračna – mračna
– čvrsti pramen,
jeste simbol i
znamen.
Kao što visi o
granama
jedna tajna nad
tajnama.”
(Edgar Po: “Dusi
mrtvih”)
Putokazi ka Hiperboreji: stabla
rastrzana silinom sopstvenih u-dalj-zanosećih čvorova – budući jednom otrgnuta od
sočne gustine južnog tla, to jest, vulkanski postalog zemno-nebeskog šara središta
– nastavljaju da se vrte oko svojih osa, sve dok se ne približe pragu nesaznajnog...
Tako sva ona – budući hodajuća i nalik na barjake, te vođena onim vrtlogom preobilja što je pretvoren u perčine
sopstvenih odgonetki – prvi put upoznaju severnu stranu; onu gde sutonji zraci,
proizišli iz sfere (naprsle, jer
krošnjama zarobljene) jasnosti, drhte da se ne okliznu u noć... I
tad oni – na rubu svog gašenja – ispredaju srebrno-vrludav izdanak sfere, kobilicu
lako-zaokretne lađe sutona…
Kobilica brodolomne lađe sutona, izdanak potonule
školjke blaženih, ima bisernu osu, rezervoar
tamne svetlosti koji kaplje (prosuta sunčana srž) – i posthumno začinje Horusa (treće oko). Taj rezervoar je stoga ne drugo
do klijajući kapacitet sunčanih pega, sabitih u predivno vlakno – što iznosi, iz
rosnog krila noći, zvezdu poslednje jasnosti.
Ozirisovo mrtvo-proklijalo telo se – shodno preuređenju
odnosa samih stresnih tačaka u njemu – razudilo u putokaze. Tako je ono tek posthumno dalo nov predivni materijal za nebesku jedrilicu – koju pokreću vetrovi
sveg njegovog za-života-pretrpljenog jada. A zaostala pokretačka sunčana srž-u-njemu
se – svojim tihim iskapavanjem – pretvorila u fosforni sjaj jedne zinuto-preduboke
zenice: oko slepčeve orijentacije, usled koje se on jedini penje uz lestvice.
Katarka te lađe je na-pokretu-zastala
strela Neitinog pogađanja, iz vlastite preistorijske dubine, one sluteći joj nedosanjane
krajnje-zvezdane visine. Pri tom, lučni potisak ove njome-odaslate-strele odgovara
sili podizanja sidra, čiji na-palubu-podignut
trozubac tvori vrtložni vetar, ili čvorno
uplitanje jedrilja. (Jer trozubac je
ne drugo do instrument jednog eruptivnog
pisma svetlosti). I to novopostalo čvorište je mesto izgona u budućnost – pisanu vetrom
podzemlja na, ka večitom ispraćaju okrenutoj, zastavi.
Za to
vreme:
crni astralni Apolon – čuvar nit-zvezdanog vrhunca – propada kroz
prorez belo-svetlosnog tkanja Žar-Ptice, Proročice. Jer on sam je Njen (krajnje-nedosegnut) domet (lučnog) pretumačenja, koga
tek Gromovnik obara na Zemlju. Zato – nakon
zaceljenja streline žar-putanje zenicom
vlastitog joj repa – Apolon odbacuje Proročicu (Temidu – svedenu Devetostruku
Muzu*). A namesto Nje postavlja kako samog sebe tako i Njenu rizomski prestrojavajuću partikulu, Odmetnicu s Lađe
što beži u šumu – Artemidu /onu što je jedina kadra da ukroti svoju pomahnitalu
mater, i vrati je u prvobitno stanje/. Ali, ona je tu ujedno i njegova sestra-bliznakinja
– sa lukom-i-strelom uperenim u suprotnom smeru! Dakle: dva mlada srpa što se nikad
ne sklapaju u pun kolut, jer su okrenuta ka
oprečnim stranama – kao dve uporedne
eklipse (kako Meseca tako Sunca). I samo na taj način oni podržavaju dušin treptaj – u ponoru
njenog iščekivanja poslednje presude; arhipoetičko ublaženje sudnjeg zemaljskog
potresa.
”Zatim su Apolon i Artemida zajedno preuzeli vlast nad pesništvom od Trostruke
Muze.”*
(Robert Grejvz: “Bela Boginja”)
Put povratka: spiralno stepenište
(– što pada od vrha vidilaštva jednom
dogođenog, ka dnu preuspostave tog istog dogođenog, dakle, ka produbljenoj perspektivi
jedne apsolutno neizvesne budućnosti –)
razvezuje samo sebe s Praga Dveri (Raskriljene Hore). Tek finalna lestvica posuvraća podrazumevanu, izostavljeno-prvu
– i to u samoj Hori! Jer, zrenje supstancijalne razlike (nesvodiv raskorak prvog
i poslednjeg) zbiva se u Hori (svetloj prednje-čeonoj komori Uma/sata) tačnije,
u njenom jedinom uokvirenom otvoru (trećem
oku; rani klatna) – čime se njena vrata tek polutrenutno otvaraju! A kada se vrati
u dubinu neistražene prošlosti (vrelo sopstvene sudnje upojedinačenosti), oko njenog
snoviđenja postaje trozrako: dva ukrštena praosnovna zraka plus
jedan nezavisan, nov, zamenjeno središnji zrak – ključni a ne-opažen detalj, izraz prosute gustine budućnosti
– što jedini obara glavu Meduze! <11>
Sred loše beskonačnosti javljeno spasonosno saznanje o redosledu, koga sprovodi
jednorog ili
samorazvezujuće dodatna stepenica (ka nebu ponoći). U dodatnoj, slobodno
nadograđenoj komori Uma – Hori – zbiva se sledeće: leva suđaja (Lahesa – mladi mesec)
razrešava samu sebe (krivim makazama) od tiranije desne (Hekate – punog
meseca), a na središnje mesto nekadašnje usisavajuće majke (Meduze) dolazi sasvim
nova suđaja: Lemurka (Zmajevka) Maja – upostojena svetlost jednoroga; – sjajem izlivajuće
oko podzemlja; – srce-otkucajni vrtlog eha, ili bestežinski teg Uma/sata.
Jer, treće oko je otvor duše, perčin njene odgonetke,
plameni jezičak poslednje presude – te dah svežine koji se izdiže iz katabazisa,
riznice ejdetskih slika! A ako je taj jedini izlaz za pra-tvorački (solipsistički)
duh zagušen, tada vlast preuzima zloćudna Meduza – crna kosmička rupa, poslednji
grčeviti izraz želje (otpadnika) za komunikacijom (sa okolnim svetom).
* *
*
Samosvest (apriori) nemogućeg (prajedinog) subjekta (moći sebe-vidstva
u apsolutnoj budućnosti) jeste vid predsuočenja
sa vlastitim bezizlazom Proročice (Žar-Ptice) – koja sebe tek u krajnjoj osami izgnanstva
spoznaje /dakle, samosvest kao nešto što je osuđeno da se večito
razvija kroz lavirint višesmernog vremena/. A taj tok Njene svesti se na kraju ipak uprostoruje postajući (ne-sećanjem ponovljeni jer višesmerjem
razuđeni) zapis (niotkoga do li pogledom Proročice pređenog) puta.
Tek taj multiprostorni zapis – geometrijsko mesto, prizma putujuće
sfere – kome se žrtvuje
svo Proročicino
(odbrojano) vreme,
poslednji je učinak (za-broj-raskolnog) rada Njenog nebeskog vretena; onaj koji (kao beskonačno ozvezdavajući) jedini može da određuje ritam udaljenih sazvežđa:
stoga jer meri (pred-uviđa) zastoje neophodne za njihov nedosanjano skupni, nebo-pisalački proces.
Time se, međutim, u potpunosti
izokreće i relativizuje staro-eonska hijerarhija nebo-paliteljskih dahova: jer
Anankom (vaseljenskom
pticom) dati ritmovi sfera, tek su serijali
poziva na zbirnu (u-sebi-suprotstavljenu) samobitnost svesredišnjeg razlučiteljskog
plamena. Jer ti ritmovi su najpre samo Njen prevremeni izum, zlatokrilo
dete, Eros-kao-Fanes, koji je Olujni omotač bezvremene Sfere; dok su, pri tom, njihovi
zastoji ne drugo do smelo najavljivani odazivi dalekih sazvežđa na Anankin nemušti
zov (tj. na polu-obrt Njenog
vretena oko tišinske ose; up. „merilo visine je dubina klanjanja”* /Cvetajeva);
dakle, upravo onakvi odazivi koji – u odnosu na zvezdani
predračun Nje same, kao kroz-more-zla isplovele Žar-Ptice, – mogu biti ujedno i
ispod-brojni (prosvetljeno
manjinski) i preko-brojni (neprosvetljeno većinski).
A upravo tamo gde su se pojavljivali oni preko-brojni stvarahu se zvezdana
čvorišta, koja se uzajamnim gušenjima
/usled ne-pristigle im pomoći s vatre
sveg razlučiteljstva/ samoeliminisahu
– do u mesto opšteg usisavanja.
A to je mesto gde najpre behu svi zajedno usisani a
potom i selektivno vraćani /u svoju drugačije akcentualnu zabeleženost/ novoprimljenim
pečatom vlastitog porekla /koje je u draguljnom
oku Žar-Ptice/. Zato u obnovljenom pra/zapisu ostajahu
samo ispod-brojni – ali, kao nenadano obogaćeni za beskonačno im otkrivajuće
prisustvo u-sebe-preobraženih preko-brojnih.
I to sve zarad potrebe skraćenja, u vlastitom
beskrajno sa-sobom-nepomirenom umu, puta Boginje Tkanja do Njene zvezdano-kolopletne
krune /up., do oblika beskonačno joj kružne samosvesti/.
Ali, se sve to zbiva samo virtuelno,
na nivou Anankinog strateškog predračuna, koji nema nikakve veze sa trenutnim stupnjem
u-biti-skokovitog razvoja Razlučitelja (kričuće
guske osvita). Jer ovaj Drugi (za razliku od
Ananke, kao predvremene) sve vreme podržavaše plamove onih “svetlo-učvorištenih”
duhova – tako da ovi tinjajući bacahu tamno svetlo (ono skriveno ključno značenje
iza mrtvih slova) na vlastite upetljano-granične ulaze/izlaze. I to tako
da bit njihovih saodnosa postaje grabež usled fascinacije slikom puta-do-samoaktualizacije
/iz zagubljene tačke početka/ jednog daleko-budućeg entiteta: duha finalne uzročnosti;
i to slikom kojom bi – kao nepravo prisvojenom – bio skraćen put ne samo do njegove
već i do bilo čije samoaktualizacije! A to je jedan unapred izgubljen grabež, dogođen
usled toga jer ovi ne-elitni duhovi/plamovi više ne razlikovahu (usled prejake im
opčinjenosti) virtuelnu (majčinu) od aktualne (kćerine) zbilje; tj. zamenjivahu
prvu za drugu /iako ona to kratkotrajno i beše, kao zbilja same sinopsije, ali budući
neposredno dostupna samo za one duhove/plamove koji, kao elitni, imahu moć “nultog
prisećanja”; – dakle, sve stoga jer se ova prva (tajno-razložno) predstavila da
je (za sve odmah) aktualna, da bi izmamila u vidljivost stepen njihove (za sebe samu beskrajno neželjene) zavisnosti spram sebe; – tačnije, da bi na taj način sebe unapred od toga distancirala; izbegla kontinuelno-vremenski put samospoznaje
(koji bi nužno bio kanibalistički) te postigla diskontinuelni put
– koji bi sumarni učinak Njenog jednom (u snu) postignutog samosaznanja (praćen Njenom
virtuelnom katastrofom) učinio pristupačnim na jedan sasvim drugačiji način /od
onog staro-hijerarhijskog, koji ju je određivao kao mesto apsolutnog znanja – a
s kojeg ona voljom samorasejavanja prerastaše u večiti put u nepoznato, put unazadnog otelotvorenja vlastite joj
jednom odrekle imenovanosti.
Pravovremeno
žrtvovanje jednog lokalno-apsolutnog znanja, od strane ovog virtuelno pra-samostvorenog
entiteta, izbrisalo je razliku već u startnoj mogućnosti njegovog postojanja-sobom:
– razliku između njega samog, ili Himeričkim (praznim jer bitno neustupivim) Prestolom
njemu sapripadne elite duhova, s jedne strane, i duhova obeleženih mrljom pomame za “tuđim blagom” (to jest, za postajanjem “subjektom-izvan-sebe”* – koji
je sablast s slike samožrtvovanog iščezlog), s druge. Ali namesto svega toga sad isplivava razlika između tog virtuelno
pra-samostvorenog entiteta i njegovog za-krug-svejedinstva preširokog znanja – koje
zahteva jedan dodatni prostor, za pojavu Razlučitelja (trećeg, od Žar-Ptice davno osamostaljenog, više punktualnog
nego sanjarskog* sve-sve-oka). A to je Gakuša,
koja sred vreve (Žar-Pticom predskazanih) svetova jedina može da prepozna zrak ponikao
iz praznine /upor. svetle
komore, prednje-čeone šupljine uma/. A to je onaj zrak/talas koji poput udara zvona najavljuje
mesto/zdanje jednog (dotad nemogućeg) susreta: Proročice i Razlučitelja. Dakle,
mesto u kome se nigdinski subjekt (žalno u sebe svinut pogled Proročice) susreće
(u samom trenutku sopstvenog nestanka) sa vlastitim prakonstitutivnim objektom
(tamnom okular-komorom sopstvenog oka) – koga prvog prevodi u sobom budno sanjani, za pra-vreme nemoguć subjekt: – u daljem
zastakljeno oko Žar-Ptice; – svetlu
komoru – mesto preuspostave zvezdane sinhronije; –
u saznavaoca jednog mnogo šireg konteksta zvezdanog susretanja u kome se, iako ustreptalo-prepunom,
nikad ništa ne sudara.
„ ...tekst
čutljivog univerzuma ... koji podseća na najodlučniji, najočigledniji i najneprocenjiviji
uspeh ljudi, na ispunjenje njihovih predviđanja, – ... i koji gnječi tog zverskog
svedoka, tog oštroumnog posmatrača, u nekorisnosti tog trijumfa...” *
(Valeri, u razgovoru sa Malarmeom)
Jer, Žar-Ptica (zlopogledna Mojra)
jeste ta koja pod pravilnim (s dna Vulkana svetlo-odbijenim) uglom – sve do u neslućene visine, gde joj se žrtvuje jasnovidost – baca užarenu
Kocku; meteorski kamen iz dubine oka nekad sveznajuće Majke Titana. Ta jasnovidost
joj se, međutim, vraća – onda kada uspe da (apsolutno) uprostori svoju (bolno pokušanu) misao o
beskonačnosti: jedini način da ta (u biti žalopevna)
beskonačnost (što se osipa u ornament) bude (shodno najvišoj žudnji Mojrinoj) tačno
opažena/premerena a da pri tom (kao ne-obustavljiva) ne bude dokinuta. Dakle, bol
– rez u tkivu nekad sveživotnog jezikoslovlja
majki – kao glavni instrument dostizanja više jasnosti.
Apendiks:
<1>
Put
preobražaja materije:
Sunčano
oko izlilo
je tamninu vlastite zenice u najuži ostrvski (kritski) krug. Tako je nastalo okno sećanja, u kome su se ogledali svi budući užasi čovečanstva, – tako da ovo gnevom
zaplamti i pepelom ugasi samog sebe. Ali, u tom vulkanskom pepelu bi utisnut beleg
Sunčane vizije /nacrt visoko-stilizovanog Kosmopolisa/; – one vizije koja se odnosila
na postčovečansko (labudu posvećeno) vreme (Apolonovo). Tako cug podzemlja odnese sav ovaj prah do kopneno-uzvišene pećine
(– Delfa) – što odisaše parom svog nakapavanja
nedohvatnom zvezdom Severa. I tu se – u šupljem stecištu planina – dogodilo sudaranje
dva mlaza; trenje dve zenice: maglenovide (Mesečeve, Gorgonine)
i jasnovide (Sunčeve, Persefonine). Iz vakuuma njihovog vrtloženja rodi se treće oko: barjak Majčinog samoodnošenja,
što suče ka svojoj središnjoj praznini –
prolazu ka onostranome; zemlji Hiperborejaca. Ali, i unazad: ka mestu preuspostave
nepomerljivog merila otmenosti, odnosno, rođenja prvog odmetničkog para očiju
(Artemide i Apolona); – ka ostrvu Del, što se – obuhvaćeno sedmobojnim krilom ponoćne
svetlosti – opervazi ljuspama zlata. Ono ne beše više ljudima nastanjivo.
<2>:
Dumavati Svaha iz staroindijske mitologije
(samo jedna u nizu od deset Mudrih Boginja, Mahavidya) je starica okružena
s devet ptica, koja povrh toga – usred dima svojeg samosagorevanja (– samo značenje
broja devet) – drži još i sliku ptice, i to u obliku zastave: to je
deseta, apstraktna jer sveobuhvatna ptica
– čiji je jednom davno dogođen let neponovljiv, odnosno, čija je jednom pređena
putanja nezapamtiva. Ona se lako može dovesti u vezu sa Pticom Mater Sva iz staroslovenske
mitologije: najstarije žensko božanstvo kao princip duha/leta/promene, a ne kao
princip biološkog rađanja. Ona koja bdi nad ranom svetske okrugline.
<3>
Druga verzija rečenice:
Njen jedini
ključar je Tot-Hermes, ali to samo zbog toga
što je njegova “smrtna rana” (duševna mrlja) upravo onolikog raspona koliki mu ostaje
da sam pređe da bi se poistovetio sa Majčinom supstancom – koja na taj način bolje
razume sebe.
<4>:
Uporedi ovo mesto sa nordijskom mitološkom pričom o divovima: injem
obrasle trepavice Imira urastaju u zamak Odina, što je kolebljivo smešten na vrh
jasena – i tako ga učvršćuju.
Pandan trima Mojrama ovde su tri
Norne – Urd, Verdandi i Skuld – koje predstavljaju tri razilazne pritoke Zamka, povučene iz jasenovog korena: izvora napajanja svih divova,
vrela mudrosti i suđenja.
<5>
Definicija Plavog pomaka unutar pojma Lunarnog
vremena:
Lјudsko ili Solarno vreme – jeste
strela Solarne zenice, koja prolama sutonju zonu čovečanstva (ka zapadu) i opredeljuje
je put Novog (ovostranog ili onostranog)
Svitanja.
Božansko
ili Lunarno vreme – jeste međuvreme tog samog opredeljivanja; tamna sudnja čekaonica.
Ono je obrnuta strela Solarne odluke, Mesec-koji-opada: – povratak u zenicu streline
sedmobojne perjanice, ili, u mitsku šupljinu ne/postojanja – koja tad isijava crvenilom prvobitne božanske povrede.
U tom preodlučivom
međuvremenu (– što kod žena odgovara periodu oseke sila zemaljske reprodukcije,
tj. poslednjoj sedmici menstrualnog ciklusa
–) zbiva se poškropljenje svih smrtnih stvari crnosunčanom svetlošću melanholije.
Izmicanje ciljno-ustrojenom kretanju materije, ili razrešenje od kanibalističke
naravi zemne svetlosti što upravlja ljudskim srčanim strujanjem; destilacija plave krvi unutar čoveka, sa odjekom unutar krune polarnog strujanja. Novo –
sasvim onostrano – osvetljenje na stvarima, usled upliva tuđinske perspektive jednog pogleda, koji poput žarećeg fitilja prodire u njihovu dubinu.
I pojedine žene tad bivaju okupane setom okružujućih ih otrežnjeno-smrtnih stvari,
koje tad postaju delovi njihovog novog prošireno-svetlosnog tela – što vrši prijem
fotonskih mlazeva s Severnog pola. Zatim sledi gubitak osećaja čvrstog tela i njegove
granice sa okolinom. Upućenost na vlastiti unutrašnji pejzaž, ili arhipoetičko ispisivanje
/na okrenut List prošlog života/ njima vrtoglavo iščitavane, šifrovane azbuke reljefa.
Jer pra-biće Majčino je iskrvarilo da bi se stvorio zemaljski svet: pismo reljefa, kao putokaz uznosa pojedinca u više sfere.
Samo u tom periodu određene žene borave u
procepu između dva sveta, budno sanjaju usled slobodnog priliva slika iz nesvesnog.
Njeno biće se tad okreće od bliskog joj ljudskog okruženja ka Licu stvoriteljke
paralelnih svetova. Iako ciklično udaljavajuća spram zemnih ciljeva, ona ostvaruje
svoj neophodan povratak – kroz nagovaranje prasvetlosnog duha prirode na progovor
palom čovečanstvu. Upravo ta sposobnost u pojedinih možda i ne toliko retkih žena
jeste najveći neiskorišćen inventivni
kapacitet čovečanstva koji, svojim daljim
zanemarivanjem, može dovesti do provale planetarnog
gneva: sve češćih zemaljskih potresa.
<6>
Odnos pojedinca
i apsoluta, koji ne bi bio posredovan nekom trećom
instancom, jeste jedini izvorni ili neuslovljen odnos. Ali on je s druge strane
problematičan – jer ostaje neimenovan onaj koji može verodostojno da reprezentuje
njega samog na ravni opšte simbolističke komunikacije. To pruža prostora za mnoge
zloupotrebe. Stoga je ova (upor. protestantska)
ideja – što plamti veličinom na izvoru – osuđena na
sunovrat; ali takođe i na obnavljanje, u svom jasnijem ukosom svetlu.
<7>
Tome žalopevu
pravde odgovarao
bi Piano Kvintet Op. 81. Antonjina Dvoržaka. A dalekom impresionističkom odjeku istog, odgovarao bi
Piano Kvintet F-mol Cesara Franka.
<8>
Da
bi utrla sebi trag, Boginja Sećanja, unuka Mesečeve Starice –
psima gonjena otkrivačica Starčeve prevare – morala je da se pretoči u vlastitu
sestru: Boginju Zaborava; onu što suče vodu iz njenog bunara. Tako se, iscrpena
i bezmirisna, provukla pored svog najvećeg neprijatelja.
<9>
Bitna distinkcija:
-
a) Pege na
licu Sunca jesu zbroj najprobranijih duhova: onih što vuku poreklo od zvezdanog
samorasađivanja Plejada. Prvi su stanovnici “ostrva blaženih”, dok ljudska vrsta
nije postojala.
-
b) Njima srazmerne
mrlje na pojedinim zemaljskim dušama, koje samo Sunčevo biće vidi, znaci su pomame
na veličinu Plejada i njoj sapripadni koloplet duhova.
<10>
Taj
egzemplarni svet
jeste
osvit-u-onostranome; zelena šišarka, ili zvezda što trepće pod lila zastorima najisturenijeg
tornja zamka.
<11>
Vrtoglavica
uvis propete,
zvezdane gospe Nut dovodi do obaranja s Njene glave krune; presjajnog dvoroga, polumeseca. I ta uvis bačena i zatim posuvraćena kruna/čunak pušta izdanke/plovke, postajući krilatim diskom /nebeskom jedrilicom/. Jer, njen najskriveniji kutak
/tkalačka radionica/ biva – patentirano – izbačen
u svetloprodužetak kljuna/pramca: onaj
što plovi u belu svetlost jednog odmaknutog područja, do koga zemni pogled
ne dopire. I taj zakovrnut pramac je zamenjeno-središnji
zrak same polu-kružne krune /koji jedini obara glavu Meduze,
up. Metide ili Izide/; rep vremena, što se periodično vraća u sopstveni svetloporođajni kljun.
Čas Suncostoja,
ili Bačene Krune, jeste taj koji brazda Sunčanu zenicu. I on je utvrđen bestežinskim tegom, što svezuje-i-razvezuje
mašnu vremena. A jedino je teg Sunčanog
sata, smešten među Nutine rogove, plovak zvezdane nit-pobegulje: jedina korisna
devijacija unutar nebo-plovne Sfere, što proizvodi svetlosnu beskonačnost iz njene
tamne dovršenosti; te ujedno: vrtlog Narcisovog eha, što s dna iskape vlastitog
bezizlaza preusmerava svo ljudsko sladostrašće – put najviše Nekretnice.
Kruna
– ublaženim padom Nutinim – najzad biva oteta sili gutalačke jednosmernosti, i postavljena
ponad ušća vremenskog višesmerja (razuđenog Geba, rane Sunčevog klatna). Odatle
Nut osluškuje izlaz dalekih talasanja, te uvlači u sebe dah s nebeske pučine.
A to je svetlo-izuvijan put ka Nekretnici, što tka široko-latično polje oko
tajne Njenog samopaliteljskog zametka. Purpurni nebeski božur, što snosi beskonačno-zanosno
izgnanstvo.
Katarina
Ristić Aglaja