Pod drvetom guave, Čarls Bukovski

Pod drvetom guave, Čarls Bukovski



pod drvetom guave



ležim s mojim belim trbuhom ka suncu ispod

ananasovog drveta guave dok su deca drugih ljudi

u školi i moja žena je na poslu i tiho je i sam sam

sa pticama i brojim jedanaest ptica na žici iznad

moje glave i ništa nema da se radi.

pre je uvek bilo mnogo toga što treba da uradim

ali to je uvek bila ideja nekog drugog čoveka

drugog čoveka koji je pravio novac koristeći me

i nadzornika koga je plaćao da me zajebava

bili smo nahuškani jedan protiv drugog a to nije

imalo smisla jer je bio isti takav bednik kao i ja,

bilo je zamorno i ubitačno kao kad ti nešto

iz dana u dan pije krv.

dobro, nisam bio revolucionar, samo sam hteo

da sačuvam dupe, mislio sam da je to lakše nego da

čuvam dupe čovečanstvu...

sada pod drvetom guave još uživam u

slobodnim satima

nikad mi neće biti dovoljno slobodnih sati,

žmirkam ka suncu, češem nos, nikud se ne ide i

ništa se ne radi

ništa slavno

momci nikad ne bi provalili kako sam to izveo

a teško da i sam to znam

ali znao sam u fabrikama, znao sam na tim mestima

iz kojih sam želeo da uteknem, moje oči uvek okrenute

prozoru, izlazu, i radnici su me voleli jer su mislili

da sam lud a nadzornik je bio zbunjen jer sam svojski

radio, ali s prezirom.

sada, pod drvetom guave, dok sunce probija kroz

granje, još imam telo mladića

ali lice je staro

prisećam se časova i mesta i šta je urađeno sa

danima i nedeljama i godinama.

okrećem se na stomak, širim obe ruke osećajući se

kao vuk koji se izvukao iz klopke, ali bez

iskidane noge.

uzeli su nešto, naravno, zato i dalje

odmaram, ali one delove koji su preostali

proslavljam pod ovim drvetom guave dok se

bliži podne.


Čarls Bukovski

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".