Hodajući na rukama
I
Sve češće mi se događa da oko sebe zapažam obilje nečeg polovičnog čemu se odaje počast. Obilje nesigurnog, prikrivenog i krnjeg, a tako uvaženog.
Možda prenaglo rastem. A možda prenaglo raste ovaj svet oko mene i gubi osećanje pravednosti i obraza. Nešto nije u redu.
Recimo: vidim početak. Svi okolo se dive. A meni nešto zasmeta. Osećam, treba drukčije. Prepoznam starost novog. Jalovitost zahuktalog. Prepoznam gde se mešaju velikodušnosti i pohlepa, i beslovesnost i složenost, i saradnja i izazov, i davanje i krađa.
Izbrišem sve rukavom i sve ponovo započnem.
II
Ili mi kažu: ovako izgleda savršenstvo. A ja vidim: ne izgleda.I krivo mi što vidim.
Još deda mi je govorio: « Treba pustiti svakoga da radi kako radi. Ako je sobom ushićen, nemoj to da mu kvariš. Što više njih u zabludi, sve više si u pravu».
A ja tako ne mogu. Prislonim uho na tle i učim sebe slušanju. Mnogima je to vredelo.
Slušam šta govori zemlja. Valja joj verovati. Zemlja ne govori napamet.
Zasučem onda rukave. Izgubim dane i noći. Niti me neko moli. Niti me neko tera. Niti mi kažu hvala. Zapnem umesto drugog, raskrvarim svu dušu, ali mirno i strpljivo dovršim dovršeno.
III
Prosto mi neprijatno kad vidim na nekoj slici nešto nedoslikano, a ne smem to da priznam ni drugima ni sebi, da ne ispadnem priglup. Ili kad čujem u pesmi gutljaj nedopevanog, pa se od toga zagrcnem i gorko mi u grlu, jer moram da progutam.
Za mene nauka nije nešto već naučeno, nego mučenje učenja mimo gotovih znanja.
Kad se nagnem nad cveće, znam da to nije miris, već njegov zadihan pokušaj da razgovara sa mnom.
Kad se nagnem nad potok, znam da to nije pena, već njegov uspaničen pokušaj da me na nešto upozori.
Sve češće imam potrebu da menjam redosled zbivanja. Da desno premeštam levo.
Cedim boje iz belog. Vraćam mora u izvore. Pravim od vetra klikere kao od plastelina.
Uopšte, tako se ponašam kao da sam ja priroda. Ili da sam ja prirodi nekakva njena priroda.
IV
Krišom već usavršavam neka od tih umeća.
Mahnem, na primer, rukom i – preda mnom je more. Vidim da nije dobro. Onda izgužvam more, malo osušim, izmesim i ispečem na suncu.
Uveče dobijem planine. Ni to mi nije dobro. Ujutro oparam planine, pa od njih pletem oblake.
Držim u ruci oblutak kao beonjaču sunca. Držim pšenično zrno: zub-mlečnjak Mlečnog puta.
Menjam se od mene do mene i opet od mene do mene, i u svakoj toj promeni nekakav drugi ja prestaje iz začetka i začinje se iz prestanka, dok korača u gomili sa bezbroj svojih tajnovitih i neslućenih bića.
Onda se dižem u vazduh i lepršam nad prostorom. Presvlačim krljušt vetra.
U kakav kosmos da žurim, kad sam i ja taj kosmos?
Miroslav Antić
3 savjeta kako da spasite sebe i svoje mentalno zdravlje
- 1. Ugasite TV, to je glavno leglo zaraze
- 2. Novine, u tabloide pretvorene, zaobiđite u širokom luku
- 3. Knjigu, daleko od zvona i praporaca, prigrlite
Radomir D. Mitrić dobitnik nagrade "Đura Jakšić" za knjigu "Kino Mediteran"
Kupite / Poručite knjigu:
Info
Hiperboreja je jedan od najstarijih i najčitanijih književničkih blogova u regionu (18 godina postojanja - preko 3 miliona pregleda). Kontakt: E:mail: radomirdmitric@gmail.com / Viber: 0631509873
Richard Hawley
LB
Broj članaka na blogu:
Najvažnije oznake
- Esej (358)
- moji prevodi (176)
- Poezija (1205)
- Proza (326)
- Putopis (42)
Arhiva
-
▼
2011
(450)
-
▼
мај
(51)
- Fragmenti Francuske, Rober Marto
- Memento, Мирко Вуковић
- Лук тишине над вртовима првим и потоњим, Драшко Ређеп
- Књижевно сазвежђе Амина Малуфа, Радомир Д. Митрић
- Прича о Гралу, још једанпут, Радомир Д. Митрић
- Онирички пев у сутону света, Радомир Д. Митрић
- Зачело и Есхатон, Радомир Д. Митрић
- У окриљу изворног средњевековља, Радомир Д. Митрић
- Zen priče
- Pričajmo o krugu, Iranska narodna priča
- Poezija, Čarls Simić
- Poezija, Žoze Luis Pejšoto
- CA Blues, Milan Oklopdžić
- San o ljubavi i smrti, Filip David
- Amalija, Ratko Đurić
- El Salvador, 1983., Glorija Majndok
- Poesis Aeterna, Euđenio Montale
- Priđi, Aleksandra, Hulio Kortasar
- Put za Los Anđeles, Džon Fante
- Aleksandrijski kvartet, Lorens Darel
- Vatra, Anais Nin
- Zanos i smrt, Nikola Strajnić
- Al Fаgr ili "duhovno siromаštvo", Rene Genon
- Za Grčku, Dušan Matić
- Ne znam, Pjero Bigonđari
- Alvaro de Campos, Fernando Pesoa
- Gluva šuma, Denis Poniž
- Triptih o gradovima, Radomir D. Mitrić
- Crnica, Osip Mandeljštam
- Juče još, Šarl Aznavur
- Usmeni Borhes /Emanuel Svedenborg/, Horhe Luis Borhes
- Visoki vodostaj, Ginter Gras
- Evropa i laičnost, Predrag Matvejević
- Feministička oda, Julija Hartvig
- Čega bi mi bilo žao, Tadeuš Ruževič
- Kultura i imperijalizam, Edvard V. Said
- Ars Poetica Hungarica: Gergelj, Rakovski, Vaš
- Metapoesis, Bela Hamvaš
- Noćno putovanje, Valerij Brjusov
- Prorok, Halil Džubran
- Oproštajno pismo, Gabrijel Garsija Markes
- Jarčeva obratnica, Henri Miler
- Trava u snu i na javi, Milan Dedinac
- Pesnička umetnost, Horhe Luis Borhes
- Nebesko putovanje, Živo meso, Vasko Popa
- Savjet darovitim mladim ljudima, Ivo Andrić
- Roman o Londonu, Miloš Crnjanski
- U jednom ogledalu, u jednoj zagonetki, Justejn Gorder
- Mother Africa: Sengor i Sezer
- Tunel, Ernesto Sabato
- Hodajući na rukama, Miroslav Antić
-
▼
мај
(51)
3D Publikum
Укупно приказа странице
CC
Hyperborea by Radomir D. Mitrić is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.