Poezija, Pavle Mijuković

Poezija, Pavle Mijuković



Ako čuješ moje zadnje reči


Ne plači.

Pogledaj suncem okupan grad,
ulice kojima nikad nismo prošli.

Potraži me u uglu usana,
gde stoje još slova mog imena.

Slušaj julski vetar koji ti šapuće,
mojim glasom,
kao nekad davno.

Oseti kapi kiše koje su pale zbog tebe,
u želji da ti dotaknu lice još samo jednom.

Dodirni put kojim sam hodao,
oseti njegov greh,
njegov bol.

Uhvati moj zadnji dah,
zaključaj ga u malu sobu tvojih uspomena.

Na kraju,
odlazi,
isto onako kako sam ja otišao.





Pocepana slika

Mojim rođenjem,
otkinulo se prvo parče platna moje slike.
Palo je na pod,o
farbano belom bojom,
prekriveno sjajem ulja.

Sveža farba brzo se sušila,
upijajuci u sebe tonove tog vremena.
Drveni ram,
pozlaćen,polako je tamnio,
dobijao boju kestenove kore.

Okačena na zid,
trajala je,
mamila poglede,davala nade.
Tragala za ljubavalju o kojoj sanjamo,
sve više tonula sama u sebe.

Sitni delovi puni šarenila,
cepali su se sve brže.
Ostavljali su taman trag,
iskasapljen,
neprolazan.

Ćutala je,
žalila za danima,
tražila i dalje nešto lepo u nama.
Imala je još par boja,
par nijansi,
koje je čuvala od dodira.

Unakažena,
i dalje je tu,
stoji negde u sobi
daleko od gospodara.

Izgubila je slavu i čast da bude na klinu,
umotana u jeftini papir
čeka otkrovenje.

Skrivena od svih,
služi gospodaru,
čuva delove koje je on zaboravio.



Pokušava da sačuva i tu dušu,
koju senke pokušavaju da uzmu.

To je sve što imam,
sve čemu se nadam,
dok gazim putem kojim slabo ko ide.

Dok zadnje parče tog platna ne otpadne,
dotle postojim,
dotle živim.

Tiho,
skriven između redova,
pronalazim reči kojima ću živeti zauvek,
duboko u Vašim dušama.


Akustika noći


Nemam nameru da nastavim tom cestom,
ni da pratim stranu liniju.
Ni da se vratim,
ni da odem,
ne želim ni da ostanem.

Sve što radim,
može biti zadnje,
zadnja slova pocepanog sećanja.
Dezorjentisao sam misli,
zastao u mašti izgubljenog pogleda.

Ćelije grada gase svetla,
asfalt isparava poznate note,
U svaku pukotinu duše uđe po jedna,
probode me oštricom straha.

Kao beskućnik bez duše,
hodam pločnikom sećanja.
Isprecesan sam zamišljenim linijama,
debelim,
isprekidanim,crvenim.

Naizgled prazan park,mokar,
ne više zelen kao nekad.
Gura me u svoju utrobu,
granama zatvara pogeld ka nebu.

Gubim dah.

Opet si tu,
sediš pored mene,
dok ti kažiprstom ocrtavam lice.
Ne gledaj me u oči,
samo u usne što govore prazne reči.
Odlaze u dahu vetra,
pretvaraš se u pepeo,
deo po deo.

Neću da te pratim,
ni tebe ni vetar
ni glas koji doziva.





Tišina pokazuje put za bekstvo,
vuče me iz vlasititog kaveza.
Kroz uske rešetke osećanja,
prolazim,
izgreban po licu,
krvav.
Trag hoktiju po telu govori,
odaje tajne noći sjajnog meseca.

Zavaravam sam sebe,
kao nekad,
osetim dodir dok koračam preko mosta.
Čujem srce,
ispalo iz harmonije,
lupa preteško,
iz daha u dah.

Preko reke svetova sapliće me vetar,
baca me na ogradu,
udara u lice.

Svetlo daje odraz,
iluziju tvog lika,
bdi nad besom plavog crnila.

Prepuštam se,
probija me dahom severa,
stavlja okove Alpa.



Fotografija Adrijan Limani


Whatsapp Button works on Mobile Device only

Pretraga. Dijakritički znaci su obavezni. Nakon toga pritisnite "enter".